Gość TOMANO Napisano 6 Maj 2004 Napisano 6 Maj 2004 MA PYTANKO CZY PRZEROBINA NV TI4200 NA QUADRO 4 MA WPŁYW NA SZYBKOŚĆ RENDEROWANIA SCENY W 3DS VIZ I CZY TO PRAWDA ZE RENDER ODBYWA SIĘ W CHIPIE KARTY GRAFICZNEJ (DOTYCZY QUADRO4) HELP ME
kozioo Napisano 6 Maj 2004 Napisano 6 Maj 2004 NIE MA WPŁYWU! RENDERING JEST LICZONY PRZEZ PROCESOR! NIE PISZ CAŁY CZAS Z CAPSLOCKIEM! NIE DUBLUJ POSTÓW!
Armia Napisano 6 Maj 2004 Napisano 6 Maj 2004 Z tego co wiem, quadro wpływa tylko na wydajność w Viewportach - za rendering odpowiedzialny jest przedewszystkim procek i w mniejszym stopniou ram. Ale pociesze Cię, że na stronie nvidii widziałem jakiś sprzęt wspomagający hardwarowo rendering - pare zer na niego pewnie trza wydać :D.
Gość TOMANO Napisano 6 Maj 2004 Napisano 6 Maj 2004 sory za te dublowanie postów ale dopiero pierwszy raz jestem na forum a co do procków to fakt ze przyspieszaja render bo specjalnie wyplulem reszte kasy na plytke 2procesorowa pod atlony, jakas tam roznica jest moze zbyt wiele oczekuje
Gość TOMANO Napisano 6 Maj 2004 Napisano 6 Maj 2004 panowie a czy sa jeszcze jakies sposoby na przyspieszenie renderowania poza ladowaniem kasy w sprzet ktory jest coraz nowszy i drozszy a przyrost szybkosci nie wielki
rowr Napisano 6 Maj 2004 Napisano 6 Maj 2004 np. optymalizacja tego co robisz to zawsze przyspiesza rending:)
MeG Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 optymowanie sceny ewentualnie systemu na swiezym systemie leci prawie wszystko szybciej .. ram i procesor sa wazne ewentualnie mozna zawsze stry komputer wziasc i z niegio render niewolnika zrobic .. przy animacjach np albo jak sie dana scenka z 3 h renderuje nie musi byc piekielnie szybki bo i tak renderuje cala noc naprzyklad itd a ty w tym czasie mozesz robic na twoim kompie co chcesz bo prace nad renderem wzal inny co nie zminia faktu ze optymowanie sceny i systemu sa wazne @ tomano o paniach pan zapomnial ?? na forum jest tez dosc duzo uzytkowniczek prosze nie zapominac o tam fakcie !
Armia Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 Słuchajcie, a co z net renderem? Ktoś to w ogóle sprawdzał, jak to działa? Słyszałem, ale nie podpisuję się pod tym (traktujcie jako plotkę), że ta opcja jest w stanie dać nawet więcej niż płyta dwuprocesorowa... Sam nie sprawdzałem. A tak w ogóle, to pozdrawiam wszystkie panie :D.
MeG Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 @ armia ja mam render niewolnika kiedys to byl stary celeron 500 teraz athlon xp 1800 i czasem jest szybszy od tego kompa na ktorym \"tworze\" scenki :) jesli o render chodzi chyba juz o tym bylo gdzies jak sie nie myle (chaby ze wcielo przy porzadkach we forum albo brzy tym jak server byl down ) poszukaj jak nie ma to pisz na maila do mnie ok ? powinien byc tam jak nie to na home page mojej
sigoon82 Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 mam p4 1,3, 256ramu radek 9000 128mb, i maxa 6 z brazilem, niepowiem ile ma scenka fejsów, gdyz ostatnio mialem wirusa i sie zkonczylo \"formatem\", a wczesnie nie ruszalem tego gdyz jak zaczynale redering i kap mial juz przejsc po wszystkik akcja typu wczytywanie textur itp do wlasciwego rederingu wyswietlał ze ma zamalo pamieci itp. Jakies sugestie?
MeG Napisano 8 Maj 2004 Napisano 8 Maj 2004 hmm swap partycje powieksz scenke zooptymuj ( funkcja optimaze itd) posczedzaj na polygonach ktore mniej \" widac \"na ostatecznym renderze mysle ze zoptymowanie wiele pomoze i jka znajdziesz troche kasy to mozesz dokupic ramu :) mysle ze jescze jeden 256 ram bedzie ok i mysle ze to na razie wystarczy :) ale proponuje zaladowac scenke i pooptymowac jak i wczesniej ci ludzie radzili
bawarski iluminata Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 napisał Armia Z tego co wiem, quadro wpływa tylko na wydajność w Viewportach - za rendering odpowiedzialny jest przedewszystkim procek i w mniejszym stopniou ram. Ale pociesze Cię, że na stronie nvidii widziałem jakiś sprzęt wspomagający hardwarowo rendering - pare zer na niego pewnie trza wydać :D. sorki ale chyba nie wiesz co mowisz ro tak jalbys powiedzial ze dla czlowieka waznjsze jest serce od mozgu bo bez niego niemoze zyc. procek i ram sa tak samo wazne, jak przedobrzysz z ejednym a drugie olejesz to itak bedziesz mialnedzne wyniki. a co do grafiki to nie ma i nie moze miec i nie bedzie miec.
dirty Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 panie bawarski, ale porownania walisz... procek to serce czy mozg?? procek a nie ram robi obliczenia matematyczne sceny czyli tzw. rendering. ram tez jest wazny ale nie do renderingu jako takiego. a co do grafy to nie ma znaczenia. chociaz... http://www.artvps.com/products.ihtml?page=pureoverview pzdr
SansSerif Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 panie dirty alez ram ma znaczenie bo z bitmap pagerem jest duzo wolniej a pure to nie sa karty graficzne ;)
dirty Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 noo, pure to nie grafa ale cos kolo tegojakby nie bylo. sam nie wiem jak to z polskiego sie nazywa. karta do renderingu?? siakos tak chyba...
SansSerif Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 to nie jest karta dop renderingu tylko renderer sprzetowy. swiatla i materialy musza byc pure. sciagnij sobie przykladowa scene z sajtu producenta to zobaczysz ze ta kare porownywac nalezy raczej do vraya czy brazila niz do hardwareu.
dirty Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 to vray czy brazil sa renderami sprzetowymi?? o_0 pure=render sprzetowy. ok. dobra nazwa. chociaz jak sam producent mowi:A powerful, compact and affordable PCI 3D rendering card wiec karta do renderowania moze byc chyba...
SansSerif Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 nie e ale nie wyrenderujesz na pure zadnych efektow, plugow, swiatel i materialow innych niz standardowe maxa i materialy pure. nie odpalisz innego renderera niz pure wiec takie rozwiazanie mozna porownywac tylko do innych rendererow soft choc pure to soft+hardware.
dirty Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 no ok nie kloce sie bo o pure w zasadzie jajco wiem... a co pure + renderman? bo chyba jest to kompatybilne ze soba (wg producenta)
SansSerif Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 hyhy a na cgtalku rozstawiasz po katach kolesi zastanawiajacych sie nad wyborem: wildcat czy quadrofx3000 :P
dirty Napisano 21 Maj 2004 Napisano 21 Maj 2004 lol, cgtalk to inna bajka. o \'normalnych\' kartach cos moge powiedziec. takiego kwadrata moze sobie kiedys sprawie, natomiast pure\'a raczej nie, wiec zwisa mi to z czym to sie je... tak zeby wiedziec co to jest i tyle. wystarczy. pzdr
bawarski iluminata Napisano 24 Maj 2004 Napisano 24 Maj 2004 napisał dirty lol, cgtalk to inna bajka. o \'normalnych\' kartach cos moge powiedziec. takiego kwadrata moze sobie kiedys sprawie, natomiast pure\'a raczej nie, wiec zwisa mi to z czym to sie je... tak zeby wiedziec co to jest i tyle. wystarczy. pzdr dawno temu byl fajny artykol w magazynie 3d o pure i to czym to jest. sama zasada dzialania jest stara jak stare sa kmpy. a co d tego jak sie zachowuje ami procek i jakie sa tego zaleznosci to proponuje sbie przejrzec wykresy pracy proca i ramu podczas renderingu. a do czym jest proc mozgiem czy sercem to chyba nie ma znaczenia.....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się