adek Napisano 8 Maj 2010 Napisano 8 Maj 2010 Pojawiła się nowa wersje Alpha 5 programu MakeHuman. MakeHuman to darmowy program do modelowania trójwymiarowych postaci humanoidalnych. Program dostępny jest na licencji Open Source (GPL3.0) i dostepny jest dla Windows, Mac OS X oraz Linuxa. Udostępniona wersja alpha nadal nie jest jednak wersją z pelnymi możliwościami. Ale warto rzucić okiem na nowe funkcje. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1164
Camel Napisano 8 Maj 2010 Napisano 8 Maj 2010 Fajna sprawa. Cieszyłbym się tylko bardziej, gdyby postarali się jak najszybciej wydać finał :)
Pierzak Napisano 8 Maj 2010 Napisano 8 Maj 2010 Dac77 mozna ekportowac np do OBJ. calkiem spoko porgram.
Raffez Napisano 8 Maj 2010 Napisano 8 Maj 2010 A można w jakiś sposób eksportować pracę do formatu czytanego w 3d max?
dac77 Napisano 9 Maj 2010 Napisano 9 Maj 2010 No rzeczywiście już działa eksport. Zmienili teraz topologię na bardziej prostą co daje przyjemniejsze dla oka efekty. Pozbycie się tych ikonek też jest dobre. Jeszcze tylko włosy nie chcą się dobrze generować, ale pewnie niewielu użytkowników używałoby tej opcji. Fajne narzędzie jak trzeba coś szybko wstrzelić albo potrzebna baza do skulptowania.
kotisded Napisano 9 Maj 2010 Napisano 9 Maj 2010 No wrzuciłem do siebie. Na basemesha idealnie się nadaje. Fajne.
Skoti Napisano 9 Maj 2010 Napisano 9 Maj 2010 @Pierzak: lepiej eksportować i importować pliki Collada (dae)
Nezumi Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 Nadal brak mozliwosci pozowania? No to niestety wciaz do niczego mi sie nie przyda... Ale fajnie ze sie rozwija.
Pierzak Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 @Skoti fakt ze lepiej. Mam sentyment do OBJ, bo jest bardzo prostym formatem (plikiem tekstowym). Kiedys na studiach programowalem w OpenGL to napisalem importer do OBJ :).. ehh to byly czasy.
Skoti Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 @Pierzak: Collada też jest plikiem tekstowym (XML), ale faktycznie już nie taki prosty (napisać importer OBJ (sama siatka bardzo prosto opisana (na początku lini v/vt/vn/f... i kilka liczb dalej) można w 15min, a z Collada już jest większy problem(zawiera poza siatką sceny, warstwy, animację, kości, kamery, światła, fizykę, shadery...)). Jednak to, że nie jest takim prostym formatem działa przeważnie na jego korzyść (dzięki temu można przenosić sceny pomiędzy programami praktycznie ze wszystkim).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się