_Arti_ Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 Szukałem w googlach i znalazłem interesujący mnie efekt uzyskiwany poprzez "modyfikator" - właściwie nie wiem jak to się zwie - Z Depth. Jedyne co mnie gryzie to to, że trzeba łączyć to w photoshopie. Wolałbym jednak ograniczyć się do samego 3D Studio Max 9. Czy i jak mogę osiągnąć taką głębię pola? Mam na myśli prosty efekt, że im dalej obiekt tym jest bardziej rozmyty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XaoC Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 http://www.youtube.com/watch?v=ViVgs4Q17EQ, nie sądze by dało radę tylko w maxie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 W mentalu i vray napewno się da, jeśli chodzi o mentala to w maxowej pomocy jest jak uzyskać ten efekt, do vraya napewno też znajdziesz tutoriale. Jedyny minus to taki, że sceny bardzo długo się renderują. Efekt ten nazywa się Depth of Field (DOF). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 Wybierz kamerę jaką masz w scenie, w zakładce we właściwościach kamery jest MULTIPASS EFFECT jest dostępnych kilka efektów. Jest tam Depth of Field. I teraz to gdzie kamera patrzy to jest środek głębi, co za i co przed nim jest rozmywane :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 A na marginesie po polsku to się nazywa głębia ostrości. Głębię pola będzie można zobaczyć niedługo na wsiach jak tak dalej będzie lać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 hehehehehe hynol strzał w dziesiatke :D az sie obsmiałem z głębi pola. Na marginesie, dzisiaj miałem na służbie ponad 20 wyjazdów do podtopień przez ten ciągły deszcz :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pressenter Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm#ex9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XaoC Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 Ze o zwyklego DOFa ci chodzi...? Bo az nie chce mi sie wiezeyc.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 17 Maj 2010 Autor Share Napisano 17 Maj 2010 Ze o zwyklego DOFa ci chodzi...? Bo az nie chce mi sie wiezeyc.... Jak najbardziej, o najnormalniejszy efekt, że im dalej jest obiekt tym bardziej go rozmywa. Nie chodzi mi tu o skupienie kamery na jednym punkcie, tylko zwykłe rozmyte tło. Taki efekt jest w grach w czasie rzeczywistym, więc myślę, że chyba powinno być coś takiego w mental ray'u. A na marginesie po polsku to się nazywa głębia ostrości. Głębię pola będzie można zobaczyć niedługo na wsiach jak tak dalej będzie lać. Mistrze ciętej riposty =D. No, źle to przetłumaczyłem ,a raczej ta nazwa mi w głowie siedziała. Co do głębi pola to u mnie niestety tego nie ujrzę, bo mazowieckie nie jest zagrożone powodzią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 Master, jeszcze troche i zmienisz nicka na Water Sucker... A co do DOFa, to jak masz animkę, to renderuj do kanału i potem w AE montuj, bo pojedynczo się zahetasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się