Napisano 16 Maj 201014 l Szukałem w googlach i znalazłem interesujący mnie efekt uzyskiwany poprzez "modyfikator" - właściwie nie wiem jak to się zwie - Z Depth. Jedyne co mnie gryzie to to, że trzeba łączyć to w photoshopie. Wolałbym jednak ograniczyć się do samego 3D Studio Max 9. Czy i jak mogę osiągnąć taką głębię pola? Mam na myśli prosty efekt, że im dalej obiekt tym jest bardziej rozmyty.
Napisano 16 Maj 201014 l http://www.youtube.com/watch?v=ViVgs4Q17EQ, nie sądze by dało radę tylko w maxie
Napisano 16 Maj 201014 l W mentalu i vray napewno się da, jeśli chodzi o mentala to w maxowej pomocy jest jak uzyskać ten efekt, do vraya napewno też znajdziesz tutoriale. Jedyny minus to taki, że sceny bardzo długo się renderują. Efekt ten nazywa się Depth of Field (DOF).
Napisano 16 Maj 201014 l Wybierz kamerę jaką masz w scenie, w zakładce we właściwościach kamery jest MULTIPASS EFFECT jest dostępnych kilka efektów. Jest tam Depth of Field. I teraz to gdzie kamera patrzy to jest środek głębi, co za i co przed nim jest rozmywane :)
Napisano 17 Maj 201014 l A na marginesie po polsku to się nazywa głębia ostrości. Głębię pola będzie można zobaczyć niedługo na wsiach jak tak dalej będzie lać.
Napisano 17 Maj 201014 l hehehehehe hynol strzał w dziesiatke :D az sie obsmiałem z głębi pola. Na marginesie, dzisiaj miałem na służbie ponad 20 wyjazdów do podtopień przez ten ciągły deszcz :/
Napisano 17 Maj 201014 l Autor Ze o zwyklego DOFa ci chodzi...? Bo az nie chce mi sie wiezeyc.... Jak najbardziej, o najnormalniejszy efekt, że im dalej jest obiekt tym bardziej go rozmywa. Nie chodzi mi tu o skupienie kamery na jednym punkcie, tylko zwykłe rozmyte tło. Taki efekt jest w grach w czasie rzeczywistym, więc myślę, że chyba powinno być coś takiego w mental ray'u. A na marginesie po polsku to się nazywa głębia ostrości. Głębię pola będzie można zobaczyć niedługo na wsiach jak tak dalej będzie lać. Mistrze ciętej riposty =D. No, źle to przetłumaczyłem ,a raczej ta nazwa mi w głowie siedziała. Co do głębi pola to u mnie niestety tego nie ujrzę, bo mazowieckie nie jest zagrożone powodzią.
Napisano 17 Maj 201014 l Master, jeszcze troche i zmienisz nicka na Water Sucker... A co do DOFa, to jak masz animkę, to renderuj do kanału i potem w AE montuj, bo pojedynczo się zahetasz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto