Skocz do zawartości

Animacja 3D: Once upon a time...in the northern France


Tinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie w ten piękny powodziowy dzień

Udało mi się ostatnio skończyć studia, a że tematem finałowej pracy była "Fotorealistyczna wizualizacja architektoniczna sceny batalistycznej", wypada się pochwalić tym, czemu egzaminatorzy wystawili przychylne oceny i komentarze. Film jest rezultatem wysiłków nie tylko moich ale również pana Pawła Piotrowskiego; mieliśmy prace na różne tematy, ale wspólny projekt. Tematem jego zmagań była:"Realistyczna symulacja niszczenia obiektu z użyciem systemów cząstek oraz symulacji fizyki". W związku z tym był odpowiedzialny za symulacje zniszczeń, eksplozji i dymów wszelakich, ja zaś za modelowanie wszystkiego prócz żołnierzy, trawę, teksturowanie, rendering i udźwiękowienie.

 

Warto nadmienić, że animacja jest fikcją historyczną: przedstawia rzeczywiste miejsce (bateria artylerii w Normadii, nieopodal miejscowości Longues sur Mer) z okresu drugiej wojny światowej, ale przedstawione wydarzenia nie miały miejsca.

 

Jeżeli chodzi o fabułę to zdajemy sobie sprawę, że jest bezsensowna. Początkowym założeniem był jej niemal absolutny brak: miały to być po prostu testy broni na poligonie (bez postaci) i skupienie się na eksplozjach i niszczeniu.

 

Przyjemnego oglądania

 

Edytowane przez Tinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak dla mnie to trochę za bardzo rzuca się w oczy dym z Fume. Skoro to beton to moim zdaniem powinno być dużo kurzu, a mało ognia. Przy drugim strzale cały dym/kurz bardzo szybko spada, prawie tak szybko jak kamienie.

Duży odłam betonu, który uderza w lufę działa sprawia wrażenie bardzo lekkiego.

Bardzo odwracają uwagę niezgrabne palce i ich ruch, żołnierza po prawej, ale rozumiem, że animacja postaci nie była celem projektu.

Poza tym w sumie całkiem przyjemnie się ogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest moc, wiem dobrze co oznacza termin zlozenia pracy w dziekanacie :) nie ma zmiluj, nie ma czasu na poprawki.

 

Z rzeczy które mi się rzucają w oczy:

- oświetlenie zbyt jednolite i mało kontrastowe, otoczenie puste to fatalna sprawa a szkoda bo trawka i ziemia wyszły w tej stylistyce dość ładnie, wystarczyło X-y przeciw pancerne porozstawiać :)

- animacja postaci daje radę jeśli chodzi o sam ruch, natomiast leży timing i tempo

- dymki za szybko opadają, no i ten "główny" wybuch zbyt liquidowy :) ale wrażenie ogólne pozytywne, jest bum

- za duża zabawa dof'em

 

W każdym razie gratuluje ukończenia z przyzwoitym efektem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..same wybuchy, tylko jeden trup i to nie wyrwało mu połowy pleców i nie obryzgało kamery.... mało jak na to forum.... no a brak choćby jednego cycka dobrze nie wróży....:))... tu są kanony i trzeba się nich trzymać...powodzenia następnym razem...!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziadku toz to praca dyplomowa i bynajmniej nie na ASP, nie kazda animacja musi byc robiona z glebszym przeslaniem i nie musi zmuszac do przemyslen egzystencjonalnych, czasem jest po to zeby zaliczyc studia i nauczyc sie troche warsztatu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..same wybuchy, tylko jeden trup i to nie wyrwało mu połowy pleców i nie obryzgało kamery.... mało jak na to forum.... no a brak choćby jednego cycka dobrze nie wróży....:))... tu są kanony i trzeba się nich trzymać...powodzenia następnym razem...!!!

Czy mi się wydaje, czy nieskazitelna dusza artysty dziadka została zbrukana tą "niskich" lotów animacją i pobytem na tym pełnym zwyczajniaków forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak widzisz w stanie zbrukanym czuję się tu bardzo dobrze....:))... inaczej bym wyemigrował do niezwyczajniaków....:)).

 

ps. ...a tak wogóle to nudno się zrobiło to trochę pomarudzę.... złosliwemu dziaduniowi nawet wypada...:))

 

...no i proszę juz mamy oglądalnosć w dziale Animacje.... tak mnie zawsze martwi że dział 2D zawsze jest z przodu...:))... jakby tu jeszcze wpadł Paweł Lipka ... to by się porobiło ...Klicek jest za mało finezyjny...:)))

Edytowane przez dziadek3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi sie scena, wybuchy, efekty, wykonanie postci itd, ale....

gorzej jest niestety z animacja samych zolnierzy i ruchem kamery...

podejrzewam jednak, ze czas byl tu najwieksza przeszkoda.

Gratuluje tymniemniej, iz udalo wam sie dopiac wszytsko na ostatni guzik przed obrona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności