hunter24 Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 Witam ostatnio zaczełem robić całe mieszkanie, no i tu pojawia się problem, bo mieszkanie składa się z salonu, kuchni i łazienki, oświetlam mr sky, mr sun, a promienie słoneczne padają do salonu, na wszystkie okna nakładam sky portal. Tak jak napisałem wcześniej salon jest bardzo dobrze oświetlony, ale pozostałe pomieszczenia są ciemne jak du.. murzyna, jak nakładam sky portal na okna w kuchni i łazience to są tak prześwietlone, że tragedia, i nie wiem co z tym fantem zrobić, próbowałem wszystkiego dodałem dodatkowe światła, ale to wygląda sztucznie bo niby dzień a światła są zapalone bez sensu :). oczywiście chciałbym jeszcze nałożyć jakąs texture za oknem, ale okna są tak prześwietlone, że tego wogule nie widać. jak biorę w w daylight większe parametry oświetlenia to salon jest za jasny, ale wtedy kuchnia jest ok :), zrobiłem chyba z 1000 renderów z różnymi parametrami, ale nic to nie dało :(
Rozpustelnik Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 A tak z głupia spytam o fotograficzną kontrolę ekspozycji MR? Bawiłeś się ustawieniami? Używasz tylko FG czy też GI?
hunter24 Napisano 27 Maj 2010 Autor Napisano 27 Maj 2010 tak wszystko używałem, nawet gamme zmieniałem, no ale nie stety chyba mental nie jest tak naturalny jak słońce, że jak słońce świeci to jest oświetlone z każdej strony a nie tam gdzie padają promienie słoneczne :(
maciekG Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 a próbowałeś zwiększać ilość diffuse bounces? (pewnie tak...) myślę, że portale powinieneś mieć w każdym oknie wstawione tak czy owak a...jak używasz GI to chyba sky_portale nie działają zbyt....skylight w mentalu nie emituje photonów przecież..
Rozpustelnik Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 Ale MR Sun emituje fotony, przy właściwym ich użyciu i "rozprowadzeniu" po scenie powinno dać dobre rezultaty. FG i portal lighty przyspieszają i poprawiają końcowe rozłożenie światła. Może masz problem ze skalą sceny?
hunter24 Napisano 27 Maj 2010 Autor Napisano 27 Maj 2010 prubowałem dać jeszcze zwykłe omi ale one wogule nie działa :) dałem Multi na 500 ale to nic nie dało, daje jakiekolwiek inne światło też nie działa, bez kitu ten mental jest jakiś dziwny raz działa raz nie :(
Rozpustelnik Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 Spokojnie, mental to potężne narzędzie i w 99% przypadków błąd leży po stronie użytkownika. Pokaż scenę i nastawy.
hunter24 Napisano 28 Maj 2010 Autor Napisano 28 Maj 2010 już prawie oświetliłem i wszystko było by git jakby nie ten cholerny sky portal, czemu jak nakładam go na szybę to powstaje wielka plama na suficie ?? co może być przyczyną, innego sposobu nie widzę jak oświetlać właśnie sky portalem :(
maciekG Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 pokaż plamę :)...plama światła czy czarna? czy inna? próbowałeś różnych ustawień portalu względem okna? może wystarczy oddalić go trochę na zewnątrz?
hunter24 Napisano 28 Maj 2010 Autor Napisano 28 Maj 2010 (edytowane) biała plama na suficie :) to na pewno od portala. Portal brałem do mieszkania i na zewnatrz i taki sam był skutek :( nie wiem czy to winna okna czy po prostu sky portal jest źle położony :( ta żólta plama na podłodze to oczywiscie daylight :) Edytowane 28 Maj 2010 przez hunter24
maciekG Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 to przepalenie na suficie to raczej wina zbyt dużego direct illumination w stosunku do indirect illumination (sorry że tak nie po polsku trochę :])...nie wiem jak w końcu oświetlasz...ale jeśli dajmy na to samym FG to spróbuj podnieść liczbę diffuse bounces...jak z GI to energię photonów (ale przy GI to bym zastąpił skyportal free area).
hunter24 Napisano 28 Maj 2010 Autor Napisano 28 Maj 2010 a więc tak oświetlam Daylightem i skyportalem na skyportarze mam Multi na 100 ustawione, ale nawet jeśli jest na 5 to i tak jest plama na suficie, zwiekszalem diffuse bounces do 5 ale to nic nie daje. co do photonow to wszystko mam na standardzie. Może to coś z oknem może to winna szyby
maciekG Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 nie no...ale jeśli masz włączone GI to diffuse bounce nie działa..jak chcesz najprościej mieć w miarę dobry rezultat to spróbuj może tak...wyłącz GI...multiplier sky portalu ustaw na 1...bounces możesz zostawić to 5, najwyżej doustawisz potem..jak będzie zbyt ciemna scena to rozjaśniasz za pomocą photographic exposure control...a i multiplier mr sun możesz obniżyć jak ci będzie przepalać..
hunter24 Napisano 29 Maj 2010 Autor Napisano 29 Maj 2010 wszystkiego już próbowałem, musi coś być zwalone tak na poważnie, tylko nie wiem co, bo zrobiłem od nowa jakieś przykładowe pomieszczenie i wszystko jest ok, obawiam się, że to jast jakieś małe gówienko, którego nie zauważam :p, ale i tak dziękuje za pomoc :). A co do "photographic exposure control" to mi nie działa, biore na render i ciemność widzę :)
biglebowsky Napisano 29 Maj 2010 Napisano 29 Maj 2010 Bo to nie tak że włączysz i siup jest, trza ustawi to exposure odpowiednimi controls :) A ty tam nie masz jakiegoś ukrytego światła w tym pokoju pod sufitem?
hunter24 Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 na pewno nic nie mam pod sufitem :), już trochę robię w maxie, ale takie coś pierwszy raz mi się zdarza :). Sprawa nie została wyjaśniona do tej pory, ale się nie poddaje i robię dalej :)
maciekG Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 jest tak jak Bigu mówi...jak włączysz photo exp. control i widzisz ciemność to musiść zejść z exposure value (jako EV chyba jest tam oznaczone) o kilka punktów w dół.. myślę, że warto się zaznajomić z exp. control bo znacznie ułatwia ustawianie oświetlenia.
hunter24 Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 ja wiem, że tam jest takie coś jak exposure value, ale wy nie rozumiecie :) mi wogule to nie działa jest czarne tło i nie zależnie czy zwięsze parametry czy nie jest tak samo, dopiero różnice zauważe w normalnym renderze. Zrobiłem nową scenę jakieś pomieszczenie daylight i ustawiam w tym photo exp. control i narazie wszystko jest ok wszystko widzę :), następnie ustawiam sky portal i biorę ponownie na render w tym photo exp. control i już jest ciemne tło i nic się nie da zrobić, więc usuwam wszystkie światła i robię od początku, ale też nic to nie daje. Może jest jakiś restart tego, żeby powróciło wszystko do normy ??
Chrupek Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 chyba wiem o co chodzi, bo miałem to samo na Mayce... musisz ustawić nieziemsko duże wartości w Sky Portal, ale pewien nie jestem, spróbuj.
hunter24 Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 (edytowane) w końcu jakoś naprawiłem to badziewie :), mogę teraz napisać, że mój komputer nie odczytywał po poprostu obrazu z tego małego renderu, ściągnełem nowe stery do karty graficznej i wszystko jest ok :), tylko nie wiem dlaczego czasem było ok a czasem nie :p. A wracając do tej plamy na ścianie to nie da się w 100% usunąć jej no chyba, że photoshopem :). Temat można zamknąć dziękuję wszystkim za pomoc, jak oświetle moje pomieszczenie to zamieszcze je tutaj :) A jednak nie, nie naprawiłem :(((( nie wiem co jest grane jak tylko otworze swoją prace i chce użyć mr photografic control to jest czarny render, chyba nikt mi tu nie pomoże bo to na pewno coś u mnie :( a może być tak jeszcze, że jest za duże obciążenia procesora i po prostu te okienko nie wyrabia ?? :) bo jak otwieram maxa daje Merge i podaje ścieżkę do swojej pracy, następnie biorę na mr photometric to wszystko jest ok, po chwili biorę znów render i już jest ciemny obraz :) Edytowane 30 Maj 2010 przez hunter24
Rozpustelnik Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Zamieść scenę, wtedy od razu Ci ktoś problem prześwietli i da odpowiedź.
hunter24 Napisano 31 Maj 2010 Autor Napisano 31 Maj 2010 scene mam już prawie oświetloną, tylko problem polega teraz na tym, że nie działa mi mr photometric i muszę co jakiś czas wyłanczać scenę i ponownie uruchamiać :( trochę to męczące, ale jakoś przeżyje :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się