Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Wrzucam łazienkę - moje pierwsze próby z mental ray (3dmax9).

Używane światła: Daylight + FreeArea w oknach, mam włączone FG i GI oraz w Exposure Control: Logarithmic Exposure Control.

No i wyszło jak widać.. Chciałabym się pozbyć szarych plam na wannie, wc i w ogóle jakoś tak mglisto wyszło.

Ceramika jest 'zaczerpnięta' z netu.

Będę wdzięczna za porady :)

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dobra, z racji tego ze wypadam wpierwszy w odp, tak wiec: witaj serdecznie na forum max3d.pl :D:D.......

 

z racji tego ze nie znam sie za dobrze na mentalu, odpowiem obrazkowo:

 

trochu ps

03_cam_01_free_area_2.jpg

 

03_cam_02_free_area_2.jpg

pozdrawiam....

Napisano

Render, renderem, bo akurat na ten temat wypowiedzieć się nie mogę, ale patrząc na to w jaki sposób ta umywalka mogła by tam się trzymać + przewód odprowadzający wodę, to ten pomysł ostro nie trafiony, bo byłby nie możliwy.

Napisano

Nawet ładnie, tylko jest to ładne 3d ale jeszcze nie fotorealistyczne. Wygląda na to że chciałaś dzienne oświetlenie, nie wyszło moim zdaniem wygląda jak oświetlenie sztuczne.

Ale nie jest tak do końca źle, ja bym się cieszył :) . a oświetlenie to zmień może jak chcesz żeby był dzionek, dam ci turtoriala poczytaj o tym a nie będziesz zawiedzona :) :

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412

Napisano

Coraz lepiej ;) Jednak zmienił bym pozycje lustra, na bardziej centralną na ścianie, poprawił bym wanne bo nie wiadomo czy lewituje czy ma jakąś podstawe. Na półeczce nad ubikacją ustawił bym jakieś świeczki/rośliny dla urozmaicenia sceny. pozdrawiam

Napisano

Wanna ma podest tylko jest węższy i nie widać.

A w scenie zwiększyłam tylko trochę natężenie światła daylight i w oknach zamiast free area wstawiłam mr omni.

Dziwnie jeszcze wyszedł chrom na bateriach, szczególnie na umywalce - jakby był przeźroczysty ? :)

Wizualizację robię dla siebie - jak mam trochę wolnego, obiecałam sobie że się nauczę :)

Zobaczę jeszcze tą gamme corection

Napisano (edytowane)

Przede wszystkim jak oswietlasz day lightem to nie dawaj juz area free w oknie tylko sky portal. Po drugie w Expouser control masz suwaki. Po trzecie w Day Light systemie masz mozliwosc ustawienia tinty nieba. Moim zdaniem u Ciebie jest za malo niebieskiego.

Jak masz ustawiona gamme? Pokaz ustawienia FG i GI. Zmien kadr i tak jak kolega mowi lustro zla pozycja.

Edytowane przez gonzo71
Napisano

poza tym,

do oswietlenia photometrycznego warto miec exposure conrol ustawione na MR photometric. Aby wycisnac troche wiecej z tego koloru, bo stety niestety tak wygladaja rendery z swiatlem photometrycznym. w czesc gamma/LUT settings warto odfajkowac gamme na 2,2 lub cos w ten desen. scena nabierze wtedy ostrosci barw.

 

gonzo71, takie pytanie, sky portal przypadkiem nie exportuje tylko samego oswietlenia od nieba? samo slonce nie przedostaje sie. tak mi sie wydaje, ale nie znam sie na tym. wizki wnetrz i ja to rozne osoby: ]

pozdr

Napisano

Dziękuję za odzew. Przyznam się że nic już nie zmieniałam w tej łazience ale widzę że będę musiała do niej powrócić.

W międzyczasie zaczęłam robić inną scenę - kuchnię - załączam

Możliwe jest w maxie 9 nie ma sky portal? (nie mogłam się doszukać)

Napisano

dziwne ja na 2009 mialem. Sciagnij wersje maxa najnowsza. Szybciej liczy, mniejsze nastawy konieczne dla lepszego efektu. No i jest sky portal ktory bardzo pomaga doswietlic wnetrze. I robi to dobrze

Napisano

Zainstalowałam maxa 2010, ustawiłam w oknach sky portal i oto efekt. Pojawiły się plamy więc zdaje się że powinnam jeszcze zmienić ustawienia w GI. Jednak scena wydaje mi się że lepiej wygląda i fuga jest biała a nie szara - tak jak to było wcześniej

Napisano

Witam ponownie

Okazuje się że w ogóle nie widać okna- ramy, szyby ani parapetu. Ktoś ma pomysł dlaczego? Wydaje mi się że po wstawieniu sky portal a może powinnam coś zmienić w materiale?

Napisano

Odkryłam wczoraj przyczynę 'znikania okna'. W daylight w mr sun miałam za duży multipler, po zmianie na 0.1 rama się pojawiła - przy okazji oczywiście w scenie pozmieniały się kolory :)

oj dużo cierpliwości trzeba mieć do tego :)

Napisano

Proszę jeszcze o jakieś porady odnośnie oświetlenia. Oto efekt zmian - wszystko zrobiło się pomarańczowe. Wcześniej miałam ustawiony Logarithmic Exposure Control i nie było tej pomarańczy chociaż wyszły mi jakieś dziwne odbicia w wannie i w ogóle wszystko wydaje mi się rozmyte, mało wyraźne. Chyba już za długo patrzę na tą scenę :) i stanęłam w miejscu

Daję screeny z ustawieniami, może będzie łatwiej coś podpowiedzieć.

Czy w Vrayu łatwiej i szybciej można uzyskać realistyczne oświetlenie?

Napisano

po kolei jak ida pokazane ustawienia

 

W Daylight System przestaw Skylight na Mr Sky

W Skylight Parameters przestaw na Use Scene Enviroment

 

W Enviroment and Efect przestaw kolor Beckground z tego janoniebieskiego na czarny

 

GI Max Number photons per sample ustaw na 500

 

Zaznacz w GI max sampling radius i ustaw 40 cm

 

Volumes Max Num. Photones per sample na 100 ustaw

 

Ustawienia FG w pesetach na medium.

 

Sampling 1/16 Lanczos np

 

Wyrenderuj i pokaz co wyszlo

Napisano (edytowane)

no lepiej to wyglada. moze ekspozycja za mocna ustaw 11 w phtografic expouser control. Skyportal powinien znajdowac sie na zewnatrz okna i przylegac do szyby i ram okna, nie powinien wchodzic na ramy. A ztym grzejnikiem to nie wiem co wymyslilas.

Za duze reflectivity dla plytek chyba. Moze nie laduj az tyle slonca do srodka.

Pozatym w ustawieniach Sun and Sky masz regulacje tinty red/blue daj na minus 0.1. Aha i zmniejsz multiplayer slonca na 0.7. I pokaz rendery. Sama tez musisz robic wiecej testow, to podstawa.

Edytowane przez gonzo71
Napisano

Witam ponownie

Wrzucam co udało mi się wyrenderować. Jeszcze w tej łazience niestety nie udało mi się uzyskać naturalnych kolorów ale w wolnych chwilach będę walczyć dalej :)

Zrobiłam też up kuchnii: wstawiłam sky portal, zmieniłam światła halogenów (na free sphere wcześniej miałam omni) i renderowało mi się ponad 4h! Wiem że materiał kieliszków jest do poprawy.

Wszelkie sugestie mile widziane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności