carolina Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Witam Wrzucam łazienkę - moje pierwsze próby z mental ray (3dmax9). Używane światła: Daylight + FreeArea w oknach, mam włączone FG i GI oraz w Exposure Control: Logarithmic Exposure Control. No i wyszło jak widać.. Chciałabym się pozbyć szarych plam na wannie, wc i w ogóle jakoś tak mglisto wyszło. Ceramika jest 'zaczerpnięta' z netu. Będę wdzięczna za porady :)
plasti Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 dobra, z racji tego ze wypadam wpierwszy w odp, tak wiec: witaj serdecznie na forum max3d.pl :D:D....... z racji tego ze nie znam sie za dobrze na mentalu, odpowiem obrazkowo: trochu ps pozdrawiam....
Sliterin Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Render, renderem, bo akurat na ten temat wypowiedzieć się nie mogę, ale patrząc na to w jaki sposób ta umywalka mogła by tam się trzymać + przewód odprowadzający wodę, to ten pomysł ostro nie trafiony, bo byłby nie możliwy.
graqu Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Nawet ładnie, tylko jest to ładne 3d ale jeszcze nie fotorealistyczne. Wygląda na to że chciałaś dzienne oświetlenie, nie wyszło moim zdaniem wygląda jak oświetlenie sztuczne. Ale nie jest tak do końca źle, ja bym się cieszył :) . a oświetlenie to zmień może jak chcesz żeby był dzionek, dam ci turtoriala poczytaj o tym a nie będziesz zawiedzona :) : http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412
carolina Napisano 5 Czerwiec 2010 Autor Napisano 5 Czerwiec 2010 Dziękuję za odpowiedzi, jeszcze posiedzę nad tym oświetleniem, a tutoriala oczywiście czytałam :)
DonJakub Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 To ma być na jakieś zaliczenie czy tak dla siebie ?
graqu Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 O teraz ładnie od razu zawitało tam słońce :)
ryba747 Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 Spróbuj pobawić się gammą corection naprawdę fajne kolorki można wyciągnąć
Pony Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 Coraz lepiej ;) Jednak zmienił bym pozycje lustra, na bardziej centralną na ścianie, poprawił bym wanne bo nie wiadomo czy lewituje czy ma jakąś podstawe. Na półeczce nad ubikacją ustawił bym jakieś świeczki/rośliny dla urozmaicenia sceny. pozdrawiam
carolina Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Napisano 6 Czerwiec 2010 Wanna ma podest tylko jest węższy i nie widać. A w scenie zwiększyłam tylko trochę natężenie światła daylight i w oknach zamiast free area wstawiłam mr omni. Dziwnie jeszcze wyszedł chrom na bateriach, szczególnie na umywalce - jakby był przeźroczysty ? :) Wizualizację robię dla siebie - jak mam trochę wolnego, obiecałam sobie że się nauczę :) Zobaczę jeszcze tą gamme corection
gonzo71 Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 (edytowane) Przede wszystkim jak oswietlasz day lightem to nie dawaj juz area free w oknie tylko sky portal. Po drugie w Expouser control masz suwaki. Po trzecie w Day Light systemie masz mozliwosc ustawienia tinty nieba. Moim zdaniem u Ciebie jest za malo niebieskiego. Jak masz ustawiona gamme? Pokaz ustawienia FG i GI. Zmien kadr i tak jak kolega mowi lustro zla pozycja. Edytowane 5 Sierpień 2010 przez gonzo71
KoMic Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 poza tym, do oswietlenia photometrycznego warto miec exposure conrol ustawione na MR photometric. Aby wycisnac troche wiecej z tego koloru, bo stety niestety tak wygladaja rendery z swiatlem photometrycznym. w czesc gamma/LUT settings warto odfajkowac gamme na 2,2 lub cos w ten desen. scena nabierze wtedy ostrosci barw. gonzo71, takie pytanie, sky portal przypadkiem nie exportuje tylko samego oswietlenia od nieba? samo slonce nie przedostaje sie. tak mi sie wydaje, ale nie znam sie na tym. wizki wnetrz i ja to rozne osoby: ] pozdr
carolina Napisano 9 Sierpień 2010 Autor Napisano 9 Sierpień 2010 Dziękuję za odzew. Przyznam się że nic już nie zmieniałam w tej łazience ale widzę że będę musiała do niej powrócić. W międzyczasie zaczęłam robić inną scenę - kuchnię - załączam Możliwe jest w maxie 9 nie ma sky portal? (nie mogłam się doszukać)
Tweester Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Jak na moje to zbyt duże odbicia w szkle i na ścianie ;)
gonzo71 Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 kamien tez za tak mocno nie odbija chyba. Jesli chodzi o mr sky portal to wcisnij F1 tam jest wszystko..
carolina Napisano 10 Sierpień 2010 Autor Napisano 10 Sierpień 2010 Jednak w wersji jaką posiadam nie ma sky portal :( http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-732142.html
gonzo71 Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 dziwne ja na 2009 mialem. Sciagnij wersje maxa najnowsza. Szybciej liczy, mniejsze nastawy konieczne dla lepszego efektu. No i jest sky portal ktory bardzo pomaga doswietlic wnetrze. I robi to dobrze
carolina Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Napisano 13 Sierpień 2010 Zainstalowałam maxa 2010, ustawiłam w oknach sky portal i oto efekt. Pojawiły się plamy więc zdaje się że powinnam jeszcze zmienić ustawienia w GI. Jednak scena wydaje mi się że lepiej wygląda i fuga jest biała a nie szara - tak jak to było wcześniej
gonzo71 Napisano 14 Sierpień 2010 Napisano 14 Sierpień 2010 lepiej. pobaw sie radiusami GI. za mocna ekspozycja moim zdaniem i za szeroka fuga na sciance
carolina Napisano 17 Sierpień 2010 Autor Napisano 17 Sierpień 2010 Witam ponownie Okazuje się że w ogóle nie widać okna- ramy, szyby ani parapetu. Ktoś ma pomysł dlaczego? Wydaje mi się że po wstawieniu sky portal a może powinnam coś zmienić w materiale?
gientekwl Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 z pewnością musisz przesunąć sky portal'a na zewnątrz ;)
gonzo71 Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 sky portal powinien byc umieszczony dokladnie w obrysie szyby. uzyj snapow jak umieszczasz go
carolina Napisano 19 Sierpień 2010 Autor Napisano 19 Sierpień 2010 Odkryłam wczoraj przyczynę 'znikania okna'. W daylight w mr sun miałam za duży multipler, po zmianie na 0.1 rama się pojawiła - przy okazji oczywiście w scenie pozmieniały się kolory :) oj dużo cierpliwości trzeba mieć do tego :)
gonzo71 Napisano 22 Sierpień 2010 Napisano 22 Sierpień 2010 nie multipayer daj na 1.0 a zmien ekspozycje w photographic expousure control na powiedzmy 10.5
carolina Napisano 24 Sierpień 2010 Autor Napisano 24 Sierpień 2010 Proszę jeszcze o jakieś porady odnośnie oświetlenia. Oto efekt zmian - wszystko zrobiło się pomarańczowe. Wcześniej miałam ustawiony Logarithmic Exposure Control i nie było tej pomarańczy chociaż wyszły mi jakieś dziwne odbicia w wannie i w ogóle wszystko wydaje mi się rozmyte, mało wyraźne. Chyba już za długo patrzę na tą scenę :) i stanęłam w miejscu Daję screeny z ustawieniami, może będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Czy w Vrayu łatwiej i szybciej można uzyskać realistyczne oświetlenie?
gonzo71 Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 po kolei jak ida pokazane ustawienia W Daylight System przestaw Skylight na Mr Sky W Skylight Parameters przestaw na Use Scene Enviroment W Enviroment and Efect przestaw kolor Beckground z tego janoniebieskiego na czarny GI Max Number photons per sample ustaw na 500 Zaznacz w GI max sampling radius i ustaw 40 cm Volumes Max Num. Photones per sample na 100 ustaw Ustawienia FG w pesetach na medium. Sampling 1/16 Lanczos np Wyrenderuj i pokaz co wyszlo
carolina Napisano 24 Sierpień 2010 Autor Napisano 24 Sierpień 2010 Dzięki za odpowiedź Wyszło następująco: Coś niedobrego zrobiło się za grzejnikiem i znów nie widać ramy okien
gonzo71 Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 (edytowane) no lepiej to wyglada. moze ekspozycja za mocna ustaw 11 w phtografic expouser control. Skyportal powinien znajdowac sie na zewnatrz okna i przylegac do szyby i ram okna, nie powinien wchodzic na ramy. A ztym grzejnikiem to nie wiem co wymyslilas. Za duze reflectivity dla plytek chyba. Moze nie laduj az tyle slonca do srodka. Pozatym w ustawieniach Sun and Sky masz regulacje tinty red/blue daj na minus 0.1. Aha i zmniejsz multiplayer slonca na 0.7. I pokaz rendery. Sama tez musisz robic wiecej testow, to podstawa. Edytowane 25 Sierpień 2010 przez gonzo71
carolina Napisano 1 Wrzesień 2010 Autor Napisano 1 Wrzesień 2010 Witam ponownie Wrzucam co udało mi się wyrenderować. Jeszcze w tej łazience niestety nie udało mi się uzyskać naturalnych kolorów ale w wolnych chwilach będę walczyć dalej :) Zrobiłam też up kuchnii: wstawiłam sky portal, zmieniłam światła halogenów (na free sphere wcześniej miałam omni) i renderowało mi się ponad 4h! Wiem że materiał kieliszków jest do poprawy. Wszelkie sugestie mile widziane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się