Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hawk Wodzowie! Wziąłem się za nowy projekcik a dokładnie dwupłatowiec z okresu I Wojny Światowej, produkowany przez Rosjan z francuskim silnikiem bi-rotacyjnym - S-16 Sikorsky !

 

Poniżej daje zdjęcie samego samolotu, jak i moich początku czyli silnika. Chciałem, żeby projekt był dość dokładny. Póki co, to czysty model, bez materiałów, więc proszę o wskazówki modelingu.

 

Model był robiony z jednego obrazka referencyjnego, więc model na pewno nie będzie zbyt szczegółowy :D

 

ujcie0.jpg

siks16.jpg

590pxlerhone9c.jpg

ujcie02.jpg

ujcie03.jpg

ujcie06.jpg

ujcie07.jpg

ujcie09.jpg

ujcie08.jpg

Edytowane przez avik

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Hawk Wodzowie! Wziąłem się za nowy projekcik a dokładnie dwupłatowiec z okresu I Wojny Światowej, produkowany przez Rosjan z francuskim silnikiem bi-rotacyjnym - S-16 Sikorsky !

 

Poniżej daje zdjęcie samego samolotu, jak i moich początku czyli silnika. Chciałem, żeby projekt był dość dokładny. Póki co, to czysty model, bez materiałów, więc proszę o wskazówki modelingu.

 

Model był robiony z jednego obrazka referencyjnego, więc model na pewno nie będzie zbyt szczegółowy :D

 

ujcie0.jpg

siks16.jpg

590pxlerhone9c.jpg

ujcie02.jpg

ujcie03.jpg

ujcie06.jpg

ujcie07.jpg

ujcie09.jpg

ujcie08.jpg

Edytowane przez avik

Napisano

Nie widać modelu ;) ale robiłem juz taki silnik do Camela angielskiego

Napisano

Nie widać modelu ;) ale robiłem juz taki silnik do Camela angielskiego

Napisano
  • Autor

na początku dałem złe linki. Już powinno hulać :D

Napisano
  • Autor

na początku dałem złe linki. Już powinno hulać :D

Napisano

fajne. tylko wydaje mi sie, ze widze bledy.

tzn jak juz robisz z takim detalem staraj sie zwracac uwage, na fakt jak dany element byl wykonywany i jak mial dzialac.

1. sruby i nakretki. to wszytko jest znormalizowane, a proporcje miedzy sruba a nakretka sa scisle powiazane. masz zaduze szpilki giwntowane w stos do nakretki.

2. ten element trapezory, wydaje mi sie ze wykonany byl z plaskownika, a nie sklaszczonego preta okraglego

3. cylindry zdecydowanie za grube w stosunku do blaszek radiatorow

4. wal zdecydowanie zbyt delikatny. na referce jest bardziej masywny.

5. zamiast wkretow z wcieciem krzyzakowym, powinny byc szpilki i nakretki.

6. proporcje tego mechanizmu na cylindrze w stos do samego cylindra leza.

 

itd itd.... duzo tego i pewnie jeszcze sporo mozna by wymienic. polecam zebranie materialow dowodowych w postaci zdjec i planow. bo narazie jest srednio, zbyt duzo bledow, a to dop poczatek

Napisano

fajne. tylko wydaje mi sie, ze widze bledy.

tzn jak juz robisz z takim detalem staraj sie zwracac uwage, na fakt jak dany element byl wykonywany i jak mial dzialac.

1. sruby i nakretki. to wszytko jest znormalizowane, a proporcje miedzy sruba a nakretka sa scisle powiazane. masz zaduze szpilki giwntowane w stos do nakretki.

2. ten element trapezory, wydaje mi sie ze wykonany byl z plaskownika, a nie sklaszczonego preta okraglego

3. cylindry zdecydowanie za grube w stosunku do blaszek radiatorow

4. wal zdecydowanie zbyt delikatny. na referce jest bardziej masywny.

5. zamiast wkretow z wcieciem krzyzakowym, powinny byc szpilki i nakretki.

6. proporcje tego mechanizmu na cylindrze w stos do samego cylindra leza.

 

itd itd.... duzo tego i pewnie jeszcze sporo mozna by wymienic. polecam zebranie materialow dowodowych w postaci zdjec i planow. bo narazie jest srednio, zbyt duzo bledow, a to dop poczatek

Napisano
  • Autor

Aha... Czyli krótko mówiąc, leże... Co do materiałów, jeszcze się postaram, ale nie ukrywam, że nie ma za dużo obrazków ;). Jedne z niewielu rzeczy jakie zrozumiałem, to to, że leża mi proporcje i ogólnie do bani. Gorzej, że nie za bardzo oriętuje się w ty technicznych pojęciach (3. cylindry zdecydowanie za grube w stosunku do blaszek radiatorow, 5. zamiast wkretow z wcieciem krzyzakowym, powinny byc szpilki i nakretki.(jakieś przykłady)) 0_o

 

Jakieś rady jak zrobić "płaskownik", albo "coś z płaskownika"?

 

Jak by można było, to ja bym tak bardziej po polsku wolał.

 

Btw, czekam z upragnieniem na nowego kompa (sklep kompletuje zamówienie), więc nie obiecuję za szybko nowych upków, ale będę się starał :D

Napisano

Nie jest do bani, tylko troche proporcje leza. wiesz co. zrob sobie render tak jak to zdjecie, tzn z takim samym ulozeniem silnika. nastepnie naloz na siebie oba obrazki i spr ile sie pokrywa.

od tego zacznijmy.

to jest tak. modelujesz organike. dobrze znac anatomie.

modelujesz budynki, dobrze miec wiedze w zakresie architektury.

modelujesz mechanike, dobrze znac sie na mechanice, troche materialo znawstwa, wytwarzania.

 

przydaje sie

Edytowane przez KoMic

Napisano

Widać że kolejny samolot się produkuje =]

 

@KoMic - wszystkiego trzeba się nauczyć :)

Napisano
  • Autor

@KoMic - Co do nałożenia zdjęć, no cóż... pomysł genialny w swojej prostocie. A co do wiedzy. Pogrzebie po internecie, douczę się, zdaje mi się, że ostatnio nawet w mojej księgarni widziałem niezłą książkę na ten temat. Coś na pewno z zakresu mechaniki się przyda, a zdaje mi się, że w modelowaniu 3D, trzeba być dość wszechstronnym :D

 

@Tweester - o samych samochodach nie ma co ciągnąć ;)

Napisano

Nie jest tak źle z referencjami. 3 min szukania:

http://www.griffwason.com/le_rhone_rotary_engine1.htm

 

Zwracaj uwagę na proporcje jak pisał KoMic i przypatruj się uważnie wyglądowi każdego elementu. Przykład: cylinder nie jest idealnym cylindrem z uwagi na zmieniający się rozmiar żeberek. ;)

Edytowane przez kliment woroszyłow

Napisano

Przeczytaj zasady działu WIP i zmień nazwę wątku, inaczej wątek poleci do kosza.

Napisano

swietne refki Kliment, mimo ze tex model, ale przynajmniej wszytko bardzo dokladnie widac. NP gora cylindra tez ma zebra radiatora, a nie takie dziwne cos ktore zamodelowales. hehehe, ale fakt ciezko z samego zdjecia dobrze zinterpretowac ta czesc ze wzgledu na silne nieregularne refleksy.

Dziabaj, a bedzie dobrze.

Napisano
  • Autor

@tweety - poprawiłem, mam nadzieję, że to tak ma wyglądać.

 

@Kliment - wielkie dzięki za refki, są na prawdę świetne, o wiele lepsze, od tego zdjęcia, które ja zamieściłem. Jeszcze raz wielkie dzięki, teraz mogę zacząć coś dłubać... :D

 

@KoMic - Co do dziabania, to nie nastawiaj się za bardzo na szybkie efekty. Bo po zobaczeniu na refkach, jaki ogrom pracy mnie czeka, zwątpiłem w swoje umiejętności. Btw, dopiero się uczę i coraz bardziej mam wrażenie, że chyba wziąłem coś ponad mój poziom. No ale trudno, " Kości zostały rzucone", najwyżej będę się z tym grzebał... chwilę..., ale postaram się to doprowadzić do końca :D

Napisano
  • Autor

Mały upek. Sam cylinder. Z góry pytam, czy ma ktoś jakieś wskazówki do radiatorów ( tych na górze też) i na cylindrze. A jeśli nie radiatorów to tej harmonijki. Z góry thx ;D

 

uj01.jpg

uj02.jpg

uj03.jpg

uj04.jpg

uj05.jpg

uj06.jpg

uj07.jpg

uj08.jpg

 

Aha, tak na wszelki wypadek. Załamania na poly spowodowane są niemałą oszczędnością na siatce (głównie mod. Optimize i MultiRes, wystarczająco dużo siatki jeszcze dojdzie :D).

Napisano

Lepiej, ale ciagle kuleje skala zaworow w stos do cylindra, no i masz za duzo zeber. jest za gesto. Wrzuc sobie do viewportow te refki ktore Kliment zapodal. bedzie Ci o wiele latwiej zapanowac nad geometia i proporcjami.

Acha ten zawor czy co to tam jest wychodzace z boku cylindra, powinien kontaktowac sie z rdzeniem, a nie z samymi zebrami.

 

pozdr i jedziesz: ], mamy czas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności