avik Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 (edytowane) Hawk Wodzowie! Wziąłem się za nowy projekcik a dokładnie dwupłatowiec z okresu I Wojny Światowej, produkowany przez Rosjan z francuskim silnikiem bi-rotacyjnym - S-16 Sikorsky ! Poniżej daje zdjęcie samego samolotu, jak i moich początku czyli silnika. Chciałem, żeby projekt był dość dokładny. Póki co, to czysty model, bez materiałów, więc proszę o wskazówki modelingu. Model był robiony z jednego obrazka referencyjnego, więc model na pewno nie będzie zbyt szczegółowy :D Edytowane 26 Lipiec 2010 przez avik
avik Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 (edytowane) Hawk Wodzowie! Wziąłem się za nowy projekcik a dokładnie dwupłatowiec z okresu I Wojny Światowej, produkowany przez Rosjan z francuskim silnikiem bi-rotacyjnym - S-16 Sikorsky ! Poniżej daje zdjęcie samego samolotu, jak i moich początku czyli silnika. Chciałem, żeby projekt był dość dokładny. Póki co, to czysty model, bez materiałów, więc proszę o wskazówki modelingu. Model był robiony z jednego obrazka referencyjnego, więc model na pewno nie będzie zbyt szczegółowy :D Edytowane 26 Lipiec 2010 przez avik
Pony Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Nie widać modelu ;) ale robiłem juz taki silnik do Camela angielskiego
Pony Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Nie widać modelu ;) ale robiłem juz taki silnik do Camela angielskiego
avik Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 na początku dałem złe linki. Już powinno hulać :D
avik Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 na początku dałem złe linki. Już powinno hulać :D
KoMic Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 fajne. tylko wydaje mi sie, ze widze bledy. tzn jak juz robisz z takim detalem staraj sie zwracac uwage, na fakt jak dany element byl wykonywany i jak mial dzialac. 1. sruby i nakretki. to wszytko jest znormalizowane, a proporcje miedzy sruba a nakretka sa scisle powiazane. masz zaduze szpilki giwntowane w stos do nakretki. 2. ten element trapezory, wydaje mi sie ze wykonany byl z plaskownika, a nie sklaszczonego preta okraglego 3. cylindry zdecydowanie za grube w stosunku do blaszek radiatorow 4. wal zdecydowanie zbyt delikatny. na referce jest bardziej masywny. 5. zamiast wkretow z wcieciem krzyzakowym, powinny byc szpilki i nakretki. 6. proporcje tego mechanizmu na cylindrze w stos do samego cylindra leza. itd itd.... duzo tego i pewnie jeszcze sporo mozna by wymienic. polecam zebranie materialow dowodowych w postaci zdjec i planow. bo narazie jest srednio, zbyt duzo bledow, a to dop poczatek
KoMic Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 fajne. tylko wydaje mi sie, ze widze bledy. tzn jak juz robisz z takim detalem staraj sie zwracac uwage, na fakt jak dany element byl wykonywany i jak mial dzialac. 1. sruby i nakretki. to wszytko jest znormalizowane, a proporcje miedzy sruba a nakretka sa scisle powiazane. masz zaduze szpilki giwntowane w stos do nakretki. 2. ten element trapezory, wydaje mi sie ze wykonany byl z plaskownika, a nie sklaszczonego preta okraglego 3. cylindry zdecydowanie za grube w stosunku do blaszek radiatorow 4. wal zdecydowanie zbyt delikatny. na referce jest bardziej masywny. 5. zamiast wkretow z wcieciem krzyzakowym, powinny byc szpilki i nakretki. 6. proporcje tego mechanizmu na cylindrze w stos do samego cylindra leza. itd itd.... duzo tego i pewnie jeszcze sporo mozna by wymienic. polecam zebranie materialow dowodowych w postaci zdjec i planow. bo narazie jest srednio, zbyt duzo bledow, a to dop poczatek
avik Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 Aha... Czyli krótko mówiąc, leże... Co do materiałów, jeszcze się postaram, ale nie ukrywam, że nie ma za dużo obrazków ;). Jedne z niewielu rzeczy jakie zrozumiałem, to to, że leża mi proporcje i ogólnie do bani. Gorzej, że nie za bardzo oriętuje się w ty technicznych pojęciach (3. cylindry zdecydowanie za grube w stosunku do blaszek radiatorow, 5. zamiast wkretow z wcieciem krzyzakowym, powinny byc szpilki i nakretki.(jakieś przykłady)) 0_o Jakieś rady jak zrobić "płaskownik", albo "coś z płaskownika"? Jak by można było, to ja bym tak bardziej po polsku wolał. Btw, czekam z upragnieniem na nowego kompa (sklep kompletuje zamówienie), więc nie obiecuję za szybko nowych upków, ale będę się starał :D
KoMic Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 (edytowane) Nie jest do bani, tylko troche proporcje leza. wiesz co. zrob sobie render tak jak to zdjecie, tzn z takim samym ulozeniem silnika. nastepnie naloz na siebie oba obrazki i spr ile sie pokrywa. od tego zacznijmy. to jest tak. modelujesz organike. dobrze znac anatomie. modelujesz budynki, dobrze miec wiedze w zakresie architektury. modelujesz mechanike, dobrze znac sie na mechanice, troche materialo znawstwa, wytwarzania. przydaje sie Edytowane 26 Lipiec 2010 przez KoMic
Tweester Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Widać że kolejny samolot się produkuje =] @KoMic - wszystkiego trzeba się nauczyć :)
avik Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 @KoMic - Co do nałożenia zdjęć, no cóż... pomysł genialny w swojej prostocie. A co do wiedzy. Pogrzebie po internecie, douczę się, zdaje mi się, że ostatnio nawet w mojej księgarni widziałem niezłą książkę na ten temat. Coś na pewno z zakresu mechaniki się przyda, a zdaje mi się, że w modelowaniu 3D, trzeba być dość wszechstronnym :D @Tweester - o samych samochodach nie ma co ciągnąć ;)
wjaworski Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Być może przyda ci się także ta publikacja, choć przypuszczam że robisz w Max-ie...
kliment woroszyłow Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 (edytowane) Nie jest tak źle z referencjami. 3 min szukania: http://www.griffwason.com/le_rhone_rotary_engine1.htm Zwracaj uwagę na proporcje jak pisał KoMic i przypatruj się uważnie wyglądowi każdego elementu. Przykład: cylinder nie jest idealnym cylindrem z uwagi na zmieniający się rozmiar żeberek. ;) Edytowane 26 Lipiec 2010 przez kliment woroszyłow
tweety Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Przeczytaj zasady działu WIP i zmień nazwę wątku, inaczej wątek poleci do kosza.
KoMic Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 swietne refki Kliment, mimo ze tex model, ale przynajmniej wszytko bardzo dokladnie widac. NP gora cylindra tez ma zebra radiatora, a nie takie dziwne cos ktore zamodelowales. hehehe, ale fakt ciezko z samego zdjecia dobrze zinterpretowac ta czesc ze wzgledu na silne nieregularne refleksy. Dziabaj, a bedzie dobrze.
avik Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 @tweety - poprawiłem, mam nadzieję, że to tak ma wyglądać. @Kliment - wielkie dzięki za refki, są na prawdę świetne, o wiele lepsze, od tego zdjęcia, które ja zamieściłem. Jeszcze raz wielkie dzięki, teraz mogę zacząć coś dłubać... :D @KoMic - Co do dziabania, to nie nastawiaj się za bardzo na szybkie efekty. Bo po zobaczeniu na refkach, jaki ogrom pracy mnie czeka, zwątpiłem w swoje umiejętności. Btw, dopiero się uczę i coraz bardziej mam wrażenie, że chyba wziąłem coś ponad mój poziom. No ale trudno, " Kości zostały rzucone", najwyżej będę się z tym grzebał... chwilę..., ale postaram się to doprowadzić do końca :D
avik Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 Mały upek. Sam cylinder. Z góry pytam, czy ma ktoś jakieś wskazówki do radiatorów ( tych na górze też) i na cylindrze. A jeśli nie radiatorów to tej harmonijki. Z góry thx ;D Aha, tak na wszelki wypadek. Załamania na poly spowodowane są niemałą oszczędnością na siatce (głównie mod. Optimize i MultiRes, wystarczająco dużo siatki jeszcze dojdzie :D).
KoMic Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 Lepiej, ale ciagle kuleje skala zaworow w stos do cylindra, no i masz za duzo zeber. jest za gesto. Wrzuc sobie do viewportow te refki ktore Kliment zapodal. bedzie Ci o wiele latwiej zapanowac nad geometia i proporcjami. Acha ten zawor czy co to tam jest wychodzace z boku cylindra, powinien kontaktowac sie z rdzeniem, a nie z samymi zebrami. pozdr i jedziesz: ], mamy czas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się