Skocz do zawartości

avik

Rekomendowane odpowiedzi

Hawk Wodzowie! Wziąłem się za nowy projekcik a dokładnie dwupłatowiec z okresu I Wojny Światowej, produkowany przez Rosjan z francuskim silnikiem bi-rotacyjnym - S-16 Sikorsky !

 

Poniżej daje zdjęcie samego samolotu, jak i moich początku czyli silnika. Chciałem, żeby projekt był dość dokładny. Póki co, to czysty model, bez materiałów, więc proszę o wskazówki modelingu.

 

Model był robiony z jednego obrazka referencyjnego, więc model na pewno nie będzie zbyt szczegółowy :D

 

ujcie0.jpg

siks16.jpg

590pxlerhone9c.jpg

ujcie02.jpg

ujcie03.jpg

ujcie06.jpg

ujcie07.jpg

ujcie09.jpg

ujcie08.jpg

Edytowane przez avik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hawk Wodzowie! Wziąłem się za nowy projekcik a dokładnie dwupłatowiec z okresu I Wojny Światowej, produkowany przez Rosjan z francuskim silnikiem bi-rotacyjnym - S-16 Sikorsky !

 

Poniżej daje zdjęcie samego samolotu, jak i moich początku czyli silnika. Chciałem, żeby projekt był dość dokładny. Póki co, to czysty model, bez materiałów, więc proszę o wskazówki modelingu.

 

Model był robiony z jednego obrazka referencyjnego, więc model na pewno nie będzie zbyt szczegółowy :D

 

ujcie0.jpg

siks16.jpg

590pxlerhone9c.jpg

ujcie02.jpg

ujcie03.jpg

ujcie06.jpg

ujcie07.jpg

ujcie09.jpg

ujcie08.jpg

Edytowane przez avik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne. tylko wydaje mi sie, ze widze bledy.

tzn jak juz robisz z takim detalem staraj sie zwracac uwage, na fakt jak dany element byl wykonywany i jak mial dzialac.

1. sruby i nakretki. to wszytko jest znormalizowane, a proporcje miedzy sruba a nakretka sa scisle powiazane. masz zaduze szpilki giwntowane w stos do nakretki.

2. ten element trapezory, wydaje mi sie ze wykonany byl z plaskownika, a nie sklaszczonego preta okraglego

3. cylindry zdecydowanie za grube w stosunku do blaszek radiatorow

4. wal zdecydowanie zbyt delikatny. na referce jest bardziej masywny.

5. zamiast wkretow z wcieciem krzyzakowym, powinny byc szpilki i nakretki.

6. proporcje tego mechanizmu na cylindrze w stos do samego cylindra leza.

 

itd itd.... duzo tego i pewnie jeszcze sporo mozna by wymienic. polecam zebranie materialow dowodowych w postaci zdjec i planow. bo narazie jest srednio, zbyt duzo bledow, a to dop poczatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne. tylko wydaje mi sie, ze widze bledy.

tzn jak juz robisz z takim detalem staraj sie zwracac uwage, na fakt jak dany element byl wykonywany i jak mial dzialac.

1. sruby i nakretki. to wszytko jest znormalizowane, a proporcje miedzy sruba a nakretka sa scisle powiazane. masz zaduze szpilki giwntowane w stos do nakretki.

2. ten element trapezory, wydaje mi sie ze wykonany byl z plaskownika, a nie sklaszczonego preta okraglego

3. cylindry zdecydowanie za grube w stosunku do blaszek radiatorow

4. wal zdecydowanie zbyt delikatny. na referce jest bardziej masywny.

5. zamiast wkretow z wcieciem krzyzakowym, powinny byc szpilki i nakretki.

6. proporcje tego mechanizmu na cylindrze w stos do samego cylindra leza.

 

itd itd.... duzo tego i pewnie jeszcze sporo mozna by wymienic. polecam zebranie materialow dowodowych w postaci zdjec i planow. bo narazie jest srednio, zbyt duzo bledow, a to dop poczatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... Czyli krótko mówiąc, leże... Co do materiałów, jeszcze się postaram, ale nie ukrywam, że nie ma za dużo obrazków ;). Jedne z niewielu rzeczy jakie zrozumiałem, to to, że leża mi proporcje i ogólnie do bani. Gorzej, że nie za bardzo oriętuje się w ty technicznych pojęciach (3. cylindry zdecydowanie za grube w stosunku do blaszek radiatorow, 5. zamiast wkretow z wcieciem krzyzakowym, powinny byc szpilki i nakretki.(jakieś przykłady)) 0_o

 

Jakieś rady jak zrobić "płaskownik", albo "coś z płaskownika"?

 

Jak by można było, to ja bym tak bardziej po polsku wolał.

 

Btw, czekam z upragnieniem na nowego kompa (sklep kompletuje zamówienie), więc nie obiecuję za szybko nowych upków, ale będę się starał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest do bani, tylko troche proporcje leza. wiesz co. zrob sobie render tak jak to zdjecie, tzn z takim samym ulozeniem silnika. nastepnie naloz na siebie oba obrazki i spr ile sie pokrywa.

od tego zacznijmy.

to jest tak. modelujesz organike. dobrze znac anatomie.

modelujesz budynki, dobrze miec wiedze w zakresie architektury.

modelujesz mechanike, dobrze znac sie na mechanice, troche materialo znawstwa, wytwarzania.

 

przydaje sie

Edytowane przez KoMic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KoMic - Co do nałożenia zdjęć, no cóż... pomysł genialny w swojej prostocie. A co do wiedzy. Pogrzebie po internecie, douczę się, zdaje mi się, że ostatnio nawet w mojej księgarni widziałem niezłą książkę na ten temat. Coś na pewno z zakresu mechaniki się przyda, a zdaje mi się, że w modelowaniu 3D, trzeba być dość wszechstronnym :D

 

@Tweester - o samych samochodach nie ma co ciągnąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak źle z referencjami. 3 min szukania:

http://www.griffwason.com/le_rhone_rotary_engine1.htm

 

Zwracaj uwagę na proporcje jak pisał KoMic i przypatruj się uważnie wyglądowi każdego elementu. Przykład: cylinder nie jest idealnym cylindrem z uwagi na zmieniający się rozmiar żeberek. ;)

Edytowane przez kliment woroszyłow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietne refki Kliment, mimo ze tex model, ale przynajmniej wszytko bardzo dokladnie widac. NP gora cylindra tez ma zebra radiatora, a nie takie dziwne cos ktore zamodelowales. hehehe, ale fakt ciezko z samego zdjecia dobrze zinterpretowac ta czesc ze wzgledu na silne nieregularne refleksy.

Dziabaj, a bedzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tweety - poprawiłem, mam nadzieję, że to tak ma wyglądać.

 

@Kliment - wielkie dzięki za refki, są na prawdę świetne, o wiele lepsze, od tego zdjęcia, które ja zamieściłem. Jeszcze raz wielkie dzięki, teraz mogę zacząć coś dłubać... :D

 

@KoMic - Co do dziabania, to nie nastawiaj się za bardzo na szybkie efekty. Bo po zobaczeniu na refkach, jaki ogrom pracy mnie czeka, zwątpiłem w swoje umiejętności. Btw, dopiero się uczę i coraz bardziej mam wrażenie, że chyba wziąłem coś ponad mój poziom. No ale trudno, " Kości zostały rzucone", najwyżej będę się z tym grzebał... chwilę..., ale postaram się to doprowadzić do końca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały upek. Sam cylinder. Z góry pytam, czy ma ktoś jakieś wskazówki do radiatorów ( tych na górze też) i na cylindrze. A jeśli nie radiatorów to tej harmonijki. Z góry thx ;D

 

uj01.jpg

uj02.jpg

uj03.jpg

uj04.jpg

uj05.jpg

uj06.jpg

uj07.jpg

uj08.jpg

 

Aha, tak na wszelki wypadek. Załamania na poly spowodowane są niemałą oszczędnością na siatce (głównie mod. Optimize i MultiRes, wystarczająco dużo siatki jeszcze dojdzie :D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej, ale ciagle kuleje skala zaworow w stos do cylindra, no i masz za duzo zeber. jest za gesto. Wrzuc sobie do viewportow te refki ktore Kliment zapodal. bedzie Ci o wiele latwiej zapanowac nad geometia i proporcjami.

Acha ten zawor czy co to tam jest wychodzace z boku cylindra, powinien kontaktowac sie z rdzeniem, a nie z samymi zebrami.

 

pozdr i jedziesz: ], mamy czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności