Bro Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Witam Pisze z pytaniem odnoscnie cięcia powierzchni w maxie - jak mozna to zrobic nie psujac mapowania? Na przykładzie prosty prostokąt gdzie chcialbym puscic ciecie powiedzmy u gory.... uzywam narzedzia connect ktore przy przesunieciu ciecia podnosi automatycZnie mapowanie. Jest jakis sposob na to aby zrobic to ciecie ale nie ruszajac mapowania ?
uncle Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 tu (Twoja wiadomość jest za krótka. Post musi zawierać minimum 10 znaków.)
Bro Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 Niestety - nie działa - caly czas mapowanie sie rusza
Camel Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 najpierw na tego boxa dajesz modyfikator UVW Map, ustawiasz opcję Cube/Box, ustawiasz go wedle woli (Gizmo, scale, tiling) a potem dodajesz z menu modyfikatorów modyfikator Edit Poly (nie Editable Poly z menu rozwijanego prawym przyciskiem myszy i Convert To !!) i możesz jechać dalej, a jak sie przesunie to nie szkodzi, na liście modyfikatorów UVW Map przeciągnij wyżej nad Edit Poly - UV Map zostanie zastosowany po zakonczeniu edycji poly = zero przesunięcia. Jeśli przydało się to możesz podziękować.
Bro Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 powiedzmy ze jest OK - problem w tym ze prostokąt to był jedynie przykład ... co mam zrobic jeżeli mam już zrobiony obiekt i zmapowany. W majce moglem to robic kiedy tylko chcialem w twoim rozwiązaniu niestety nie moge Pozdrawiam i mam nadzieje na jakies rozwiaznie tego problemu
Camel Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 to możesz kolejny Edit Poly dać i dalej modelować?
Bro Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 No dobra ale co zrobić jak sie juz mam model zrobiony - jak zapodam uvw map na gore teraz to mi sie cale poprzednie mapowanie rozjedzie
Kris_R Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Są techniki na przenoszenie mapowania między obiektami o różnych topologiach. Zależnie od softu różnie to działa. Ale da się na pewno w Mayi, XSI, Maxie a dalej nie sprawdzałem. Czyli technika by wyglądała tak, że gdy masz zmapowany obiekt, to sobie go kopiujesz i lecisz dalej z modelowaniem. Zmieniasz podziały, dodajesz cięcia. I potem przenosisz to prawidłowe mapowanie. Czasami to jedyne wyjście.
Bro Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 No aż mi się wierzyć nie chce że nie ma rozwiązania na to - w majce robilo sie niemal identycznie i nic sie nie dzialo. Może jednak ktoś zna jakieś dobre wyjście z tej sytuacji Pozdrawiam
mafida Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Hmm,u mnie nie przesuwa sie mapowanie na boxie jak slide przesuwam edge,tak jak pokazałeś w pierwszym poście.Jak ciachnę connectem a potem przesunę move to jeżdzi mapowanie,na slide stoi w miejscu.Może coś zmienili w nowym maxie... Spróbuj wrzucić modyikator unwrap,skopiuj go.Collapse to editable.Pociachaj co tam chcesz i paste modyfikator,często się udaje;) Pozdr:)
mrkrzysiek Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 nie wiem jakiego maxa używasz ale u mnie to tam mapowanie trzyma na boxie :) edit mafida z preserve UV trzyma jak je ruszasz :)
mafida Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 mafida z preserve UV trzyma jak je ruszasz :) Noo,wiem ale nawet bez preserve stoi w miejscu na slide:) Może Bro ma jakiegoś starego maxa...
Bro Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 A na której wersji to próbowałeś? Ja jade na 9 i niestety jest lipa
mafida Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Ja mam 2011.Nie mam 9 żeby sprawdzić a już nie pamiętam jak było.Może ktoś ma 9 i sprawdzi u siebie.
Rekomendowane odpowiedzi