Gourry Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 (edytowane) Witam. Jestem tu nowy ale śledzę forum już od paru miesięcy. Z grafiką 3d mam styczność od dawna ale raczej na niskim poziomie robiąc proste rzeczy, a na poważnie zabrałem się jakoś miesiąc temu. Moja pierwsza praca to próba stworzenia iphone'a. I tutaj moje pierwsze pytanie i problem. Kiedy podkręcam subdivision na przednim panelu cały mesh sie psuje i są czarne spoty albo fale i nie wiem w jaki sposób uprościć/ulepszyć siatkę. Liczę na pomoc forumowicze:) To jest problem: Uploaded with ImageShack.us To jest siatka z subdivision: Uploaded with ImageShack.us A to bez: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 15 Sierpień 2010 przez Gourry
Sliterin Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Odpowiedzią na to są trójkąty - do dzielenia siatki na mniejsze kawałeczki nie możesz posiadać trójkątów, bo właśnie one robią babole, a więc zrób tą siatkę z quadów i zobaczysz efekt. A co do ogólnie dzielenia siatki na mniejsze kawałki to pamiętaj o "wspornikach" na bokach bryły aby ograniczyć zaokrąglanie związane z dzieleniem siatki.
dac77 Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Czarne spoty są bo ts ciągnie się i część wynikowych faceów nachodzi na siebie. Albo dodaj powyżej dodatkowego edgea, albo ściągnij siłę przyciągania tego kwadratu wokół dziurki, albo ekstrudnij/insetnij całą dziurkę z okolicznym regionem na zerową odległość.
Gourry Napisano 8 Sierpień 2010 Autor Napisano 8 Sierpień 2010 Jest 2 w nocy i aktualnie mam to. Według mnie kiepskie i bedzie jeszcze poprawiane ale nie mam siły już dzisiaj. Im więcej krytyki tym lepiej:) Uploaded with ImageShack.us P/s: Jak sprawić by po podniesieniu subdivision zachować ostre kąty?? Robiłem wsporniki a i tak uzyskiwałem owale chociaz ze wsporniki były praktycznie przy samych edgach.
Tweester Napisano 8 Sierpień 2010 Napisano 8 Sierpień 2010 Tutaj tutek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384 =)
Gourry Napisano 8 Sierpień 2010 Autor Napisano 8 Sierpień 2010 tutaj siatka low poly Uploaded with ImageShack.us
Ferdkowaty Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Zacznij modelować jeszcze raz i z proporcjami. Tu masz tutek do wycinania w siatce, ale bez takich kwiatków:). http://3dtotal.com/team/Tutorials_3/video_circular_hole/circular_hole.php Staraj się nie używać booleana, ale jeśli tak ci pasuje to tu jest tutek jak lepiej wycinać obiekty przez boolean http://3dtotal.com/team/Tutorials/bracercom/bracercom.php
Gourry Napisano 12 Sierpień 2010 Autor Napisano 12 Sierpień 2010 więc narazie Iphone stoi ale mam pytanie do innego projektu mam narazie tyle : Uploaded with ImageShack.us i jak wstawiam na miejsce szyb materiał szkła i wstawiam za nimi mr sky portal to scena jest czarna i mam jeszcz ejeden problem jak włączam GI to pisze mi error no photon emiter found. Pomocy
kamiltsn Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Musisz jakieś światło ustawić które będzie emitowało te fotony ;)
Gourry Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Napisano 13 Sierpień 2010 (edytowane) Więc troche pokombinowałem i udało mi sie z tymi fotonami. ale nadal nie umiem zrobić realistycznego świetlenia a w necie nie moge znalesc ( moze przeoczyłem ) tutoriala do tego. oto co narazie mam ( niska jakość bo szybki render): Uploaded with ImageShack.us Edytowane 13 Sierpień 2010 przez Gourry
Ferdkowaty Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Powiedz mi której wersji 3ds maxa używasz? Po weekendzie zrobie krótki wideotutek jak oświetlić taką scenę i podeślę tutaj linka.
Ufol Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 ...w necie nie moge znalesc ( moze przeoczyłem ) tutoriala do tego... No toś kiepsko szukał albo masz naprawdę słabe oczy: TU SPRAWDZAŁEŚ?
Gourry Napisano 14 Sierpień 2010 Autor Napisano 14 Sierpień 2010 dzieki:D nie mogłem znaleść słowa interior i wpisałem room i nie wyskakiwało mi żadne sensowne wyniki (używam max 2010)
Gourry Napisano 15 Sierpień 2010 Autor Napisano 15 Sierpień 2010 (edytowane) Witam ponownie. Postępy poszły troche do przodu i narazie mam to: Uploaded with ImageShack.us na obrazku jest zaznaczone pare rzeczy o które chce zapytać. skąd światło po tamtej stronie skoro od tamtej strony jest ściana. Czemu nie ma półcieni przy uchwytach. 1. jak sprawić żeby materiał przepuszczał promienie światła ( i bylo to widoczne) ale nie był aż tak przezropczysty. 2.skąd to się wzieło ( już wiem włąśnie się domyśliłem:P) Poniżej daje screen z 3ds z pokazaną całą scena. Uploaded with ImageShack.us Edytowane 15 Sierpień 2010 przez Gourry
Ufol Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 1. Spróbój poczytać coś o SSS - sub surface scattering, czy czymś podobnym. Mentala raczej słabo znam, może ktoś ci to bardziej przybliży. Możliwe że w dla mentala jest w bibliotece jakiś gotowy materiał tego typu. 2. To bevelowany fragment ramy okna, na screenach co dołączyłeś dobrze go widać. Co do tego rozświetlenia to nie mam genialnych pomysłów, mogę conajwyżej pozgadywać... fotony ci sięprzelały, albo skylight portal ustawiłeś trochę wewnątrz pokoju lub jakoś się przecina z innymi obiektami i błąd się zrobił.
khatake Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 Tak na pierwszy rzut oka (wybacz że tylko pierwszy ale późno więc drugi będzie kiedy indziej) to musisz dać 2 sided dla ścian. Polygony są jednostronne. Tak naprawdę istnieją tylko z jednej strony. Jeśli nie ustawisz ich by z obu stron "istniały" to światło będzie przez nie przechodzić. Na główną ścianę możesz dać modyfikator shell. Pomoże ci to zobrazować problem. Jeśli zupełnie nie wstrzeliłem się z rozwiązaniem...to oddajcie mi tą minutę przez którą pisałem tego posta :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się