Bielo^ Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 Cześć! Nie wiecie jak w blenderze robi się takie rozkładanie UV jak maxowe UVW Mapping z gizmo, czyli coś jak na tym screenie: http://www.polygonblog.com/wp-content/uploads/2010/04/uvw-mapping-gizmo.png albo tu: http://img166.imageshack.us/img166/5894/untitled3copy3kx.jpg polega to na tym że ustawiamy rozciągliwość textury według gizmo, bez żadnych seamów. Gizmo można modyfikować, skalować i to samo dzieje się z texturą (rozciąga przy skalowaniu itd.). Jeżeli jest seamless to i na modelu nie widać cięć. Jest takie narzędzie w blenderze?
Lucas Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 Pod klawiszem U, masz inne opcje mapowania, czyli właśnie planarne, sześcienne, cylindryczne i sferyczne chyba też. Co prawda samego gizma nie widać, a projekcja zależy od aktualnego widoku (w przypadku cylindrycznego i planarnego). Skalowanie można zrobić w edytorze UV - efekt ten sam:)
Bielo^ Napisano 15 Sierpień 2010 Autor Napisano 15 Sierpień 2010 Hm, a nie ma jeszcze innego sposobu? Przy tym często wychodzą buble, pionowe patyki rozkłada dobrze przy poziomych robi buble... Muszę jeszcze trochę o tym poczytać.
dac77 Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 To jest zwykłe mapowanie. W panelu mapowania tekstury w materiale jest mapowanie Tube. Jak chcesz mieć gizmo to musisz samemu zrobić i podpiąć do mapowania jako object.
mara Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 Bielo, pamiętaj żeby używać algorytmu Conformal zamiast Angle Based do wszystkiego poza organiką
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się