Skocz do zawartości

UV takie gizmo jak w maxie, nie unwrap


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Nie wiecie jak w blenderze robi się takie rozkładanie UV jak maxowe UVW Mapping z gizmo, czyli coś jak na tym screenie:

http://www.polygonblog.com/wp-content/uploads/2010/04/uvw-mapping-gizmo.png

albo tu:

http://img166.imageshack.us/img166/5894/untitled3copy3kx.jpg

 

polega to na tym że ustawiamy rozciągliwość textury według gizmo, bez żadnych seamów. Gizmo można modyfikować, skalować i to samo dzieje się z texturą (rozciąga przy skalowaniu itd.). Jeżeli jest seamless to i na modelu nie widać cięć. Jest takie narzędzie w blenderze?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Pod klawiszem U, masz inne opcje mapowania, czyli właśnie planarne, sześcienne, cylindryczne i sferyczne chyba też. Co prawda samego gizma nie widać, a projekcja zależy od aktualnego widoku (w przypadku cylindrycznego i planarnego). Skalowanie można zrobić w edytorze UV - efekt ten sam:)

Napisano

Hm, a nie ma jeszcze innego sposobu? Przy tym często wychodzą buble, pionowe patyki rozkłada dobrze przy poziomych robi buble... Muszę jeszcze trochę o tym poczytać.

Napisano

To jest zwykłe mapowanie. W panelu mapowania tekstury w materiale jest mapowanie Tube. Jak chcesz mieć gizmo to musisz samemu zrobić i podpiąć do mapowania jako object.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności