Napisano 15 Sierpień 201014 l Cześć! Nie wiecie jak w blenderze robi się takie rozkładanie UV jak maxowe UVW Mapping z gizmo, czyli coś jak na tym screenie: http://www.polygonblog.com/wp-content/uploads/2010/04/uvw-mapping-gizmo.png albo tu: http://img166.imageshack.us/img166/5894/untitled3copy3kx.jpg polega to na tym że ustawiamy rozciągliwość textury według gizmo, bez żadnych seamów. Gizmo można modyfikować, skalować i to samo dzieje się z texturą (rozciąga przy skalowaniu itd.). Jeżeli jest seamless to i na modelu nie widać cięć. Jest takie narzędzie w blenderze?
Napisano 15 Sierpień 201014 l Pod klawiszem U, masz inne opcje mapowania, czyli właśnie planarne, sześcienne, cylindryczne i sferyczne chyba też. Co prawda samego gizma nie widać, a projekcja zależy od aktualnego widoku (w przypadku cylindrycznego i planarnego). Skalowanie można zrobić w edytorze UV - efekt ten sam:)
Napisano 15 Sierpień 201014 l Autor Hm, a nie ma jeszcze innego sposobu? Przy tym często wychodzą buble, pionowe patyki rozkłada dobrze przy poziomych robi buble... Muszę jeszcze trochę o tym poczytać.
Napisano 15 Sierpień 201014 l To jest zwykłe mapowanie. W panelu mapowania tekstury w materiale jest mapowanie Tube. Jak chcesz mieć gizmo to musisz samemu zrobić i podpiąć do mapowania jako object.
Napisano 16 Sierpień 201014 l Bielo, pamiętaj żeby używać algorytmu Conformal zamiast Angle Based do wszystkiego poza organiką
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto