Skocz do zawartości

Czy można wrócić z Editable...?


SSparrow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam takie pytanie które mnie nurtuje od jakiegos czasu. Ostatnio robiłem bramkę piłkarską. Poprzeczke oraz słupki odpowiednio ponacinałem przy złączeniu Przez Boolena (Kwadratem obróconym o 45 stopni każdy).

 

I pomyslałem sobie, co by było jak bym źle dobrał wielkości. Bo teraz po nacięciu, mogę tylko zeskalować. Czy można w jakiś sposób wrócić do podstawowej formy czy tez opcji edycji, gdzie mogę zmienić wysokość CYLINDRA poprzez wpisanie odpowiednich wartości, czy już tylko zostaje skalowanie? To samo sie dotyczy przechodzenia w opcje Edycji np. Edit Spline, pozmieniamy sobie co tam chcemy, a potem chcemy np obiekt powiększyć, to już nam zostaje tylko Skalowanie?

 

Mam nadzieje że w miare zrozumiale napisałem bo nieraz wychodzi kompletne masło maślane ;)

 

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Słyszałem że nieraz Boolean zawodzi i mogą być jakieś błędy no ale po pierwsze nie widziałem innego sposobu, a po 2 to tylko łączenia więc chyba nic zepsuć nie mógł ;) O to podglądowy obrazek tej bramki:

 

34748030.jpg

 

I przy okazji pytanie. Bo narazie mam płyte samą boiska. Chce zrobić normalna murawe, żeby wyglądało jak zwykła trawa i chce do tego posłużyć się modyfikatorem Hair and Fur. Jak rzutować kształt koła, tak, żeby odbił się taki jak mam na obrazku, a nie tylko krawędzie lub cały środek? Jak zrobię tą trawke chciał bym żeby na niej widać było te linie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz użyć hair and fur na jakimś obszarze to w oknie selekcji polygonów wybierasz te, na których ma być trawa, ale są lepsze sposoby na trawę. Łap linki:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=61269

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=37896&page=2

 

~A i jeszcze wracając do pytania o powrót z editable poly, jest to niemożliwe, jednakże możesz używać modyfikatora edit poly, który zachowuje dla Ciebie możliwość edycji pierwotnej bryły :)

Edytowane przez factoradic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taką bramką robisz w 30 sekund rysując prostokąt ze spline, usuwasz dolną krawędź i w panelu modify w zakładce rendering zaznaczasz visible in render i visible in viewport, potem zaznacz radial i masz niżej thicknes czyli grubość, sides czyli ilość krawędzi odpowiadającą za dokładność. masz potem mozliwoac zmiany grubości, wysokości i kształtu bramki.

 

jeśli chcesz zmienić wysokość bramki w edit poly to przesuwasz jej górne werteksy, jeśli chcesz zmienić grubość rur bramki użyj modyfikatora push

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, Bardzo fajne :) Dzięki. Teraz spadam na trening jak wrócę spróbuje ją zrobić sposobem Łukasza, bo tak na szybko rzuciłem okiem i hmm, musze to na spokojnie zjeść :P Factoradic dziąki za linki, napewno popróbuje.

 

Ale wiesz o co mi chodzi? Jak już zrobie trawe, załóżmy że ją juz mam. I teraz chce linie zrobić, to wystarczy rzutować kształty i nadać biały kolor, dobrze myśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam jeszcze 2 pytania które mnie nurtują... baaardzo denerwują a nie chce zaśmiecać forum nowymi tematami:

 

1. Jak można zapanować nad mocą przybliżania? Nieraz jest tak, że przybliża szybciej, a jak przybliży, to już nieraz np przeciągam dłonią a ekran ani drgnie... co mnie denerwuje nawet nie wiecie jak.

 

2. Jak usunąć takie obramowania wokół obiektów? Ja nieraz mam mniejsze obiekty, które chce bardzo szczegółowo dopasować do czegoś, zaznaczam je a w okół pojawia sie takie nakreślenia, Tak jak na ostatnim obrazku Łukasza, da sie to jakoś wyłączyć? Pewno tak, tylko jak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przybliżanie zależy od tego jakiej wielkości masz obiekty w całej scenie. Więc jak chcesz skupić się na jednym to używaj klawisza "z", scentruje ci to widok na zaznaczonym obiekcie, dostosuje do niego rotacje widoku i zoomowanie.

 

Co do drugiego pytania, to w oknie Viewport Configuration w zakładce Rendering Method możesz odznaczyć opcję : Use Selection Brackets

Edytowane przez factoradic
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności