SSparrow Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Witam. Mam takie pytanie które mnie nurtuje od jakiegos czasu. Ostatnio robiłem bramkę piłkarską. Poprzeczke oraz słupki odpowiednio ponacinałem przy złączeniu Przez Boolena (Kwadratem obróconym o 45 stopni każdy). I pomyslałem sobie, co by było jak bym źle dobrał wielkości. Bo teraz po nacięciu, mogę tylko zeskalować. Czy można w jakiś sposób wrócić do podstawowej formy czy tez opcji edycji, gdzie mogę zmienić wysokość CYLINDRA poprzez wpisanie odpowiednich wartości, czy już tylko zostaje skalowanie? To samo sie dotyczy przechodzenia w opcje Edycji np. Edit Spline, pozmieniamy sobie co tam chcemy, a potem chcemy np obiekt powiększyć, to już nam zostaje tylko Skalowanie? Mam nadzieje że w miare zrozumiale napisałem bo nieraz wychodzi kompletne masło maślane ;) Pozdro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
factoradic Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 1. Booleana używaj tylko, gdy nie ma innego sposobu :) Często psuje siatkę. 2. W editable poly możesz extrudować, ale zmieniać wielkość pierwotnej bryły raczej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSparrow Napisano 25 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2010 Słyszałem że nieraz Boolean zawodzi i mogą być jakieś błędy no ale po pierwsze nie widziałem innego sposobu, a po 2 to tylko łączenia więc chyba nic zepsuć nie mógł ;) O to podglądowy obrazek tej bramki: I przy okazji pytanie. Bo narazie mam płyte samą boiska. Chce zrobić normalna murawe, żeby wyglądało jak zwykła trawa i chce do tego posłużyć się modyfikatorem Hair and Fur. Jak rzutować kształt koła, tak, żeby odbił się taki jak mam na obrazku, a nie tylko krawędzie lub cały środek? Jak zrobię tą trawke chciał bym żeby na niej widać było te linie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz_D Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 tak na przyszlosc (bardzo przydatne) zrobilbys to szybciej i łatwiej uzywajac Slice Plane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
factoradic Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 (edytowane) Jeżeli chcesz użyć hair and fur na jakimś obszarze to w oknie selekcji polygonów wybierasz te, na których ma być trawa, ale są lepsze sposoby na trawę. Łap linki: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=61269 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=37896&page=2 ~A i jeszcze wracając do pytania o powrót z editable poly, jest to niemożliwe, jednakże możesz używać modyfikatora edit poly, który zachowuje dla Ciebie możliwość edycji pierwotnej bryły :) Edytowane 25 Sierpień 2010 przez factoradic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 taką bramką robisz w 30 sekund rysując prostokąt ze spline, usuwasz dolną krawędź i w panelu modify w zakładce rendering zaznaczasz visible in render i visible in viewport, potem zaznacz radial i masz niżej thicknes czyli grubość, sides czyli ilość krawędzi odpowiadającą za dokładność. masz potem mozliwoac zmiany grubości, wysokości i kształtu bramki. jeśli chcesz zmienić wysokość bramki w edit poly to przesuwasz jej górne werteksy, jeśli chcesz zmienić grubość rur bramki użyj modyfikatora push Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSparrow Napisano 25 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2010 O, Bardzo fajne :) Dzięki. Teraz spadam na trening jak wrócę spróbuje ją zrobić sposobem Łukasza, bo tak na szybko rzuciłem okiem i hmm, musze to na spokojnie zjeść :P Factoradic dziąki za linki, napewno popróbuje. Ale wiesz o co mi chodzi? Jak już zrobie trawe, załóżmy że ją juz mam. I teraz chce linie zrobić, to wystarczy rzutować kształty i nadać biały kolor, dobrze myśle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz_D Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 a najszybszy sposob to tworzysz line i ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pressenter Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Możesz też inaczej obejśćproblem: nadaj obiektowi MODYFIKATOR edit poly. Działa tak samo jak editable, ale wystarczy, że go skasujesz dla danego obiektu, i tenże wróci do pierwotnej formy. Sz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSparrow Napisano 25 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2010 Dzięki wszystkim za pomoc :) Juz brama prawie stoi, teraz murawa, zrzutowac linie, piłka, może siatka do bramki (jak nie jest to za trudne) i gramy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSparrow Napisano 25 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2010 I mam jeszcze 2 pytania które mnie nurtują... baaardzo denerwują a nie chce zaśmiecać forum nowymi tematami: 1. Jak można zapanować nad mocą przybliżania? Nieraz jest tak, że przybliża szybciej, a jak przybliży, to już nieraz np przeciągam dłonią a ekran ani drgnie... co mnie denerwuje nawet nie wiecie jak. 2. Jak usunąć takie obramowania wokół obiektów? Ja nieraz mam mniejsze obiekty, które chce bardzo szczegółowo dopasować do czegoś, zaznaczam je a w okół pojawia sie takie nakreślenia, Tak jak na ostatnim obrazku Łukasza, da sie to jakoś wyłączyć? Pewno tak, tylko jak :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
factoradic Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 (edytowane) Przybliżanie zależy od tego jakiej wielkości masz obiekty w całej scenie. Więc jak chcesz skupić się na jednym to używaj klawisza "z", scentruje ci to widok na zaznaczonym obiekcie, dostosuje do niego rotacje widoku i zoomowanie. Co do drugiego pytania, to w oknie Viewport Configuration w zakładce Rendering Method możesz odznaczyć opcję : Use Selection Brackets Edytowane 25 Sierpień 2010 przez factoradic 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotisded Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 zoom- alt + z, albo z obramowanie - j Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się