Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, w zasadzie to mój drugi samochód, pierwszy był volkswagen golf2, kanciak więc było łatwo, choć i tak miałem dużo krzywizn... Tym razem wybór padł na Aston Martina DB9. Jak narazie wydłubałem coś takiego. Jak widać na przednim zderzaku przy dolnym bocznym wlocie jest coś nie tak, nie wiem kompletnie jak rozłożyć siatkę w tamtym miejscu, czy mógłby ktoś w jakikolwiek sposób pomóc? Na samym dole zdjęcie jak powinno to wyglądać:

 

72494865.jpg

 

53584321.jpg

 

55986081.jpg

 

54765919.png

Edytowane przez Tamyl91

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

55986081.th.jpg[/img]

 

Uploaded with ImageShack.us

Cos takiego powinno pomóc. Masz strasznie dużo krzywizn musisz poprostować i masz sporo trójkątów lub wolnych Vertexów.

Napisano
  • Autor

Hmm, gdzie sa krzywizny? Jeśli chodzi o część bliżej tyłu i bok to to bardziej prowizorka narazie, jeszcze wiele się tam zmieni, a wolnych vertexów raczej nie mam:

 

37689397.jpg

Napisano

Powiem Ci tak nigdy nic nie rób na prowizorkę bo potem siedzisz godzinami i to poprawiasz bo siatka jest tak gęsta...

Według mnie trochę za gęsto ciachasz siatkę zwłaszcza w okolicach drzwi.

 

http://static.cargurus.com/images/site/2009/03/15/05/41/2007_aston_martin_db9_coupe-pic-43040.jpeg

Przypatrz się na przedni grill bo masz nie zgodność z oryginałem

 

Maska przy szybie jeżeli tak można to nazwać zaczyna falować. Masz za słąby chamfer na masce

Napisano
  • Autor

Dziś podłubałem kilkadziesiąt minut, poprawiłem kilka elementów. Jutro mam zamiar przysiąść na dłużej

 

72175866.jpg

Napisano
  • Autor

Dzisiejszy progress, ogólnie mam sporo krzywizn z którymi sobie nie poradzę, bo źle rozplanowałem siatkę... Jest też kilka niezgodności z orginałem, załóżmy, że Aston Martin DB9 to taka delikatna baza, każdy jakoś zaczynał ;) Jednak czuję, że umiejętności modelingu idą w górę i mam nadzieję, że kolejne auto będzie już na zadowalającym poziomie.

 

87068709.jpg

 

53663845.jpg

Napisano

mi się podoba. aktualnie też dłubię coś przy astonie db9 ale coś nie bardzo idzie

Napisano
  • Autor

Powoli do przodu, w sumie to już nie wiele mi zostało do zrobienia, dziś się trochę w rendery pobawiłem, efekt mnie nie do końca zadowala:

 

22036322.jpg

Napisano
  • Autor

I jeszcze taki test HDRki własnej roboty, którą kilka dni temu zrobiłem (350d + kit 18-55, 36 ujęć, żeby otrzymać 360*180 stopni, do tego po 3 naświetlenia na kadr, co dało 108 fotek, do tego jeszcze z 8 backplate'ów)

 

img7593i.jpg

Napisano

Bardzo dobrze, że zmieniłeś mu lakier na szary. Czerwień karci piękno tego wozu.

BTW. Trochę mi się wydaję, że jest zbyt "gruby". Maska jest jakby zby wygięta w górę. Zapewne się mylę, bo robiłeś to z blueprintów, ale preferencjami przypomina mi Audi TT. Małe i grube :).

Napisano

ja bym probował z ciemniejszym szarym :) ladnie ci idzie, a środek ?

Napisano
  • Autor

cortes, środek taki raczej prowizoryczny robię.

 

Przedostatni test, jutro (a w zasadzie już dziś) dokończę wszystko i zacznę renderować:

 

36876954.jpg

Napisano

Bardzo ładnie światła wyszły. Domodeluj otoczenie, nadaj grubość karoserii przy szybach i będzie na prawdę OK.

Napisano

Światła światłami, wykończenie swoją drogą, ale teraz mam pewność po ujęciu z tyłu, że bryła się kompletnie nie zgadza. Światła mają zły kształt, tył jest za wysoki a szerokość samochodu po prostu za mała. Gabarytami bliżej mu do V8 Vantage jak do DB9. Wystarczy zresztą spojrzeć na zdjęcia:

epcp_0811_04_z+2009_Aston_Martin_V8_Vantage+rear_view.jpg

 

36876954.jpg

aston_martin_db9_2003_02.jpg

 

Liczba błędów bardzo duża:

db9errors.jpg

Edytowane przez Podstavsky

Napisano

Podstavsky ma rację. Nie za bardzo przypomina to DB9. Model jest ładny, ale nie pokrywa się z prawdziwym Astonem.

Napisano
  • Autor

Podstavsky, już pisałem, że bryła nie do końca przypomina Astona DB9, luźno bazowałem na oryginale ze względu na słabej jakości blueprinty i niskie umiejętności :) Jest to mój w sumie pierwszy samochód, więc nie wiedziałem, jak rozłożyć siatkę w niektorych miejscach i stąd te niezgodności. Aczkolwiek niektóre z nich naciągnąłeś, jak np szerokość samochodu, która na pewno się zgadza. Niektóre błędy, które zaznaczyłeś są wyolbrzymione z powodu niezgodności ogniskowych, u mnie na renderze jest to 35mm, na twoim zdjęciu ogniskowa jest o wiele dłuższa na moje oko, więc całość musi wyglądać inaczej. Niestety już teraz poprawek do bryły nie wprowadzę, bo siatka jest po ms, kilka rzeczy jednak jeszcze poprawię.

Następny będzie lepszy ;)

Napisano

Odniosłem wrażenie, że Ci się nie chce a nie że nie możesz :)

Chociaż z drugiej strony jeśli siatka się mocno wykrzaczyła, to może być naprawdę sporo problemów przy poprawianiu.

Co do szerokości - no ja widzę niestety błąd. I żadna ogniskowa tego nie zaburzy :) Być może blueprint jest źle wykonany.

 

Anyway - widać, że jeśli podszlifujesz i posiedzisz nad modelingiem, to może wyjść spory talent! Nie poddawaj się, a ja trzymam kciuki za następny wózek :)

Napisano
  • Autor

Na tym etapie już niemożliwa jest zmiana kształtu bryły, bo siatka jest za gęsta... A zagęściłem ją w przekonaniu, że bryła jest ok ;) Dopiero później zacząłem odnajdywać niezgodności, niestety już nie miałem siły i chęci zaczynania od nowa, więc brnę w tego pseudo db9 ;) Robię to i tak wyłącznie dla przyjemności i dla podniesienia skilla, sporo się nauczyłem robiąc ten model.

Napisano

a nie robisz sejwów z incrementalem? bo fajnie jest mieć możliwość powrotu do starczej wersji sceny i poprawienia tego co nie siedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności