Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

potrzebuje rady doświadczonego Chromowca...

 

Używam Blendera i exportu Collady. Wszystko ustawiam jak należy; normale, hooks, nazewnictwo... a mimo to w silniku pokazują mi się błedy, jak na obrazku.

 

http://vimeo.com/14802400

 

Nie wiem, czy zależy to od opcji smooth/solid, bo jeśli dam cały obiekt niewygładzony (solid) to nie ma tych artefaktów. No ale tak być nie może, żebym miał kanciaste obiekty :/

 

Próbuje używać modyfikatora Edge Split, ale to też niczego nie zmienia.

Edytowane przez Chrupek3D

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Modele dla lod zrobiłeś? Obstawiałbym, że to tam jest coś nie tak, gdyż bug pojawia się w miarę oddalania/przybliżania kamery.

Napisano

lod jeszcze nie robiłem... mam zerówkę (nazwa_0), czyli najbliższy i najdokłądniejszy.

Bug występuje przy najbliższym, więc jak dam lod to i tak chyba nic z tego... ale spróbuje.

 

AD: z lod'em dzieje się podobnie, raz robi się ciemny, raz normalny... w miare oddalania się.

Edytowane przez Chrupek3D

Napisano

Czy normal ma invert kanału red i alfy? Wyłącz normal w materiale i zobacz ja kto wygląda.

 

 

To jest LOD, ale nie modelu tylko tzw. Shader LOD - wraz z odległością redukowany jest normal. Cały czas podjerzewam, że to właśnie jego wina :)

 

 

EDIT:

Możliwe też, że coś w Colladzie się pomieszało. Nie wiem czy w Blenderze jest taka opcja jak Maxowy "Reset XForm". Ogólnie chodzi o reset skali i rozmiaru. Możliwe, że niektóre poly mają jakiś dziwny normal vertexów i engine źle czyta je i przez to źle oświetla.

Napisano

Masz racje, zanim przeczytałem Twój post wywaliłem normal mapy i właśnie z nimi jest coś nie tak :/

To dziwne, bo na każdym obiekcie była ta sama tekstura i normalka, a zachowywały się inaczej - dlatego zakładałem, że z obiektami jest coś nie tak.

 

Jakbyś podpowiedział mi na czym polega invert red i alfy to byłoby gites, bo niby wiedziałem...a jak się okazuje to chyba nie bardzo ;)

Robiłem kanał Red czarny, a Blue biały...w kanale Alpha był displace z CrazyBumpa.

 

AD: dodałem normalke z "ExampleModels" (przykładowe obiekty z CoJ) i dzieje się to samo...hmmm...

Edytowane przez Chrupek3D

Napisano

a próbowałeś robić w blenderze remove doubles i z normalami "recalculate outside"? jesli tak to pokaz plik ze seną zobaczymy o co chodzi :)

Napisano
a próbowałeś robić w blenderze remove doubles i z normalami "recalculate outside"? jesli tak to pokaz plik ze seną zobaczymy o co chodzi :)

@CHRUPEK3D

Tworzysz sobie normal mape tak jak zawsze, ale przed zapisem kopiujesz zawartość kanału Red do Alpha'y, sam kanał zostawiając czarnym.

Inna sprawa - jesteś pewien, że obiekt ma "środek" w punkcie (0,0,0) i jego skala wynosi 1 dla wszystkich osi?

Napisano

Tak jak veti mówi z tym Red. Kanał czerwony w DDS'ach się najgorzej kompresuje, a zielony najlepiej dlatego specular tudzież _SHN jest cały zielony - można na nim oddać najwięcej szczegółów :)

 

Blendera niestety nie znam, jak nie pomogą rady kolegów wyżej to pomyślimy jak naprawić konwerter.

Napisano

w takim razie wrzucam to co wykombinowałem z Waszą pomocą:

 

www.patart.com.pl/chrome.rar

 

Pojawiają mi się jeszcze błędy, ale to może wina objektu... już sam nie wiem.

 

Veti: w Blenderze resetuję objekt przez Alt G, S, R

1nS: kombinowałem tysiąc razy ten kanał red na czarno + red do Alfa...

Kiedy testowałem normalki, wszystko było ok, a jak tylko zacząłem projekt to prawa Murphyego poszły w ruch ;)

Edytowane przez Chrupek3D

Napisano

chrupek, możesz też spróbować zatwierdzić transformacje za pomocą ctrl+A -> scale and rotation to obData

Napisano

właśnie kombinuje kilka objektów od początku i jak na razie żaden nie ma problemu z wyświetlaniem... musiałem się chyba walnąć w modelu :/

Napisano

nie mogę koledze odpisać na priva, więc napisze tutaj:

 

edytor ściągniesz stąd:

http://www.cojmodding.com/?id=tools&sub=tools

 

ale musisz mieć wcześniej zainstalowaną gre Call of Juarez: Bound in Blood

Napisano
ale musisz mieć wcześniej zainstalowaną gre Call of Juarez: Bound in Blood
Bond In Blond :D

 

Obejrzałem scenę blendera i nie widzę tam nic podejrzanego, prócz tego że dwa (takie same) obiekty pokrywają się i może przy exporcie jest ta sama sytuacja i silnik fiksuje.

Napisano

skoro się pokrywają to będę musiał sprawdzić scene po 9 miesiącach ;P

dzięki.

Napisano

No to raczej wina modelu. Nałuż na niego materiał dostarczony z grą np. "wall_plaster_a" czy coś takiego. Jak dalej będzie się walić to znaczy, że to model. Jak nie to szukaj winy w materiale.

 

W razie czego wywal obiekt "collisionhull_0" i olej robienie CH, możliwe, że Collada nie radzi sobie z tym.

 

Zobacz też Smoothing Groupy - jest takie coś w Blenderze?

Napisano

smoothing group chyba nie ma w Blenderze... największą moją bolączką jest to, że nie nauczyłem się Maxa.

 

Jak najbardziej jest to wina modelu, a raczej mojej znajomości Blendera, gdzie nie wszystko jeszcze łapie i niektóre modele z projektu są źle wykonane. Jednak pracuję nad tym i doprowadzam je do stanu używalności :-)

 

Obecnie obyśliłem sobie strategię nawinięcia jednego materiału na wszystkie obiekty, jak mówisz i sprawdzę który się źle wyświetla.

Szkoda, że nie ma edytora materiałów, bo wpisywanie cyferek w notepadzie to moja największa bolączka :/ i strasznie tego nie lubie... mało tego... jestem w tym cienki.

Edytowane przez Chrupek3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.