Skocz do zawartości

Czy i jak się przekwalifikować w 3D?


Gość freelancer

Rekomendowane odpowiedzi

Gość freelancer

Witam, jestem nowy na tym forum.

Ostatnio doszedłem do wniosku, że potrzebuję zmienić lub poszerzyć swoją profesję w branży 3D. Prosiłbym Was o rady, abym nie zabrnął w ślepą uliczkę.

 

Z wykształcenia jestem projektantem wzornictwa przemysłowego (dizajner). Od kilku lat pracuję jako freelancer w swoim zawodzie. Robię projekty obudów i prostych konstrukcji mechanicznych różnych urządzeń. Wyszło tak, że głównie wanny do hydromasażu, spa itp. Czyli wymyślam od zera estetykę, formę i funkcjonalność tych urządzeń, po czym wykonuję modele 3D w Rhino.

Mam bardzo dobrze opanowane precyzyjne modelowanie w Rhinoceros (program typu NURBS modeler). Robię modele, z których od razu frezuje się matryce do produkcji, lub drukuje w 3D z tworzywa. Renderingów fotorealistycznych nie robię, bo klienci tego nie potrzebują (tylko modelowanie i poglądowe rendery).

 

Niestety rynek dla dizajnu w Polsce jest mizerny, pracy mało, więc postanowiłem ,że zmienię profesję lub ją poszerzę. Chciałbym zająć się grafiką 3D (a nie tylko projektowaniem/modelowaniem CAD).

 

Proszę o rady, jaki segment grafiki 3d byłby dla mnie najlepszy? To znaczy w czym mógłbym wykorzystać dotychczasowe umiejętności, lub byłyby one atutem?

Drugie pytanie: Jakiego programu w tym celu się uczyć?

 

Dodam jeszcze 2 sprawy:

1)Kiedyś korzystałem z 3Dmaxa, wieć znam jego podstawy.

2)Nie jestem inżynierem - wzornictwo przemysłowe to kierunek na ASP.

3)Posiadam legalny program Rhinoceros 3D.

Edytowane przez freelancer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic