Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

zainstalowałem maxa na kompie kolegi, tego samego co mam ja czyli 2010 + vray'a aby wyrenderowac scene, gdy klikam render na chwile pojawia sie okienko renderingu i wywala z maxa.. Dlaczego tak sie dzieje?

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wywala Cię pewnie chwilę po tym, jak memory used dochodzi do 1300. wyłącz displacement w ustawieniach rendera. nie powinno wywalać ale nie wiem, czy się będzie renderować. ciekaw jestem. na dniach miałem identyczny problem.

Napisano (edytowane)

Ani ten ani ten sposob nie pomaga. moze ktos sciagnac ta scene i zobaczyc czy cos jest nie tak. Zauwazylem ze w okienku renderowania tam gdzie jest scene statistic... "memory used" po dwukropku jest podana ilosc uzywanej pamieci fizycznej i wirtualnej... i u mnie po jakmis czasie znika info o pamieci wirtualnej... i chwile pozniej (pol minuty czy cos) program nawala

Edytowane przez piotrek6896
Napisano

u mnie było to samo. rozwiązaniem było przeinstalowanie systemu na 64bitowy. od kiedy widzi mi całe 4gb ramu - problem zniknął. ogólnie przejrzyj ten wątek najlepiej:

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=70501

 

podpowiem jeszcze, że chociaż teraz już max się nie wyłącza, to i tak czas renderu jest na tyle długi, że nie ma żadnego sensu działać dalej. a próbowałeś już inne sceny renderować?

Napisano

Zainstaluj 64-bitowy system albo zrób 3gb switcha w XPku. To pierwsze jest lepsze, bo naprawdę nie widzę sensu posiadania 4gb ram z 32-bitowym systemem.

Napisano

potrzebny jest system 32bitowy.

Ostatni log vra'a pokazuje jakis blad

error: UNHANDLED EXCEPTION: Memory allocation failure; 1280000 bytes requested; 1102083127 bytes already in heap; 14877024 bytes free heap space.

Last marker is at .\src\globillummap.cpp, line 1380: GlobalIllumMap::buildLightMap() {1}

Napisano

Dołączę sie do wątku gdyż ma podobny problem.

Mam duza scenę w której umieszczony jest tylko jeden materiał (w celu szybkiego tesowania oswietlenia)

Gdy tylko zaczynam dodawac 2 lub 3 nowe materiały Vray w czasie renderingu wywala mi program. Dokladnie dzieje sie to gdy ponad 80% pola widzenia kamery wypelnia feralny material.

Wnioskuje ze jest to wina materiałów - tylko gdzie szukac rozwiązania ? Czy w ustawieniach materiału czy renderingu ?

 

mam windows 64bit 6gb ram

 

maxerror.jpg

Napisano (edytowane)
potrzebna mi jest 32, no ale jak nie bede mial innego wyjscia to trzeba bedzie przeinstalowac.

 

Dokładnie nie wiem, jak wygląda zarządzanie pamięcią i procesami w maxie. Ale generalnie zasada jest taka, że powinno pójść, do czasu... aż podczas renderingu przypisana pamięć nie okaże się za mała. Wtedy najczęściej max robi papa.

 

@palczak: A masz zwiększone memory w vrayu? Zrób to co Piotrek, zwiększ na 1.5-2GB. Możesz zostawić na auto, ale zmienić na dynamic (ja się tym nie bawię w zasadzie i zostawiam auto). Przy mapce displace z tych płytek może się vray wykrzaczyć jeśli masz tam defaultowe 400MB, czy ile tam było.

Edytowane przez Cide
Napisano

@Cide

Mam ustawione na Dynamic memory limit 2500MB.

Cos mi sie zdaje ze masz racje z mapka dispalce - ktorys z materialow (jest ich na szczescie 3) wywala scene.

Pliki .jpg uzyte w materialach nie sa duze (okolo 900kb) wiec nie powinno byc z nimi problemu. Bede musial wiec po kolei wylaczac poszczegolne opcje w materialach.

 

Kurcze...scena jest dosyc duza, mam nadzieje ze nie bedzie pozniej problemow.

 

dzieki za podopwiedz, bede walczyl i informowal o postepach

Napisano
Otwórz sobie jeszcze vrayloga i zobacz, czy nie masz tam jakiegoś hinta...

 

eeee....

sorki za lamerskie pytanie....

jak moge otworzyc loga i co to jest "hint"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności