Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

zainstalowałem maxa na kompie kolegi, tego samego co mam ja czyli 2010 + vray'a aby wyrenderowac scene, gdy klikam render na chwile pojawia sie okienko renderingu i wywala z maxa.. Dlaczego tak sie dzieje?

  • Odpowiedzi 23
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ile masz pamięci ram w komputerze? Wywala nawet przy renderowaniu najprostszych scen?

Napisano
  • Autor

4gb, nie to jest pierwsza scena renderowana na tym komputerze, moj jest slabszy i nie wywala tylko strasznie muli wiec chcialem na tym drugim ale lipa..

Napisano

wywala Cię pewnie chwilę po tym, jak memory used dochodzi do 1300. wyłącz displacement w ustawieniach rendera. nie powinno wywalać ale nie wiem, czy się będzie renderować. ciekaw jestem. na dniach miałem identyczny problem.

Napisano
  • Autor

Ani ten ani ten sposob nie pomaga. moze ktos sciagnac ta scene i zobaczyc czy cos jest nie tak. Zauwazylem ze w okienku renderowania tam gdzie jest scene statistic... "memory used" po dwukropku jest podana ilosc uzywanej pamieci fizycznej i wirtualnej... i u mnie po jakmis czasie znika info o pamieci wirtualnej... i chwile pozniej (pol minuty czy cos) program nawala

Edytowane przez piotrek6896

Napisano

u mnie było to samo. rozwiązaniem było przeinstalowanie systemu na 64bitowy. od kiedy widzi mi całe 4gb ramu - problem zniknął. ogólnie przejrzyj ten wątek najlepiej:

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=70501

 

podpowiem jeszcze, że chociaż teraz już max się nie wyłącza, to i tak czas renderu jest na tyle długi, że nie ma żadnego sensu działać dalej. a próbowałeś już inne sceny renderować?

Napisano

Zainstaluj 64-bitowy system albo zrób 3gb switcha w XPku. To pierwsze jest lepsze, bo naprawdę nie widzę sensu posiadania 4gb ram z 32-bitowym systemem.

Napisano
  • Autor

potrzebny jest system 32bitowy.

Ostatni log vra'a pokazuje jakis blad

error: UNHANDLED EXCEPTION: Memory allocation failure; 1280000 bytes requested; 1102083127 bytes already in heap; 14877024 bytes free heap space.

Last marker is at .\src\globillummap.cpp, line 1380: GlobalIllumMap::buildLightMap() {1}

Napisano

To są ograniczenia aplikacji 32-bit. Aplikacja nie może zaadresować więcej pamięci na proces, niż bodajże 2GB.

Napisano

u mnie żadne zmiany nie zadziałały. dopiero po przeinstalowaniu na 64 poszło ok.

Napisano

Dołączę sie do wątku gdyż ma podobny problem.

Mam duza scenę w której umieszczony jest tylko jeden materiał (w celu szybkiego tesowania oswietlenia)

Gdy tylko zaczynam dodawac 2 lub 3 nowe materiały Vray w czasie renderingu wywala mi program. Dokladnie dzieje sie to gdy ponad 80% pola widzenia kamery wypelnia feralny material.

Wnioskuje ze jest to wina materiałów - tylko gdzie szukac rozwiązania ? Czy w ustawieniach materiału czy renderingu ?

 

mam windows 64bit 6gb ram

 

maxerror.jpg

Napisano
potrzebna mi jest 32, no ale jak nie bede mial innego wyjscia to trzeba bedzie przeinstalowac.

 

Dokładnie nie wiem, jak wygląda zarządzanie pamięcią i procesami w maxie. Ale generalnie zasada jest taka, że powinno pójść, do czasu... aż podczas renderingu przypisana pamięć nie okaże się za mała. Wtedy najczęściej max robi papa.

 

@palczak: A masz zwiększone memory w vrayu? Zrób to co Piotrek, zwiększ na 1.5-2GB. Możesz zostawić na auto, ale zmienić na dynamic (ja się tym nie bawię w zasadzie i zostawiam auto). Przy mapce displace z tych płytek może się vray wykrzaczyć jeśli masz tam defaultowe 400MB, czy ile tam było.

Edytowane przez Cide

Napisano

@Cide

Mam ustawione na Dynamic memory limit 2500MB.

Cos mi sie zdaje ze masz racje z mapka dispalce - ktorys z materialow (jest ich na szczescie 3) wywala scene.

Pliki .jpg uzyte w materialach nie sa duze (okolo 900kb) wiec nie powinno byc z nimi problemu. Bede musial wiec po kolei wylaczac poszczegolne opcje w materialach.

 

Kurcze...scena jest dosyc duza, mam nadzieje ze nie bedzie pozniej problemow.

 

dzieki za podopwiedz, bede walczyl i informowal o postepach

Napisano

Otwórz sobie jeszcze vrayloga i zobacz, czy nie masz tam jakiegoś hinta...

Napisano
Otwórz sobie jeszcze vrayloga i zobacz, czy nie masz tam jakiegoś hinta...

 

eeee....

sorki za lamerskie pytanie....

jak moge otworzyc loga i co to jest "hint"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności