Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wstępnie. Będę dopieszczał karoserię jutro chyba.

 

83142287.th.jpg

 

19471169.th.jpg

 

52039186.th.jpg

 

 

siateczka.th.jpg

 

Życzę wszystkim powodzenia :)

  • Odpowiedzi 232
  • Wyświetleń 23,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Uuu krzywo troszkę . Siata tez nie najlepsza, póki to sam początek proponuje zacząć od początku. I dawaj lepiej screeny niż te rendery :)

Powodzenia !

Napisano
  • Autor

NVidia Poszedłem za Twą radą i zacząłem od nowa.

 

Zdaje sobie sprawę z muki którą zaznaczyłem ale dziś nie mam siły tego poprawić. Czekam aż coś jeszcze może zauważycie :).

muka.png

Napisano

nie chce nic mówić ale już ci współczuje modelu , tragedia pare razy podchodziłem, ale nigdy mnie się nie udalo dokończyć z powodu niezadowolenia bugami :)

Napisano
  • Autor

Podstavsky Dziękuję :). A problem jest z tym modelem taki, że wszelkie referki jakie posiadam do niego nie zgadzają się ze sobą;p są po prostu inaczej narysowane chyba. Dlatego robię go deczko po omacku. Cortes to mam motywacje by dokończyć :)

Edytowane przez Smoku

Napisano

smoku mówisz o blueprintach, tak? U mnie np. nie zgadza się przód z górą i bokiem xD Te dwa ostatnie rzuty są spójne i dobrze się uzupełniają, natomiast ten pierwszy jest jakiś odmienny... A wiem, że na pewno ustawiłem wszystkie zarysy równo.

Napisano
  • Autor

Podstavsky Ale mam dwa rodzaje w kolorze, i zwykłe plany kreślone. i w jednym i drugim ogólne wymiary auta się zgadzają, ale np. kierunkowskazy się mijają na forncie i topie się zgadza a z boku.. niespodzianka, otwór jest w połowie rusunku ;p. Trudno nie musi się trzymać co do centymetra oryginału. :) Xiz0r zazywyczaj mi się zgadzały a tu psikus .

Napisano

jak zacząłes bryłę to nie ciśnij detalu :P

 

w kierownicy szwów za mało :)

Napisano
  • Autor

Kierownik to dopiero próba bo nie robiłem jeszcze wnętrza na poważnie nigdy. Przecież to jeszcze nie detal. Do detalu wiele kilometrów :)

Napisano

Nie mam referek przed sobą tego Mitsu, więc na temat odwzorowania danego wycięcia nic nie powiem, ale widać, że rośnie całkiem szybko i już całkiem poważnie wygląda. Wiadomo, że kilka miejsc jest do podciągnięcia i do wygładzenia, ale to chyba jeszcze nie na takim etapie. Jak widzę to tylko ja tu zaczynam od zada strony d(^^,)b

Powiedz smoku, czemu akurat 3000GT? :)

Napisano
  • Autor

Będę musiał zagęścić tu i ówdzie. wybór przypadkowy prawie. Ze wszystkiego do czego znalazłem referki, bo tak szukałem wozu :) wybrałem mitsubishi i jakiegoś tam nie pamiętam Nissana. i nie mogłem się zdecydować poprosiłem znajomego, żeby powiedział który mu się bardziej podoba i tak oto przed państwem mitsubishi 3000 GT. Ogólnie nie ma większych błędów w siatce nie? bo siedzę dziś tyle przy tym że już nie dostrzegam.

Napisano

Oj powiem Ci, że mam to samo - momentami się gapię i nic już nie widzę. Wtedy z psem na spacer, wracam i nagle olśnienie: "Tu przecie jest babol, głupcze" :D

Co do siatki - mnie nie pytaj, bo moje zdanie na ten temat jest mało warte :)

Keep up!

Napisano
  • Autor

Jeszcze załączam siatke na tle blueprinta

 

96213010.png

 

Czemu, każde uwaga się liczy ;] każdego zdanie jest warte nie musisz być ekspertem żeby dostrzec coś , czego ja akurat nie zauważyłem.

Napisano

Na moje oko, to model niestety jest cały pokrzywiony. Przy tak obłym kształcie auta bardzo ciężko jest utrzymać gęstą i gładką siatkę. Duże lekko zaokrąglone powierzchnie i dosyć ostre wycięcia w nich to trudny temat w poly-modelingu, bo albo robisz rzadką i gładką siatkę ale wyskakują bugi przy detalach, albo robisz gęstą siatkę i ogólnie wszystko faluje. Najprostszym wyjściem będzie użycie techniki takiej jak używa np. Brazniew przy corvettcie, a najlepiej by było to zrobić w nurbsach ;)

Poza tym wrzuć jakąś fotkę tego auta, bo obejrzałem kilka zdjęć wyszukanych przez google i na żadnym nie widzę takiego kształtu lamp jak u Ciebie.

Napisano

No właśnie na tym obrazku lampy mają całkowicie inny kształt, do tego wlot na boku też inny, no i niepotrzebnie wycinasz to na masce, bo to coś raczej jest elementem doklejonym, trzeba więcej patrzeć na zdjęcia. Jak dla mnie dobrze niestety nie jest.

Napisano
  • Autor

Spróbuje inaczej. zrobię gęstą bryłę. Trochę kiepska, poprawię wkurzyłem się zaczynając to 3 raz machnąłem to w 20 minut, ale czy jak będzie gładko to będzie myślicie lepiej z tego robić?

 

17195013.png

 

93770414.png

Napisano
  • Autor

Ale lepiej robić z takiego? jutro sie tym zajem bo już nie mogę na to patrzeć

Napisano

Bez nerwów, jeszcze raz ale powoli i dokładnie, modeling to zajęcie dla cierpliwych ;) Nie rób siatki 'na pałe' aby tylko pokrywała się z blueprintem, bo tak to teraz wygląda. Oglądaj dużo zdjęć robionego auta.

Napisano
  • Autor

to czwarte podejście, coś czuję, że źle będę wspominał ten samochód.

Napisano

smoku spokojnie masz jeszcze prawie 3miesiące, chodzi o to żebyś się czegoś nauczył...bryły sie nie robi w 20 minut:), ja przynajmniej nie robiłem tyle, dokładność zależy od precyzji, precyzyjna robota wymaga czasu.

W poście nr #13 miałeś całkiem niezłą bazę po co od nowa robisz bazy, przeciez na tym etapie można poprawiać bryłę bez problemów...chyba że to już bez możliwości powrotu do elementu przed ms...

Napisano
  • Autor

No nie wiem, na razie odrywam się od tego na jakieś dwa dni :) nie mam czasu dziś ani jutro usiąść na dłużej niż 30 minut więc nie ma sensu . Jest możliwość ;] ms jest nadal na stosie modyfikatorów. Wytnę z siatki co jest do kitu jak te reflektory, "wystukam" krzywe miejsca i wróce tu nie długo z lepszą wersją . Pozdrawiam wszystkich :)

Napisano
  • Autor

A jednak mój zapał mnie przerósł i postanowiłem jeszcze drobiazg dziś zrobić. Mianowicie zrobiłem coś z tym cholernym reflektorem, sami oceńcie czy to znowu nie było marnotrawstwo czasu:D [

ref2.png

refx.png

Napisano
  • Autor

na mojej referce sprawa ma się nieco inaczej niż na zdjęciu, tak ogólnie na wszystkich zdjęciahc to wygląda jakoś inaczej więc trzymam się materiału referencyjnego

Napisano

ta lampa kształtem bardziej mi przypomina eclipse g3 ;-)

Napisano
  • Autor

Mam nadzieję, że to jest i tak źle i trzeba zrobić od nowa bo nie zapisałem tego :(

Interesuje mnie tylko opinia na temat reflektora

ref3.png

 

ref4.png

Napisano

Wątpię czy obejrzałeś jakiekolwiek zdjęcie tego auta...chciałem pomóc, ale chyba szkoda mojego pisania.

Napisano
  • Autor

Wątpię czy miałeś okazje obejrzeć jakąkolwiek referencje, obejrzałem mnóstwo zdjęć ale postanowiłem się trzymać blueprinta, czytaj uważniej bo to napisałem. Proszę tak to wygląda na bp wytęż wzrok i zobacz, że linia reflektora idzie dalej od lini maski : 55658d1171723614mitsubi.jpg

 

1991mitsubishi3000gt1.jpg

 

Fakt wygląda top też ciutkę inaczej. ale tez nie jak na zdjęciach

Napisano

No to któryś z nas ma problem ze wzrokiem, bo ani na blueprincie góry ani na tych zdjęciach na wewnętrznej częsci lampy nie widzę ostrego kantu, z którego wychodzi podział blach, pomijam już inne niezgodności...

Napisano
  • Autor

Jeśli tu gdzie zaznaczyłem, bo to jest wewnętrza część to jest okrągłe. jak nie to ja ejstem ślepy. pokażesz mi o które mijesce Ci chodzi? bo skoro i tak sie nie zapisało i robię od nowa to przynajmniej zgodnie teraz z oryginałem.ref4.png

Napisano

smoku determinacja to podstawa :) Bardzo mi się podoba to, że nie rezygnujesz i nie mówisz, że niby model do dóó** wybrałeś i nie chcesz kontynuować.

Masz te dodatkowe blueprinty do tego Mitsu (prezentowałeś wyżej top rzut)? Jeśli tak to rób właśnie z nich. Te ujęcia z referek kolorowych są do duszy, bo nie są izometryczne tylko zawierają perspektywę i będzie potem problem jeśli z nich będziesz cały czas leciał. Poszukaj bardzo dużą ilość zdjęć i ujęć jakiegoś elementu i na bryłę z blueprintu nanoś poprawki właśnie z nich.

Rozmawiałem przedwczoraj z cortes'em przez GG i dał mi parę fajnych wskazówek odnośnie przydatności danych loopów siatki.

Trzymam kciuki, bo widać, że nie chcesz odwalać lipy...

 

PS:

A pecetowi chodziło chyba o to:

ref4.png

Edytowane przez Podstavsky

Napisano
  • Autor

Mitsubishi 3000 Gt nie jest do d... bardzo mi się to autko podoba mimo nie powodzeń, robię z izometrycznych, bo zacząłem z tych w kolorze, i okazały się jak pisałem na początku wątku, "nie pasujące do siebie" więc zamieniłem je na te ale w nich ten sam problem się pojawia :). A wiesz, że nawet nie zwróciłem uwagi na to że to perspektywiczne jest. Przyglądam się zdjęciom. Dzięki za poparcie :) nie ruszam dalej jak tego nie zrobię, cieszę się że Pecet się "czepia" bo bym w tej chwili szedł dalej zostawiając taką kichę :)

Napisano

NIE, nie tu.

Niemogie, może niech ktoś inny napisze bo ja już straciłem cierpliwość,a smoku132 mi nie ufa :p

 

edit:

Podstavsky - dzięki ;)

Napisano
  • Autor

Nie no tą kreskę którą Podstavsky zaznaczył, to rozumiem że o to chodzi ale jednak to się różni w referncjach od oryginalnych zdjęć. ale pecet coś o ostrym kancie na wewnętrznej części reflektora nie to co podstavsky zaznaczył:)

Napisano
  • Autor

Robienie karoserii, wzbudza aktualnie u mnie odruchy wymiotne, także dla sportu zrobiłem sobie taką oto tarczkę, na podstawie widzianej wcześniej tarczy aero rotor firmy stopTech.

 

tarcza1b.png

 

tarczai.png

Edytowane przez Smoku

Napisano

widze ze masz podobnie jak ja o myśli modelowania karoserii i przemyślania każdego loopa :) trzeba się za to wziąść, ale najpierw ...

Napisano

Ładna tarcza, faktycznie dobrze jest się przeżucać na drobniejsze elementy pomiędzy modelowaniem bryły to uspokaja;) i zawsze detal na+

Napisano

Fajnie, że w taki detal wchodzisz, ale pamiętaj, że wnętrze nie obroni słabej budy :) Jej też poświęc sporo czasu, bo to pierwsza rzecz którą ktoś będzie oglądał.

Napisano
  • Autor

Dzięki :) wiem o tym, ale po porostu aktualnie nie chce mi się jej poprawiać. mam zamiar do niej wrócić jak będę miał tyle zacięcia co do detalu teraz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności