illusion Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 (edytowane) Trochę z opóźnieniem ale startuje :) Bardzo się cieszę i dziękuję za możliwość udziału. Zabieram się za Opla Calibrę DTM. Chciałbym zbliżyć sie do oryginału... Pzdr. illusion Edytowane 8 Październik 2010 przez illusion
bbandi Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 Ok dzialaj:), ciekawa wersja nawet nie wiedzialem że taka jest.
pecet Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 Teraz już powoli znikają z dróg, ale pewnie można było spotkać i taką, tyle że z 2.0 lpg :p
Podstavsky Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 DTMy nie są dopuszczone do ruchu drogowego - w żadnym wypadku ;) Model bardzo fajny. Powodzenia!
illusion Napisano 18 Listopad 2010 Autor Napisano 18 Listopad 2010 (edytowane) Ok. Nie żebym nic nie robił. Ale mam wrażenie, że opanowała mnie amezja. Każdy krok zajmuje mi dużo czasu. Śledzę różne sposoby modelowania i może stąd zmieszanie w głowie. To co wrzucam to już kolejne wcielenie kolejnej wersji. Krytyka mile widziania jak również wskazówki :) Gdyby ktoś dysponował zdjęciami Calibry DTM i chciałby się podzielić, będę wdzięczny. W sieci znalazłem referek jak na lekarstwo i jeszcze kiepskiej jakości. By illusion3d at 2010-11-18 By illusion3d at 2010-11-18 By illusion3d at 2010-11-18 By illusion3d at 2010-11-18 By illusion3d at 2010-11-18 Edytowane 18 Listopad 2010 przez illusion
slide Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 Pierwszy raz słysze widzę ten model. Jak na razie idzie dobrze, przypomina tą Calibre ze zdjęcia Może lepiej było najpierw zarobić zwykłą drogową Calibre? A potem ewentualnie na jej bazie zrobić DTM. W miejscu przedniego nadkola na dole przy styku z progiem jakoś nie bardzo. Troche pogrzebałem i kilka znalazłem : http://rides.webshots.com/search?vhost=rides&vhost=rides&media=photo&query=calibra&queryChannel=rides&sortBy=&source=search_menu&querySource=community&start=0 http://furious.pl/foto/am/04.jpg http://farm2.static.flickr.com/1276/1161130084_2d42e38dfd_o.jpg http://alb97.rev.netart.pl/ctpomorze/calibra/bg/23.jpg http://alb97.rev.netart.pl/ctpomorze/calibra/bg/ katalog z fotkami http://www.forocompeticion.com/galeria/data/10/Opel%20Calibra%20DTM%2001.JPG http://www.forocompeticion.com/galeria/showphoto.php?photo=9841&nojs=1 1
illusion Napisano 19 Listopad 2010 Autor Napisano 19 Listopad 2010 Aaa dzięki, kilka z nich miałem ale kilka jest zupełnie nowych i przydatnych. Klikłem "pomógł" :) Dziś w nocy trochę podrzeźbiłem, poprawiłem ciut ten próg i kilka innych rzeczy. Wrzucę później malutki update.
illusion Napisano 20 Listopad 2010 Autor Napisano 20 Listopad 2010 Czas na kolejny update. Zmian jakoś mało widać, odwrotnie proporcjonalnie do czasu. Skorupa chyba już gotowa na pozostałe szczegóły...
illusion Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Napisano 9 Grudzień 2010 Parę kolejnych rzeczy doszło. Zapraszam do komentowania... :) Pokusiłem się o kompletne już raczej koło, textury jeszcze do dopracowania, ale wiadomo w jakim kierunku chciałbym iść. Tak myślę :)
Smoku Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 Wydaje się być nieźle chociaż nie porównywałem ze zdjęciami, aczkolwiek to wymaga poprawy. No i co z oponą? gdzie bieżnik? Chyba nie masz zamiaru załatwić go też bumpem?
Podstavsky Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 smoku to są slicki. Nie potrzeba tu w ogóle bieżnika. No chyba że robimy oponę na deszcz ;)
Smoku Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 To takie ścigałki jeżdżą na takich mięciutkich oponkach? Nie znam się ale wydawało mi się że takie coś drogi się nie trzyma :P Podstavsky Ty rób swoje bmw ;>
Podstavsky Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 Slicki się właśnie kleją jak nienormalne do podłoża pod warunkiem, że jest czyste i suche :) Jeśli zrobisz w nich bieżnik, będą mniej wydajne a to dlatego, że zmniejszasz powierzchnię kontaktową. Robi się je z miękkiej mieszanki albo twardej (żywotność vs zwiększony grip). Co do mojego BMW. Cholerka - praca, wracam późno i jestem wtedy tak zmęczony, że muszę się położyć spać. W weekendy dokształcam się, więc na modelowanie nie starcza mi w ogóle czasu. Od 2 miesięcy praktycznie postęp w pracach jest zerowy... Ale może uda mi się coś w tej kwestii zmienić. Byle nie zrezygnować z projektu :(
illusion Napisano 10 Grudzień 2010 Autor Napisano 10 Grudzień 2010 Tak, opony takie zostaną raczej. Jeszcze nad nimi posiedzę, może zamiast bumpa wymodeluję boki... A co do tylniego zdrzaka, to faktycznie kiszka. Trochę się przy nim poddałem. Po Twoim poście Smoku postanowiłem walczyć do końca i trochę go popoprawiałem. Przy okazji okazało się, że trochę się różnił od referencji, więc poszła gruntowna przebudowa. Wrzucę up'a jak się z tym uporam trochę... :)
slide Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 Koło wygląda fajnie, nawet o wentylku pomyślałeś :) Tylko śruby brakuje. Zapowiada się ciekawie. Mam też prośbę do Ciebie żebyś przybliżył mi jak zrobić właśnie ten bok opony, może tutka z jakiego korzystałeś.
Smoku Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 Slide jeśli chodzi Ci o napisy na boku to jest to najpewniej bump. Tu przykład takiej bump mapyhttp://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.webdesign.org/img_articles/558/map-channel-02.JPG&imgrefurl=http://www.webdesign.org/3d-graphics/tutorials/map-channels.558.html&usg=__mUc80ZPh6KDN2kpULOLRWbdYrrE=&h=400&w=400&sz=42&hl=pl&start=0&zoom=1&tbnid=HELgco_c6o2YYM:&tbnh=150&tbnw=149&prev=/images%3Fq%3Dtyre%2Bbump%2Bmap%26hl%3Dpl%26biw%3D1680%26bih%3D949%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=hc&vpx=1244&vpy=70&dur=593&hovh=225&hovw=225&tx=133&ty=136&ei=iDQCTa7PFsGytAaMi_3wCQ&oei=iDQCTa7PFsGytAaMi_3wCQ&esq=1&page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:6,s:0 1 1
slide Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 No tak bump mapa, czytałem temat. Dzięki wielkie za link przyda się, będę kombinował. klikłem Ci repa.
illusion Napisano 13 Grudzień 2010 Autor Napisano 13 Grudzień 2010 Nie zaglądałem do wątku wcześniej, gdyż próbowałem poprawić ten nieszczęsny zderzak tylny... cały czas idzie mi pod górkę... Więc przerzuciłem się na koło ponownie, gdzie znów spędziłem trochę czasu nad modelowaniem tarczy... Jak napisał Smoku, bok opony to bump mapa. Teraz robiłem z pamięci, ale wcześniej korzystałem z: http://www.dmmultimedia.com/3dtips_09c.htm Co do śub, to raczej ich nie będzie, gdyż na feldze jest centralna nakrętką mocująca. Wrzucam więc chyba już zakończone koło, render testowy.
Smoku Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Moim zdaniem jest spoko Jeśli chodzi modelowanie i zwracam honor w kwestii bieżnika :). A co do renderu to jest przejaskrawiony(felga biała jak kartka ).
illusion Napisano 15 Grudzień 2010 Autor Napisano 15 Grudzień 2010 Nad ustawieniami renderu będę w międzyczasie pracował. Poniżej zupełnie nowa tarcza, wersja nie wiem która :) I całe koło, koniec.
pecet Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 bump na tarcze to nie najlepsze rozwiązanie, a przynajmniej nie taki gruby, polecam zrobić podobną maskę z otarciami, tylko drobniejszymi i wrzucić do reflecta
illusion Napisano 15 Grudzień 2010 Autor Napisano 15 Grudzień 2010 (edytowane) Kolejna wersja, z drobnymi modyfikacjami, dzięki pecet. To już raczej finał Edytowane 16 Grudzień 2010 przez illusion
illusion Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Napisano 21 Grudzień 2010 (edytowane) Trochę powalczyłem ze skorupą... Małe korekty jeszcze możliwe, ale już ciężko... Pytanie, w jaki sposób używacie symmetry i TS żeby sie nie narobić, grupujecie wszystkie elementy w jedną grupę i dopiero symmetry i wygładzanie czy element po elemencie symmetry i dla każdego TS...? Można to jakoś usprawnić, tu się wkopałem, model nie stoi w centrum i musiałem na piechotę weldować wiele elementów... Będę wdzięczny za podpowiedzi. [/url] Edytowane 22 Grudzień 2010 przez illusion
fletcher Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Przy symmetry jest łatwo: klikasz na plusik przy symmetry w kolumnie modyfikatorów i zaznaczasz mirror. Potem przesuwasz gizmo jak najbliżej środka samochodu - weldowaniem zajmie się sam modyfikator :) Ts dobrze jest na samym początku dodać na jakimś obiekcie, skopiować go i wklejać instance. Wtedy np. zmiana poziomu ts'a na jednym obiekcie powoduje zmianę poziomu na reszcie obiektów. Mam nadzieję że w miarę jasno wytłumaczyłem ;)
Stachu Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 albo po prostu jeden TS skopiować i powklejać jako instance do wszystkich obiektów. tym sposobem za jednym kliknieciem wszystko się wygladza ;) model mi się podoba, w ogole uwielbiam autka z DTM, wyglądają jak na sterydach :)
illusion Napisano 22 Grudzień 2010 Autor Napisano 22 Grudzień 2010 Taki sposób właśnie praktykuję, trochę jest z tym zabawy... Tu skorupa po wygładzeniu, dodałem spojler, zostanie jeszcze wycieraczka i antenki. No i czas przejść do wnętrza... :) Aa no i rury tymczasowe, ale chyba będą podobne.
bbandi Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 Ładnie to wygląda:), zaokrągl delikatnie kanty na tarczy.Pozdro
illusion Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 Zaokrągliłem :) I chyba ze skorupą raczej skończyłem...
illusion Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 Kratka, o której wcześniej zapomniałem...
illusion Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 Do doskonałości jej trochę brakuje :) Ale powstała z kilku kopii tego samego shape'a, w założeniu miało być to samo.Pewnie w ferworze walki z rozkładem siatki coś nie zagrało... Aaa juz wiem, kurde ale już tego nie poprawię teraz musiałbym od początku... chociaz jest jeszcze kratka z tyłu, tam postaram się wyeliminować błędy...
illusion Napisano 5 Styczeń 2011 Autor Napisano 5 Styczeń 2011 Czy można prosić moderatora o przeniesienie mojego wątku do WIPa? Bitwa uległa końcowi, ale będe dłubał dalej nad tym autem... Dzięki illusion
illusion Napisano 6 Styczeń 2011 Autor Napisano 6 Styczeń 2011 (edytowane) Drobny update, chociaż niektóre elementy robiłem wieki... Edytowane 7 Styczeń 2011 przez illusion
Smoku Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 illusion może napisz do Adka to przeniesie. Fajnie że robisz klatkę :) Tylko mam pytanie bo się nie znam, czy ta klatka powinna tak okalać całość? Bo którędy wsiada kierowca? ;>
illusion Napisano 7 Styczeń 2011 Autor Napisano 7 Styczeń 2011 Zauważyłem, że mój oldschoolowy fotel ma pewne braki, pewnie ma więcej, ale te główne elementy chciałem złapać... Smoku, do Adka mówisz, a mógłbyś doprecyzować...? Klatka to w sumie element samochodu spełnia rolę poduszki powietrznej i kontrolowanych stref zgniotu - kierowca wsiada normalnie, no prawie, bo ze względu na małą ilość miejsca po prostu przeciska się między rurami do fotela. Trzeba by powoli zacząć ogarniać materiały...
bbandi Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 Bardzo fajnie illusion, te fotele robili jakby miał barierę dźwięku przekraczać tym autem:)
illusion Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 :)) dokładnie, chociaz przy tych mocach to już niewielka różnica :) Parę gratów do środka, uzupełniłem klatkę :
Smoku Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 No ładnie pan jedzie, podoba mi się to :) z tym przeniesieniem to napisz do jakiegoś moderatora http://max3d.pl/page.php?id=1 nie wiem kto ma jakie moce ale myślę że ktoś Ci przeniesie ten wątek.
illusion Napisano 14 Styczeń 2011 Autor Napisano 14 Styczeń 2011 Dodałem parę drobiazgów do wnętrza, korekta fotela( dzięki PiSZ) i przymiarka kół... Scena dalej tymczasowa.
illusion Napisano 23 Styczeń 2011 Autor Napisano 23 Styczeń 2011 No więc pierwsze koty za płoty. Dużo nad tym siedziałem, ale już trochę się orientuję co i jak. Czy ktoś mógłby podzielić się linkiem dot. tworzenia lakieru samochodowego pod Vray'a?
illusion Napisano 27 Styczeń 2011 Autor Napisano 27 Styczeń 2011 Przymiarki do studia... Jeszcze parę braków zauważyłem... np. światła... :/
Orangegraphics Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 studyjne oświetlenie próbujesz zrobić światłem z enviromenta niebieskim? zmień mu chociaż kolor na biało-żółty, ale nie wydaje mi się enviroment dobrą opcją do studyjnego oświetlenia
illusion Napisano 27 Styczeń 2011 Autor Napisano 27 Styczeń 2011 no fakt, poza env. sa jeszcze studyjne 3 zrodla swiatla, przekombinowalem, poprobuje tak jak mowisz i bez tez.
Smoku Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Wybacz ale nie podaruje Ci tej furki w studiu , weź zrób na torze :)
illusion Napisano 27 Styczeń 2011 Autor Napisano 27 Styczeń 2011 Bardzo chetnie, plan to zaklada ale to troche potrwa :) na razie probuje okielznac studio
halset Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Mi cały czas się wydaje że opony mają za wysoki profil.
illusion Napisano 24 Luty 2011 Autor Napisano 24 Luty 2011 Czas odgrzać kotleta :) Po serii prób i modyfikacji, jestem już prawie zadowolony z widoku z tyłu. Z przodu ciut za ciemno. Dużo czasu spędziłem nad tylnymi światłami, nad materiałem. Jak to wyszło Waszym zdaniem? Możecie podzielić się sposobem na zrobienie fajnego materiału...? Pzdr. Illusion
Sebazx6r Napisano 24 Luty 2011 Napisano 24 Luty 2011 Pokarz jak ustawiłęs światłą :). Prosze o rzut z vie portu.
eboo Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 wow,calibra DTM-mój pierwszy projekt ale z duuzo gorszym skutkiem wykonany. Mam tylko pare pytań: opony b. potenza gdy sponsorem byl michelin? body nei jest przypadkiem miksem starszej wersji calibry DTM "Cliff"? troche światła z tyłu odstaja od calosci. Jak dla mnie bomba:) nie widzalem lepszego modelu calibry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się