Skocz do zawartości

Bake w raytracerze


Ukko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Bawiłem się różnymi raytracerami m.in indigo, LuxRender, Yafaray. Ale teraz potrzebuję wypalić w miarę realistyczne cienie jako teksturki (używając Bake-->Full Render). Z tym że blender nie ma takiej opcji by światła i cienie wygenerowane przez zewnętrzny raytracer przełożyć spowrotem jako teksturę na siatkę UV. Czy zna ktoś jakąś opcję rozwiązania tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

chodziło mi o to, że Blender nie ma jakiegoś rodzaju "portu" przez który mógłby wykonać bake za pomocą zewnętrznego raytracera, a raytracery też nie posiadają opcji "bake". No chyba że jest jakiś, którego jeszcze nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie słyszałem o rzadnym programie 3d, który taki port posiadałby. Trudność polega na tym, że przy wypalaniu renderuje się w taki sposób, że kamerą jest powierzchnia obiektu a właściwie koordynaty na nim UV odpowiadające poszczególnym pikselom tekstury. Nawet nie wiem czy jest to potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, potrzebne. Np. gdy chcesz mieć odpowiedni poziom fotorealizmu, taki jaki oferują raytracery, a ma to być wizualizacja działająca w czasie rzeczywistym (np. w pv3d). Może jeśli nie blender to np. Max ma możliwość wypalania tekstur poprzez raytracer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max ma, Maya chyba ma, XSI na pewno ma, Lightwave ma, i Blender ma. Luxrender i Yafaray zapewne nie mają bo jakby miały to pewnie gdzieś byłaby opcja w eksporterze. Tylko że wypalić można tekstury, cienie, globalną illuminację i diffuse. Specular i odbicia dalej muszą być obliczane gdyż są zależne od kąta patrzenia. Za dużo wymagasz od czasu rzeczywistego, chociaż enginy są coraz lepsze ale nadal daleko im do renderingu na procesorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, wyraziłem się nieprecyzyjnie. Nie chodzi mi o pełny render tak naprawdę tylko o cienie i tekstury. Ponieważ nigdzie nie mam odbić, przezroczystości, a wszystkie materiały mają specular=0 więc w tym wypadku "full render"= tekstury+cienie. Wiem, że blender może wypalać cienie, ale oblicza je za pomocą swojego wewnętrznego i baaaardzo uproszczonego renderera, a mi chodzi o to żeby cienie były wypalane za pomocą jakiegoś uczciwego raytracera. Pozostaje radiosity, ale ta metoda to wg. mnie istne średniowiecze (i chyba dlatego zrezygnowano z niej w wersji 2.5). Skoro nie blender to może któryś z płatnych programów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, wyraziłem się nieprecyzyjnie. Nie chodzi mi o pełny render tak naprawdę tylko o cienie i tekstury. Ponieważ nigdzie nie mam odbić, przezroczystości, a wszystkie materiały mają specular=0 więc w tym wypadku "full render"= tekstury+cienie. Wiem, że blender może wypalać cienie, ale oblicza je za pomocą swojego wewnętrznego i baaaardzo uproszczonego renderera, a mi chodzi o to żeby cienie były wypalane za pomocą jakiegoś uczciwego raytracera. Pozostaje radiosity, ale ta metoda to wg. mnie istne średniowiecze (i chyba dlatego zrezygnowano z niej w wersji 2.5). Skoro nie blender to może któryś z płatnych programów?

 

Skoro chodzi ci tylko o teksturę i cień, to raytracer blendera da ci praktycznie takie same rezultaty jak reytracowe cienie yafa czy innych rendererów. Musisz po prostu użyć raytracerowe światła w scenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No blender jest jak najbardziej uczciwy chociaż wbudowany raytracer nie ma różnych wodotrysków:) Znaczy przez cienie masz na myśli shadows + ao?

Wydawało mi się, że odpowiednio ustawione źródła światła + odpowiednio ustawione ao dawały przyzwoite cieniowanie, no ale jak chodzi ci o super realizm. Zdaje się, że Thea renderer posiada opcję wypiekania, ale ja bym pokombinował jeszcze w blenderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a znacie moze jakies w miare fajne tutki do wypiekania, bo moze bym robie machnął scenkę w ten sposób do animacji. Ale zeby nie odkrywac ameryki zobacyzlbym co mozna a czego nie. Ogromnie by mi sie przydał. Oczywiscie mam na mysli Blendera i sory ze się podpinam pod wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a znacie moze jakies w miare fajne tutki do wypiekania, bo moze bym robie machnął scenkę w ten sposób do animacji. Ale zeby nie odkrywac ameryki zobacyzlbym co mozna a czego nie. Ogromnie by mi sie przydał. Oczywiscie mam na mysli Blendera i sory ze się podpinam pod wątek.

 

http://www.blendercookie.com/2010/07/06/tip-baking-ambient-occlusion/

http://www.blendercookie.com/2010/06/30/normal_maps_blender_2_5/

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że internal sobie z tym poradzi... oczywiście, o ile mowa o 2.5, który jest świetnie zooptymalizowany pod ray shadows. Poza tym, jeśli chcesz eksperymentować, to mozesz sobie AO na teksturach w internalu bake'nąć, zapisac, a potem to wrzucić do Yafaray bez AO, ale to sie chyba mija z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem poradzi sobie ale tylko jako-tako. Odpowiednia kombinacja area i spot lights dała w miarę znośny efekt, ale w dalszym ciągu bez rewelacji. Przy czym część świateł miała opcję "only shadow" Blender internal nie jest raytracerem z prawdziwego zdarzenia, a w ver 2.53 wywala mi błąd systemowy pod koniec wypalania. Spróbuję z poleconym przez x-mena Thea.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności