crash666 Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 Witam, Mam pytanko. Kiedy powinno się używać "materials" a kiedy texturować obiekty poprzez texture/image lub Unwrapping ? Bo jest tyle metod texturowania ze nie wiem kiedy i jak je ze sobą mieszać ? Moglibyście wrzucić jakieś przykłady, screeny ? Z góry THX
szczuro Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 (edytowane) Tekstura jest składową materiału! Tekstury "image" stosujesz kiedy potrzebujesz detalu, którego nie dadzą ci tekstury proceduralne, albo którego nie umiesz uzyskać za ich pomocą. UV rozkładasz gdy predefiniowane (Glob, orco itd) mapowania nie dają zadowalających efektów. Edytowane 28 Październik 2010 przez szczuro
crash666 Napisano 28 Październik 2010 Autor Napisano 28 Październik 2010 Może i bezsensowne było to pytanie, przepraszam ;d Jak wiadomo, człowiek uczy się na błędach, krótko mówiąc..."Nigdy więcej dziwnych pytań" A tak na serio to dla detali stosować texture/image, a jeśli coś będzie nie tak otexturowane to po prostu sobie to rozłożyć i that's all ?
ApaczoS Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 Warto się z tym zapoznać: http://www.lynda.com/home/DisplayCourse.aspx?lpk2=52771
crash666 Napisano 28 Październik 2010 Autor Napisano 28 Październik 2010 Tylko, że ja jak na razie bawię się w blenderze ;d do maxa mi jeszcze daleeeko :)
mookie Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 Wypraszam sobie; max to nie jest wyższa poprzeczka w znajomości grafiki 3D.
ApaczoS Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 Tylko, że ja jak na razie bawię się w blenderze A sorry,nie zauważyłem:)
n-pigeon Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 Materiał ma 2 składowe, shader czyli podprogram który definiuje jak powierzchnia reaguje na światło, czyli jaki ma kolor jak intensywnie przyjmuje światło itd. natomiast tekstura to jest dwuwymiarowy obrazek za pomocą którego możesz kontrolować parametry shadera, czyli precyzyjnie mówić w jakim miejscu obiekt ma jaki kolor i jak np. intensywnie reaguje na światło, za pomocą tekstury możesz też kontrolować właściwości siatki czyli czy ma jakieś małe wypuklenia lub faktóre której nie dałbyś rady wymodelować. I max nie jest wyższą poprzeczką w 3D tak jak powiedział mookie, to po prostu kolejny, z wielu, programów do 3D.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się