Bro Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 Cześć Kolejne pytanie co do maxa - istnieje sposób na szybkie wyrównanie vertexów w Unwrap UVW ? Chodzi mi o to aby zaznaczjąc np 5 vertexów o równych "wysokosciach" wyrównac je do najwyzszego bądź najniższego. Pozdro BRO
Wray Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 (edytowane) Jeśli dobrze pamiętam to w grę wchodzi tylko Snap do siatki, wierzchołków. Ewentualnie kopiowanie i wklejanie współrzędnych. Bardziej zaawansowane opcje wyrównywania znajdziesz w TexTools: http://www.renderhjs.net/textools/ Edytowane 30 Październik 2010 przez Wray
Bro Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 No napewno musi być jakiś prostrzy sposób ;)
Kubajaniak Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 W edytorze siatki możesz rozwinąć "Scale", wybrać scale horizontal/vertical i sobie wyrównać vertexy. Bardziej jednak polecam UVTools. Wystarczy zaznaczyć vertexy i kliknąć jeden guzik. Pozdro
Cide Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Metody podane przez Wraya przecież są proste ;) 1. Możesz zrównać werteksy do jednego poziomu poprzez skopiowanie i wklejenie odpowiedniej współrzędnej (możesz tak wyrównać kilka werteksów na raz)... albo snap i odsunięcie w odpowiednim kierunku z wciśniętym shiftem. 2. Jak masz coś przekręcone, to możesz najpierw wyrównać jakiś element na oko poprzez rotate, potem wyrównać weteksy które mają być w poziomie. Następnie te wyrównane werteksy freezujesz (prawy przycisk myszy), zaznaczasz całość i dajesz relax. I voila, masz wyrównany cały element. 3. Jest jeszcze stich selected w tools. Zaznaczasz edge, dajesz stich i Ci przyklei odpowiedni element (ten który w siatce przylega do zaznaczenia).
Wray Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 (edytowane) No napewno musi być jakiś prostrzy sposób ;) Możesz sobie jeszcze wyrównać te wierzchołki na oko za pomocą Freeform Mode (obok Scale) z wciśniętym Shiftem. :)) Nic innego (prostszego) nie przychodzi mi do głowy. Edytowane 31 Październik 2010 przez Wray
Bro Napisano 1 Listopad 2010 Autor Napisano 1 Listopad 2010 Dzięki za rady - ale ciągle brakuje mi rozwiazania z majki gdzie załatwiałem wszytko jdnym kliknieciem ;) Bardziej jednak polecam UVTools. Wystarczy zaznaczyć vertexy i kliknąć jeden guzik. Pozdro CO masz na mysli - to jakiś dodatkowy plugin ? Pozdro BRO
mafida Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 Ściągnij sobie textools jak jeszcze nie masz: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/textools-toolbox-for-the-texture-artist Tam jest coś do wyrównywania,jeśli dobrze pamiętam. Pozdro:)
Kubajaniak Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 UVTools to skrypt do maxa. Ja mam wersje 1.6 i jest gitara. Jak Ci się nie chce szukać, to podeślij na priva swojego meila. Pozdro
mafida Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 A to UvTools to nie to samo co TexTools tylko pod starą nazwą?Takie przemożne wrażenie odniosłem;) Pozdro:)
Kubajaniak Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 Mam UVTools'a i TexToolsa. To dwie różne rzeczy. 2
mafida Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 Aaa,masz rację.UvTools to ten z większym okienkiem co po prawej wyskakuje:) Zamotałem się:)
Bro Napisano 3 Listopad 2010 Autor Napisano 3 Listopad 2010 UVTools to skrypt do maxa. Ja mam wersje 1.6 i jest gitara. Jak Ci się nie chce szukać, to podeślij na priva swojego meila. Pozdro Wielkie dzięki - o to chodziło BRO
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się