Skocz do zawartości

model3D: Wizualizacja szatni


placebo29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

Chciałbym zasięgnąć poradę w sprawie wizki szatni. Zamieściłem obrazek testowy. W oddali widać szafę. którą zamierzam skopiować na całej długości tej ściany. Powiedzcie czy kolor drzwiczek( lakierowany na połysk -płyta mdf) tej szafy jest w/g Was odpowiedni? Co powinienem dodać , co ulepszyć?

Klient życzy sobie aby wizka szatni wyglądała jak zdjęcie. Czy wizka ta wygląda jak zdjęcie w/g Was? Proszę o wszelkie porady. Z góry dziękuję Wam. pozdrawiam.

Edytowane przez placebo29
uwaga moderatora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Musze Cię zmartwić ale wizka nie wygląda jak zdjęcie. Zmieniłbym prawie wszystko poczynając od kadru a skończywszy na widoku za oknem. Ale pewnie masz referencje i wytyczne od klienta, których musisz się trzymać (napisz coś więcej, będzie można doradzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie wygląda jak zdjęcie przynajmniej wg mnie co do drzwiczek zrób może jakąś wentylacje na pewno oglądałeś filmy w amerykańskich szkołach gdzie dzieciaki upychają te swoje ksiażki do tych swoich szafeczek z kodem ^^ raczej szafki zrobione na połysk nie będą pasować a poza tym nikt takich nie robi

z4343664X.jpg

z13.jpg

mam jedną taką szafkę na praktykach i nie ma połysku, ma powierzchnie delikatnie chropowatą ;) kolor wg gustu ;)

a w czym tak wogole robisz tą wizke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizka jest robiona za pomocą 3d maxa+ V-ray sp4. Czyli wszystko do wymiany? Więc będę sobie darował połyskowe fronty. generalnie chodzi o to aby przedstawić te szafy w scenie szatni. Akurat drzwiczki takie robimy dla tej firmy i fakt nie ma wentylacji z przodu ale jest z tyłu w tylnej ścianie szafy. Trochę zgupiałem teraz i sam nie wiem od czego zacząć. Kolega pisze że materiał szaf często jest taki chropowaty. To farby proszkowe nadają taki efekt. Prosze o poradę jak zrobić taki efekt chropowatości ? Taki pomalowany chropowaty metal. Bee wdzięczny za porady.pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mozecie doradzić co ma być za oknem to chętnie poczytam. Widok za oknem to v-ray light z bitmapą ustawioną na multiplier-1.0. Co z kadrem jaki ma być Waszym zdaniem? Wytycznych konkretnych od klienta nie mam ale kolient zyczy sobie aby wizka wyglądała jak zdjęcie i mają być detale. Co do tych detali to jeszcze nie wiem czy mają to być zbliżenia( kolega podpowiadał mi, że max nie jest dobry do zbliżeń). Kolejny problem to taki, że jeśli będę chciał aby dzwiczki były wykonane z płyty melaminowanej obojętnie jakiego koloru to jest problem z bitmapą. Na stronie jednego producenta płyt znalazłem obrazki drewna http://www.pfleiderer.pl/page/941/strona/2 Dowolny obrazek sobie pobrałem i zastosowałem bitmapę ale efekt nie jest realistyczny:( Nie wiem czy ten obrazek jest zbyt małej rozdzielczości? Pod tym linkiem są jeszcze struktury płyt http://www.pfleiderer.pl/page/944/struktury i teraz czy dobrym pomysłem jest pobrać tę struktury i wkleić jako mapy jesli tak to pod jakie mapy? Trochę ręce opadają bo nie wiem jak stworzyć realistyczny wygląd drzwiczek wykonanych z płyty melaminowanej . Podpowiadano mi że samą mapą diffuse tego nie uda mi się zrobić. Czy wobec tego konieczne będzie robioenie tekstur w Ps-ie własnorecznie? pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max jest dobry do wszystkiego trzeba umieć sie nim posługiwać ;p wracając do tematu jak zrobić materiał szafek hmm weź vray material daj mapę nois w bumpie bardzo małą (małę ziarenka i mała ""wysokość"' tych ziarenek) daj na początek na 5 i sprawdź materiał ma odbijać światło ale nie skupiać mocno czyli w reflection masz mape koloru przesuń suwak minimalnie w dół i w opcji gdzie sie ustawia jego połysk ustaw nie wiem hmm na 0.6? zobacz ja wyjdzie jadę totalnie z pamięci wiec może być źle.

co do tekstur to raczej nie musisz ograniczac sie do tekstur z jakiejś tam strony wez wiekszą teksture i jeśli barwa nie bedzie ci odpowiadać poprostu dopasuj se ją w maxie albo ps'e ;)

 

@edit przy mapie bump czyli chropowatości możesz użyć opcji blur, wtedy chropowatość bedzie miekka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj kolega znaFca maxa lepiej niech ci nie podpowiada- chyba że to taki kabaretowy tekst był :). Co to realizmu to musisz po prostu w wymodelować twoją scenę tak jakby wyglądała w rzeczywistości- chodzi tu o takie aspekty jak np. brak idealnie ostrych krawędzi obiektów (to o czym pisał kolega velendil) i oczywiście dość dobrze oddane detale. Buduj scenę w skali rzeczywistej tzn 1:1. Co do materiałów to jeżeli tworzenie ich sprawia Tobie jeszcze nieco problemów, możesz korzystać z bazy jaką pod vraya oferuje strona vraymaterials.de -zawsze możesz zmeniać ich parametry. Oświetlenie i kadrowanie jest również istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeszcze Was prosić o radę w sprawie robienia zbliżeń w maxie. Mianowicie chodzi mi o to, że muszę zrobić zbliżenie frontu meblowego ze szczególnym uwzględnieniem okleiny PCV. Czy są jakieś tajniki w ustawieniach kamery i jaką kamerą najlepiej to robić? Mam do wykonania wiele zbliżeń typu połączenia stelarza, widok zawiasu , typ zamknięcia- zamek patentowy itp. Może pytanie jest banalne ale nie mam w tym wprawy a Wy jak spoglądałem na Wasze portfolio to jesteście fachowcami w tym trudnym jak dla mnie świecie 3D. pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecałbym używać kamery fizycznej vray'a -w sumie nie różni się to od operowania cyfrowym aparatem fotograficznym. Pamiętaj też że większość- jeżeli nie wszystkie renderingi- traktowane są po "wyprodukowaniu" programami do obróbki graficznej (postprodukcja) w GIMP'ie czy Photoshop'ie czy innym. Tam wiele można zdziałać nawet z niezbyt udanym renderem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam również muszę cię zmartwić fotorealistycznie i tak niebędzie to wygladąć ale nieprzejmuj się będziesz miał satysfakcje że zrobiłęs jak najlepiej potrafiłeś na początek moja rada wymodeluj scene najdokładniej jak się da wszytskie elementy dopiero później zajmij się kadrem (ten kadr który teraz masz jest pojechany z perspektywą, fov kamery musisz zmienić) najlepiej przemyśl ile chcesz uzyskać renderów i jakie ujęcia chcesz zrobić co zaoszczędzi ci czas, gdyż niebędziesz musiał modelować i teksturować obiektów których niebędzie w kadrze. jak będziesz wiedział już jakie rendery chcesz mieć zajimi się oświetleniem sceny pod kadry niemusisz oświetlać całości sceny tylko to co będzie widzieć kamera (znowu zaoszczędzisz czas ) i w tym momencie przychodzi dopiero kolej na pierwsze próbne rendery narazie oczywiście bez żadnych tekstur (jeżli uzyskasz efekt fotorealistycznego oświetlenia bez tekstur to z dobrymi teksturami będzie wyglądać dwa razy lepiej) na koniec zajmi się teksturowaniem bież pod uwage rodzaj materiału jaki chcesz uzyskać i postaraj się zaobesrwować w świecie rzeczywistym jak on się zachowuje, teraz przychodzi czas na ostateczne poprawki próbne rendery i oczywiście finalne, na koniec postprodukcja np w photoshopie. Trzymając sie tego planu napewno uzyskasz zadowalające klienta efekty. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i w tym momencie przychodzi dopiero kolej na pierwsze próbne rendery narazie oczywiście bez żadnych tekstur (jeżli uzyskasz efekt fotorealistycznego oświetlenia bez tekstur to z dobrymi teksturami będzie wyglądać dwa razy lepiej) ...

 

Poprawka - najpierw materiały, później oświetlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KaeMS ja zawsze robie tak jak napisałem wole mieć czyste pomieszczenie bez tekstur odbic bumpów itp zeby wiedziec gdzie co podciągnąć jak masz własne przemyślenie i preferencje ułatwiające tobie prace nie bedę się spierał gdyż i tak w tym momenie placebo 29 nic na z tego nie wyciągnie pozdrawiam i rzyczę wszystkim tak wypracownych i ułatwiających prace preferencji i przemysleń jak u KaeMS:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety c4rl0s - materiały i kolory mają duże znaczenie dla światła, dlatego możesz oddać racje KaeMS'owi. Co do pracy z wątku, to wszystko zostało powiedziane na początku trochę więcej przemyślenia bo scena wygląda bezsensu - póki co. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jahred6 - no spoko, przecież ludzie mają różne preferencje - jadni lubią zrobić coś dobrze i szybko bo ich terminy gonią a inni mogą robić wizkę bez materiałów ustawiając oświetlenie, zrobić materiały i jeszcze raz ustawiać oświetlenie, później mogą jeszcze zmienić detale w koncepcji i poprawiać oświetlenie + jeszcze raz render, może jeszcze zmienić materiały i jeszcze jeden render. Podejrzewam, że sa ludzie, których pasjonuje sam proces renderu- no wiesz, to przeliczanie LC, później te kwadraciki/prostokąty z passów ... skoro są ludzie lubiący tv Trwam i Radio MaRyja to dlaczego nie "patrzącynarendery" ? No przecież są różne preferencje :) (bez złośliwości)

 

 

Edit: @Placebo29 sorry za offtop

Edytowane przez KaeMS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!!!

 

Wracam do forum z kolejną prośbą. Tym razem chodzi o to, że mam problem aby przedstawić ladę recepcyjną tzn. chciałbym aby lada była przedstawiona tak jak koledzy przedstawiają np. swoje auta . Nie mam pomysłu jakie zbudować studio do tej lady a jak już jakieś zbuduję to jestem niezadowolony. Nie wiem jak to oświetlić? Proszę Was o poradę .

Obrazek, który Wam pokazałem jest słaby tzn. wygląda jakoś mętnie , beż życia i za ciemno chyba. Soft: max2009 ,v-ray2009 sp4 rendrowało się 3h na małych ustawieniach ( chyba mam słabego kompa:() pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności