Skocz do zawartości

rendering a oswietlenie -co za jaja?


pawe3

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Takie jaja:

Mam obiekt

..............................................

Zaleznosc 1-

oswietlenie default

Renderuje jest OK

 

.......................................................

Zaleznosc 2-

Wprowadzam swoje oswietlenie i co sie dzieje:

W okienku IPR obiekt rendureuje sie na czarno

W renderingu (nie w w IPR) obiekt renderuje sie na czarno

 

.......................................................

Zaleznosc 3-

Wyzucam swoje oswietlenie i co nastepuje:

W IPR obiekt renderuje sie na czarno

w renderingu obiekt renderuje sie jak przy ustawieniu default

 

.......................................................

Zaleznosc 2-

Robie Undo (czyli spowrotem moje oswietlenie) i co?:

W IPR obiekt renderuje sie prawidlowo, tak jak go oswietlilem.

w renderingu nadal renderuje sie na czarno.

 

O co w tym wszystkim biega.

Dodam, ze komputer nie jest od niedobrych rodzicow

16 GB operacyjnej i pozadna karta graficzna.

pozdrowka

pawe3

Edytowane przez tweety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Trudno zrozumieć cokolwiek z tego co napisałeś, ale sprawdź moc świateł, czy masz włączone Decay rate na coś innego niż No decay. Wyłącz też na wszelki wypadek default lighting w Render settings.

Różnice pomiędzy tym jak wygląda obiekt w IPR i w zwykłym renderingu mogą też wynikać z ustawień jakości IPR. Możesz sprawdzić jak obecnie jest ustawione w Render View>IPR>IPR Quality Settings. Jeśli będzie ustawione na Render Settings efekty powinny być takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem na innym kompie i fenomen sie powtaza.

Dane maja 800 MB, tak wiec nie naleza do najwiekszych z jakimi mialem do czynienie, chociaz przyznaje, ze male nie sa. Byc moze Maya jest nimi przeciazana.

 

Postaram sie jeszcze raz w prosty sposob opisac co sie dzieje.

....................

Otoz mam obiekt w swojej scenie. Na razie bez oswietlenia wlasnego.

Renderuje go raz w IPR a raz docelowo nie w IPR. Dla uproszczenia bede sie poslugiwal skrotami IPR i Docel.

Obydwa renderingi daja taki sam, adekwatny rezultat, czyli obiekt jest prawidlowo oswietlony swiatlem default.

..............................

Teraz do sceny wprowadzam swoje oswietlenie, calkiem prosty spotLight. Proste ustawienia tak jak ono jest przez Maya zdefiniowane jako podstawowe. Zadnych fog, decay i innych.

Renderuje scene IPR i Docel. Oba renderingi sa takie, jakby obiekt byl nieoswietlony. Obiekt jest czarny.

............................

Nastepnie Moje osiwetlenie wyzucam ze sceny. Delete i nie ma go, jest tak jak bylo na poczatku, czyli scena i obiekt, bez zadnego dodatkowego oswietlenia.

Renderuje ponownie IPR i Docel. IPR renderuje obiekt na czarno. Docel daje taki sam rezultat jak na poczatku "eksperymentu", czyli adekwatnie do sceny, obiekt jest prawidlowo oswietlony swiatlem default.

...........................

Teraz robie Undo. Moje swiatlo ponownie pojawia sie w scenie w takiej samej postaci jak to mialo miejsce przed Delete.

Rendering IPR dje prawidlowy rezultat. Obiekt jest oswietlony moim swiatlem zgodnie z moim zamiarem.

Rendering Docel renderuje na czarno.

..............................

 

Dodam, ze na innych dokumentach, znacznie mniejszych ten fenomen nie wystepuje i wszystko funkcjonuje normalnie.

 

pozdorwka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze masz jakies odwrocone normalne, albo powierzchnie jednostronne.

 

Sprawdz tez linking swiatel z Twojego oswietlenia.

Moze mają powylaczane oswietlanie wszystkiego a swieca jedynie na konkretne obiekty

ktore nie wystepuja w scenie do ktorej np importujesz same swiatla.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość toabsurd

Wiem, że wątek stary, ale mam dokładnie taki sam problem. Niezależnie od tego jakie światło wstawię efekt ten sam - czerń zamiast upragnionego renderu :( Sprawdziłam wspomniane rzeczy ale bez zmian. Jeśli ktoś się orientuje jaka może byc przyczyna będę zachwycona :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość toabsurd

Przed i po wstawieniu światła. Cóż nie wiem czy to obrazuje w jakiś szczególny sposób problem... Przypuszczam, że po prostu nieumiejętnie to oświetlam. Zatem napiszę jak wyglądają me próby. Wedle gdzieś wyczytanej porady, nad całą sceną sky portal i dodatkowe światła punktowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Portal Lighty służą do oświetlenia fotonowego. Jak nie masz świateł w scenie, tuż przed renderem (defaultowo) Maya tworzy światło defaultowe typu directional dlatego bez świateł masz coś widoczne, a "z" (ale źle ustawionym) już nie. Chodzi o to, że zapewne nie masz włączone global illumination w scenie, albo nie masz włączonej emisji fotonów na świetle emitującym fotony, albo jest ich za mało, albo są za mało intensywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość toabsurd

Zgadza się. Teraz krzyczy mi: There are no caustic generators in the scene. There are no caustic photon emitters in the scene.

Co powinnam zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest jak każde pytanie - proste jeżeli ktoś zna odpowiedź. W Twoim przypadku potrzebujesz jeszcze do szczęścia światła emitującego fotony, żeby portal light miał czym świecić. Stwórz jakieś światło np. spot light, przyceluj nim w swój "portal light" i włącz na nowo stworzonym świetle emit GI photons (czy jak tam to się zwało). Nie potrzebujesz aby to światło emitowało ani specular ani diffuse więc możesz wyłączyć te checkboxy żeby Ci tylko portal light świecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności