gutekfiutek Napisano 5 Listopad 2010 Napisano 5 Listopad 2010 Mam niby normalny obiekt, kiedy naciskam TAB, znika. W wireframe view ma siatkę szarą, wszystkie inne czarną. Jakieś pomysły co to jest (pewnie jakiś magiczny skrót to uruchamia:P) G.
szczuro Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 może masz ukrytą siatkę, chowanie jest pod H a to jest blisko G i czasem zdarza sie przypadkiem wcisnąć, po wejściu w edit mode wcisnij alt+H. ale nie mogę skojarzyć tej szarej siatki w wire :/
x-men Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 Szara siatka jest np. jak obiekt zostanie dodany do grupy a potem grupa zostanie dodana, ale to ma się trochę nijak do problemu.
gutekfiutek Napisano 6 Listopad 2010 Autor Napisano 6 Listopad 2010 no wlasnie, to sie dzieje tak, ze w edit mode w widoku normalnym kiedy klikam TAB (majac wybrany obiekt) on znika. w wireframe - jest szary. W edit mode nie moge nic (vertexow, edgow, faceow) wybrac. Moze jakos zamrozilem ten obiekt? W 3dmaxie jest taka opcja, dokladnie tak sie zachowujaca. Dodatkowo jesli welduje 2 obiekty - wireframe tego sprawiajacego problemy jest nadal szara. A moze to po prostu bug - uzywam 2.5 bety, moze to dlatego. na razie sobie poradzilem wczytujac obiekt z wczesniejszego save'a.
szczuro Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 jesli alt+H w editmode nie podziałało to może możesz podrzucić blenda do testów ?
gutekfiutek Napisano 6 Listopad 2010 Autor Napisano 6 Listopad 2010 (edytowane) jesli alt+H w editmode nie podziałało to może możesz podrzucić blenda do testów ? Tutaj: http://www.sendspace.com/file/d092om problem sprawia ta rura/rama samochodu. Robiłem to na wersji 2.5 Przy okazji, jak sprawdzić polycount sceny/obiektów (chodzi mi o ilośc trójkątów). Acha, i jak wyrenderować viewport w 2.5? Gdzie są tam ustawienia renderu w ogóle, nie mogę znaleźc tego panelu który był we wcześniejszych wersjach. Bo ustawianie kamery (f12 renderuje z niej widok) jest męczące... Edytowane 6 Listopad 2010 przez gutekfiutek
szczuro Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 (edytowane) na początek wciśnij N i w panelu co sie pojawi, w sekcji display, zaznacz outline selected :) chyba że to specjalnie wyłączyłes ;) zaznacz teraz tą ramę wejdz w edit mode i (jak nic nie widać albo widać szary wire) wciśnij alt+h. Naprawde powinno pomóc, u mnie działa, jeśli nie, to może masz skrót zmieniony, wtedy wybierz z menu mesh -> show/hide -> show hidden - blender pokazuje tylko ilość poly (face) na pasku na górze Fa:liczba, sposób na trójkąty to zaznaczyć wszystko A, złączyć ctrl+J, i w edit potrójkątować ctrl+T, odczytać i cofnąć wszystko ctrl+Z (kilka razy) :) - ustawienia renderu: musisz zmienic okno na properties (nie user preferences bo tak masz teraz) z menu w nagłówku (pierwsza ikonka w nagłówku każdego okna), albo shift+F7 a następnie przełączyć się na okno render buttons (ikonka aparatu) w nagłówku okna properties - render vieportu to dwa ostatnie przyciski w oknie 3d jeden jest do stilli drugi do animacji, ale to render openGL. By mieć render ze światłem itd musisz sobie przywołać kamerę do miejsca gdzie jesteś ctrl+alt+0 z numerycznej i F12. ps. a te szare linie w wireframe mode gdy jesteś w edit mode pokazują, że masz ukryte face :) w object mode są czarne Edytowane 7 Listopad 2010 przez szczuro
Gość Chrupek3D Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 moze wyzeruj blendera i wgraj same obj'oty... zacznij od poczatku.
gutekfiutek Napisano 11 Listopad 2010 Autor Napisano 11 Listopad 2010 Znalazłem co było żle: Edit mode, tryb vertexów, nacisnąłem A, H i tyle. Troszkę mnie wnerwia brak przycisków w Blenderze, kupa tych, czasem czteroklawiszowych skrótów, a ty człowieku się tego ucz i dochodź co wcisnąłeś... Learning curve niestety dosyć stroma jest z tego powodu.
x-men Napisano 11 Listopad 2010 Napisano 11 Listopad 2010 No niestety nie da się wszystkich skrótów ustawić tak, żeby było super i jest gimnastyka dla palców. Cieszyć się trzeba, że teraz w ogóle da się te skróty zmieniać i zawsze można skonfigurować funkcje najczęściej używane a resztę można wyklikać z "jadłospisów". Brak przycisków ma taki plus, że zyskujesz przestrzeń roboczą, więc coś za coś.
Creator Napisano 12 Listopad 2010 Napisano 12 Listopad 2010 Znalazłem co było żle: Edit mode, tryb vertexów, nacisnąłem A, H i tyle. Troszkę mnie wnerwia brak przycisków w Blenderze, kupa tych, czasem czteroklawiszowych skrótów, a ty człowieku się tego ucz i dochodź co wcisnąłeś... Learning curve niestety dosyć stroma jest z tego powodu. Zawsze jest, tak jak mówiłem, SPACJA i tam wpisujesz co Ci potrzebne jest.
szczuro Napisano 12 Listopad 2010 Napisano 12 Listopad 2010 jestem ignorowany czy co ? w drugim poście napisalem może masz ukrytą siatkę, chowanie jest pod H a to jest blisko G i czasem zdarza sie przypadkiem wcisnąć, po wejściu w edit mode wcisnij alt+H. ale nie mogę skojarzyć tej szarej siatki w wire :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się