R&R Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 Witam! Temat to staruszek Logan, inspirowany mega marvel z chyba 94 roku...zaznajomieni z tematem pewnie poznali po fryzie:) Mam problem ze światłem, tzn ustawieniem go nie tyle na postaci co w tle tak aby całość wyglądała w miarę naturalnie. Praca powstała spontanicznie, bez zbytniego rozplanowania a chciałbym ją doprowadzić do końca - będę wdzięczny za wszelkie wskazówki które mogłyby w tym pomóc. Jestem początkującym adeptem tabletu i digital paintingu więc najbardziej oczywiste rzeczy mogą dla mnie takie nie być. Pozdrawiam!
emmilius Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 Jestem początkującym adeptem tabletu i digital paintingu Samym tabletem rysować się nie nauczysz - albo będziesz mocno ograniczony i jak dostaniesz ołówek to będą Ci się trzęsły łapy. polecam na początek http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32070 i http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=97 Łulwerina sobie odpuść (czemu on ma skórę jak ten "kamienny" z Fantastic4?). Ja też wjeżdżałem na forum z jakąś drewnianą łuczniczką i w moim wielkim WIP2D się z połową ludzi pożarłem =] No to teraz sieknij jabłuszko z naturki, raz, raz... p.s. oczywiście zakładam że przyszedłeś się tutaj czegoś nauczyć, jeżeli nie to olej co napisałem i kończ wolverina :)
mrozik26 Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 No to teraz sieknij jabłuszko z naturki, raz, raz... okrutne XD
R&R Napisano 8 Listopad 2010 Autor Napisano 8 Listopad 2010 jabłuszka to rysowałem jak byłem w szkole teraz je zajadam jak rysuje. Liczyłem na bardziej konstruktywną krytykę.
emmilius Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 Ale hipokryta ze mnie sam nigdy jabłka z natury nie namalowałem - a nieee, było jedno - na moim pierwszym akrylu =]. Ale nie wyszło... edit: odpisałeś. Chcesz konstruktywną krytykę? Hmmm, może się komuś będzie chciało Ci coś napisać - mamy tutaj specjalistów od tego.
R&R Napisano 8 Listopad 2010 Autor Napisano 8 Listopad 2010 tak, jak pisałem ja je rysowałem i rysowanie z natury to podstawa ale rysowanie z wyobraźni jest często trudniejsze ponieważ pojawiają się problemy które na żywo są rozwiązane wystarczy się dokładnie przyjrzeć.
SBT77 Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 Emmilius, ta łuczniczka była bardzo fajna. R&R z tym jabłkiem to taka metafora, Emmiliusowi chodziło o malowanie prostych obiektów z natury, bezpośrednio z otoczenia. Kosz owoców, naczynia, jakieś niezbyt złożone przedmioty codziennego użytku - generalnie określane mianem martwej natury. Wielu malarzy od tego zaczynało. Większość traktuje takie ćwiczenia jako mus na samym początku. Czy rzeczywiście musisz ? Zależy od tego co chcesz osiągnąć. Ilustracje do gier, książek itd są tak dalece uzależnione od fotografii i przedstawiają tak uproszczoną wizję świata, w pewnej manierze, że jeśli chcesz koncentrować się tylko na tym, to pewnie lepiej zrobisz kopiując przez jakiś czas prace innych twórców i nauczysz metod łączenia 3d, malowania i fotografii w jeden obraz. Ważne żeby sporo malować, a po pewnym czasie sam zobaczysz czego ci brakuje. Wzrośnie świadomość tego co robisz i poszukiwanie metod poprawy sytuacji też staną się bardziej rozsądne, a ćwiczenia mądrzejsze. Jak go skończyć ? Najprościej - poszukaj jak już to zrobił ktoś inny na innym obrazku i naśladuj. :)
prrrszalony Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 Dziwne, że zrobiłeś mu już błyski, a oczy jeszcze nie są skończone. Za mała skala waloru jak na moje oko, za dużo detali, zupełnie nie wiem o co chodzi z tymi bąblami, idą niemalże równo po całej powierzchni. Trochę tylko cieniujesz po bokach obiektu, a przecież jego jedna skroń drastycznie inaczej jest ustawiona do światła niż skroń druga. Podobnie co z błyskami poleciałeś z włosami. Dużo pojedynczych kresek, a większe pasma włosów nie grają. Proporcje twarzy też poleciały, szczególnie usta (nie wiem co to za grymas, Logan zwykle drze się ostro, przynajmniej w tych komiksach, które mam ja) a jego nos jest dosyć mocno zarysowany. U Ciebie krawędzie są rozmazane, nawet ostrza nie mają ostrych krawędzi, a jedynie rozmazane. A więc tak, większa kontrola i rozpetość waloru, a co za tym idzie i podstawowych płaszczyzn, z których składa się postać (od ogółu, do szczegół bardziej, niż w drugą stronę). Ostrzejsze krawędzie w ważnych miejscach (czyt. mocniejsze przejścia między jasnym a ciemnym). Proporcje, anatomia i gest. Brzmi prosto, ale to ciężka sprawa, sam z tym walczę :] Jabłuszka w szarościach to nie taki zły pomysł więc :P albo to http://max3d.pl/tutorial.php?id=98
emmilius Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 (edytowane) tak, jak pisałem ja je rysowałem i rysowanie z natury to podstawa ale rysowanie z wyobraźni jest często trudniejsze ponieważ pojawiają się problemy które na żywo są rozwiązane wystarczy się dokładnie przyjrzeć. ZAPOMNIJ o tym że nawet za 10 lat będziesz w stanie rysować wszystko z głowy. Nie masz w głowie twardego dysku żeby zapisywać i odtwarzać obrazy. Oczywiście mówię tu o malowaniu wszystkiego i z detalami oraz zależnościami jakie faktycznie występują. Owszem, są pewne zasady które pomagają umysłowi "renderować" jak by to mniej więcej wyglądało, plus to co się sam w trakcie malowania nauczysz/zapamiętasz ale to żaden wstyd wspomóc się jakąś pomocą naukową (w większości przypadków zdjęcia). Chcesz rysować tylko z wyobraźni? A jak narysujesz coś czego nigdy nie widziałeś? Jak chcesz przekonać widza że to co namalowałeś odpowiada przynajmniej w 80% rzeczywistości? I tutaj właśnie wkraczają refki. W zależności od Twojej percepcji prędzej czy później będziesz w stanie przyswoić zasady które obowiązują w relacjach przedmiotów, postaci, zwierząt, materiałów i dzięki temu pomoc/zdjęcie/refka której użyjesz będzie ładnie wpasowana w obrazek i nie będzie wyglądać jak jakaś naklejka lub colage. Rozumiesz? edit: dodam jeszcze że żeby fajnie z głowy malować, nie przeczę przecież że my nie malujemy, trzeba właśnie dużo malować z natury/ze zdjęć aby to sobie wszystko utrwalać. Dlatego wszystkich początkujących odsyłamy do jabłek i słynnych dwóch linków które Ci wkleiłem. Edytowane 8 Listopad 2010 przez emmilius
R&R Napisano 8 Listopad 2010 Autor Napisano 8 Listopad 2010 http://max3d.pl/tutorial.php?id=98 bardzo fajna sprawa dzięki!
hereticofamnesty Napisano 9 Listopad 2010 Napisano 9 Listopad 2010 Kurcze, mógłbym skrytykować tę pracę za kilka rzeczy, ale sam robiłem znacznie słabsze w tym wieku. Fajny błysk na pazurze ;)
R&R Napisano 9 Listopad 2010 Autor Napisano 9 Listopad 2010 a skąd wiesz w jakim jestem wieku ? :) Dzięki wszystkim za poświęcony czas, na razie zostawiam ta pracę tak jak jest poniżej, mam nadzieję jeszcze do niej wrócić kiedyś. Na pewno jestem nie zadowolony z kilku rzeczy takich jak światło i przestrzeń (czy tez jej brak), bomble na skórze to wynik inspiracji oryginalną historią w której bohater był poparzony. To że tematem pracy jest postać z komiksu nie znaczy że jestem małoletni lub początkujący w rysowaniu czy malowaniu - posiadam wykształcenie kierunkowe itp ale mniejsza z tym. Faktem jest tylko to że jest to pierwsza praca na teblecie i jak widać mam niezłe braki w warsztacie przez to że od 2-3 lat niczego nie rysowałem na koszt robienia filmów, przygotowań do druki i innych pierdół. Dzięki za fajny tutek warto będzie przerobić to jeszcze raz w nowej technice.
Paweł Kaczmarczyk Napisano 9 Listopad 2010 Napisano 9 Listopad 2010 Chetnie bym zobaczył na początek coś z tych technik które masz opanowane. ;) Jeśli wykształcenie jest to pewnie rysunek, malarstwo, filmy też chętnie zobaczę. Pozdrawiam
R&R Napisano 9 Listopad 2010 Autor Napisano 9 Listopad 2010 ok, ale nie napisałem i nie starałem się zasugerować że jakiekolwiek techniki plastyczne mam opanowane. ciągle się uczę , jak my wszyscy :)
Areien Napisano 11 Listopad 2010 Napisano 11 Listopad 2010 jak chcesz komukolwiek przedstawic w jakim stopniu masz opanowane rozne techniki to moze pokaz wiecej prac???
R&R Napisano 11 Listopad 2010 Autor Napisano 11 Listopad 2010 akurat w tym temacie nie o to chodzi. Mam problem z tą pracą i nie spodziewałem się ani nie miałem na celu zaaranżować jakiejś dyskusji na temat skillsów, tak czy inaczej braki są więc wrzuciłem trochę rzeczy tutaj - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=70558 mam nadzieję na wskazówki które pomogą podciągnąć warsztat. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się