Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !! Tez postanowilem pobawic sie Rhino i wykonałem pada z tutoriala. Mam problem z tym malym cylindrem z wycięciami, miejsca na palce wycinałem Powerbooleanem i po tejze operacji obiekt jest jakby niekatywny. Moze ktoś z Was wie dlaczego nie moge nic z nim teraz zrobic ?

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To raczej nie to. W sumie moglem to zrobic zwykłym programowym booleanem a pozniej dac PowerFilleta na krawedzie i przynajmniej moglbym zaznaczyc ten obiekt i cos z nim dalej robic :) ... a teraz to ja og nawet usunąć nie moge :/

 

Napisano

Cieszę się że ludzie zaczynają doceniać rhino... kiedyś jak zaczynałem na nim pracę 97/98 rok. to nikt nie wiedział co to jest i się raczej śmiał...bo wtedy to panowała moda na 3dsmax...i trwa do dzisiaj :))

 

Widzę że dobrze ci idzie.., i bardzo dobrze że czytasz tutoriale...i nie wstydzisz się pokazać pierwszych prac.:)

 

Oby tak dalej...ale pamiętaj że praca w NURBS to niezła sztuka..., przytoczę słowa Bzyka , który stwierdził że to jak szachy... i faktycznie gdy skończą się tutoriale to będziesz musiał sam wymyśleć sposób na wymodelowanie objektu...a tu przyda się umiejęstność...zrobienia sobie \'w głowie \' przekroju takiego objektu...i podąrzać za tą wizją.

 

Sorki za tego OFf-top\'a

Napisano

Dzieki Enzo :) Do przerobienia zostało mi jeszcze (mam nadzieje) duzo tutoriali i musze przesledzic tez wszystkie dostepne videotutoriale. A odnośnie samego programu, uwazam ze Rhiono to bardzo dobry program i z tego co zauwazylem to wszystko w nim jest dokładniejsze niz w Maxie. Wydaje mi sie ze w Maxie ciezko by mi bylo zrobic takiego ladnego booleana jak w Rhino. Z ciekawosci postanowilem wykonac w Maxie dla porównania jeden element z pada w ktorym uzylem booleana i wyszlo to koszmarnie :/

Napisano

fajnie, ze przybywa userów tego wspaniałego programu :) (powiedziałbym zaje...ego ale wiecie, cenzura :P) i pomysleć, że całą tą falę rozpętała w zasadzie tylko jedna osoba, Bzyku :) piwo dla tego Pana :D

 

a teraz na temat... model wygląda na dobry technicznie, polecam więc wziąść się teraz za jakiś poważniejszy projekt (był już pilot, kalkulator, złączka, telewizor... to może zrób odkurzacz ;)

 

pozdrawiam

 

P.S. Chveti, ehhh... ile to się grało swojego czasu na PSXie... wspomnienia :)

Napisano

Pomysle Loozack ale nie wiem czy bede w stanie odrazu wykonac model samodzielnie. Musze sie jeszcze duzo nauczyc. Zamieszczam rendera po exporcie ktory nie wypadł najlepiej i widac kilka błędów. AAaaaaa .. mam pytanko jak zwiekszyc dokładnosc siatki w Rhino ... chodzi mi o te półkola, bo sa troszke kanciaste.

Napisano

menu render -> settings -> mesh -> smoth&slower (jesli w rhino

 

a jesli przy exporcie to masz suwaczek do mesha ... i controlsy do igesow...

Napisano

MC_Maxim: Dokładność siatki ustawiasz przy exportowaniu... i wieksza tym wiecej polygonów.

 

edit: Zipper był szybszy ;), a model całkiem niezły :)

 

Gość User190
Napisano

Wygląda to zachęcająco... czyżby 3ba się było przesiąść za niedługo an Rhino?? Jak am się modelowanie NURBSami w Rhino do tych z maxa?? Słyszałem, że to o niebo prostsza i lepsza sprawa, czy to prawda??

Napisano

[email protected] do tego gdzie się prościej modeluje...to patrz na mój wcześniejszy post...

 

podsumowując...w maxie poprostu dłubież przy modelu, możesz go zawsze poprawić, widzisz na bierząco co się dzieje z powierzchnią itd. widzisz efekt w czasie rzeczywistym...i modelujesz jak z plasteliny..

 

A w rhino...musisz miec łeb do modelowania..., nie widisz efektu od razu, jak coś spaprasz to często musisz zrobić to od razu...No i trzeba sobie w głowie rozłożyć np. autko na częsci na linie itd. a potem w rhino to składać do kupy..

ja też kiedyś mówiłem że rhino jest proste..jak robiłem tutki...piloty, piłki, ławki , stoliki itd. ale jak miałem coś zrobić sam, bez tutka to musiałem wymyśleć własną koncepcje na budowe objektu i tu sie często zaczynały schody...

 

A dzisiaj jak idę przez miasto i widzę jakiś wóz, to staję na chwile przyglądam się i już widzę jak bym poprowadził linie...jak musi być tego efekt itd.. W rhino musisz zawsze być kilka króków dalej i wiedzieć co się będzie zaraz dziać...

Napisano

I jeszcze przed spaniem, dla treningu zrobilem sobie juz z głowy jakiegos pilota. Uzyłem funkcji ktorych wykorzystywałem przy poprzednim projekcie :) Jak sie naucze wiecej to zrobie cos innego :)

Napisano

zauważyłem, że posypały ci się fillety w miejscach, które zaznaczyłem na obrazku #1, a więc proponuję ci zrobić je tak, jak pokazałem na rysunku #2, czyli najpierw zrób filleta krawędzi zaznaczonej na niebiesko, a dopiero potem trochę mniejszego filleta (musi wyrobić na zakrętach) krawędzi zaznaczonej na żółto :)

 

pozdrawiam

Napisano

Hmmm padzik fajny. Tylko nie wiem czy to perspektywa czy co, ale ten pad moim zdaniem jest za szeroki :|. Za duzo wolnej przestrzeni pomiędzy krzyzykiem, a przyciskami, moim zdaniem grałoby się na takim niewygodnie, bo to tak jakby wałek trzymac:). Zrób go węższego a napewno będzie się o wiele lepiej prezentował! Ogólnie to wykonanie fajowe:), kolejny dowód, ze muszę się z Nurbsami i Rhino zapoznac :].

Napisano

no hym chyba widze dosc duzy blad choc ciezko okreslic bo siatka ghost display jest malo czytelna. na kawalku luku od strony tego krzyzaka jest powierzchnia nie docieta iinaczej zle zfilletowana albo czegos nie schowales. a te fillety na krzyzaku sa naprawde zle najpierw przed booleanem zfilletuj ten krazek a potem dopiero booleana dla tychwyciec zastosuj i jeszcze raz zfilletuj.

Napisano

albo zrob kulke o promieniu fileta wsadz ja w srodek i obetnij wszystko ta kulka ... a pozniej zrob path surf ze spotym stiffnesem

 

ale do tego to raczej promienie obu filetow musialyby byc rowne a moze nie koniecznie ... sprobowac nie zaszkodzi

 

pozdrawiam

Napisano

aha ... jak masz jeszcze ... to daj linka do tego tutka z ktorego kozystales ... z checia lookne w jakis sposob robione tu bylo pare rzeczy.

 

pozdro

Napisano

Miałem cos wrzucic ale jednak tego nie zrobie .... za słabe to to. Jak zrobie cos ładniejszego to napewno zamieszcze. Loozack podpowiedział zeby zrobic odkurzacz ... pomysł fajny tylko jeszcze nie potrafie. Musze rozpracowac program :]

 

Napisano

jesli exportujesz igesami to wejdz w opcje i daj mniejszy zakres tolerancji ... np (milimeters --> 0.001) ladnie wychodzi w wiekszosci przypadkow ...

 

PS. twoj render duzo bardziej przekonywujacy niz ten na tutorialu ;]

 

pozdrawiam

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności