MC-Maxim Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 Witam !! Tez postanowilem pobawic sie Rhino i wykonałem pada z tutoriala. Mam problem z tym malym cylindrem z wycięciami, miejsca na palce wycinałem Powerbooleanem i po tejze operacji obiekt jest jakby niekatywny. Moze ktoś z Was wie dlaczego nie moge nic z nim teraz zrobic ?
MC-Maxim Napisano 29 Maj 2004 Autor Napisano 29 Maj 2004 A tutaj z opcją widou Ghosted Display ... widac ze ta część o ktora mi chodzi jest innego koloru .... czy ktos wie o co w tym chodzi ?
zipper Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 tak jak juz napisalem wczesniej ... zobacz czy layer nie jest zablokowany ...
MC-Maxim Napisano 29 Maj 2004 Autor Napisano 29 Maj 2004 To raczej nie to. W sumie moglem to zrobic zwykłym programowym booleanem a pozniej dac PowerFilleta na krawedzie i przynajmniej moglbym zaznaczyc ten obiekt i cos z nim dalej robic :) ... a teraz to ja og nawet usunąć nie moge :/
chveti Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 mash konkurenta A co do modelu wygląda na poprawny , tak 3maj :)
MC-Maxim Napisano 29 Maj 2004 Autor Napisano 29 Maj 2004 Super ten pad !!! Ja napewno takiego jeszczen ie zrobie ... ale bede pracował nad tym dalej :D
sanki Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 czemu wszystkie twoje posty sa po kilka razy wyswietlone ????
Obywatel Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 Yyyyy widze posty Maxima po 5 razy ;o to jakis indywidualny blad? ;>
Predator Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 no no no ladnie to wyglada:) czekam na renderek :)
MC-Maxim Napisano 29 Maj 2004 Autor Napisano 29 Maj 2004 Hmmmm ... ja widze tylko raz ? Co jest grane ?
enzo Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 Cieszę się że ludzie zaczynają doceniać rhino... kiedyś jak zaczynałem na nim pracę 97/98 rok. to nikt nie wiedział co to jest i się raczej śmiał...bo wtedy to panowała moda na 3dsmax...i trwa do dzisiaj :)) Widzę że dobrze ci idzie.., i bardzo dobrze że czytasz tutoriale...i nie wstydzisz się pokazać pierwszych prac.:) Oby tak dalej...ale pamiętaj że praca w NURBS to niezła sztuka..., przytoczę słowa Bzyka , który stwierdził że to jak szachy... i faktycznie gdy skończą się tutoriale to będziesz musiał sam wymyśleć sposób na wymodelowanie objektu...a tu przyda się umiejęstność...zrobienia sobie \'w głowie \' przekroju takiego objektu...i podąrzać za tą wizją. Sorki za tego OFf-top\'a
MC-Maxim Napisano 29 Maj 2004 Autor Napisano 29 Maj 2004 Dzieki Enzo :) Do przerobienia zostało mi jeszcze (mam nadzieje) duzo tutoriali i musze przesledzic tez wszystkie dostepne videotutoriale. A odnośnie samego programu, uwazam ze Rhiono to bardzo dobry program i z tego co zauwazylem to wszystko w nim jest dokładniejsze niz w Maxie. Wydaje mi sie ze w Maxie ciezko by mi bylo zrobic takiego ladnego booleana jak w Rhino. Z ciekawosci postanowilem wykonac w Maxie dla porównania jeden element z pada w ktorym uzylem booleana i wyszlo to koszmarnie :/
Loozack Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 fajnie, ze przybywa userów tego wspaniałego programu :) (powiedziałbym zaje...ego ale wiecie, cenzura :P) i pomysleć, że całą tą falę rozpętała w zasadzie tylko jedna osoba, Bzyku :) piwo dla tego Pana :D a teraz na temat... model wygląda na dobry technicznie, polecam więc wziąść się teraz za jakiś poważniejszy projekt (był już pilot, kalkulator, złączka, telewizor... to może zrób odkurzacz ;) pozdrawiam P.S. Chveti, ehhh... ile to się grało swojego czasu na PSXie... wspomnienia :)
MC-Maxim Napisano 29 Maj 2004 Autor Napisano 29 Maj 2004 Pomysle Loozack ale nie wiem czy bede w stanie odrazu wykonac model samodzielnie. Musze sie jeszcze duzo nauczyc. Zamieszczam rendera po exporcie ktory nie wypadł najlepiej i widac kilka błędów. AAaaaaa .. mam pytanko jak zwiekszyc dokładnosc siatki w Rhino ... chodzi mi o te półkola, bo sa troszke kanciaste.
zipper Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 menu render -> settings -> mesh -> smoth&slower (jesli w rhino a jesli przy exporcie to masz suwaczek do mesha ... i controlsy do igesow...
MF Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 MC_Maxim: Dokładność siatki ustawiasz przy exportowaniu... i wieksza tym wiecej polygonów. edit: Zipper był szybszy ;), a model całkiem niezły :)
Gość User190 Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 Wygląda to zachęcająco... czyżby 3ba się było przesiąść za niedługo an Rhino?? Jak am się modelowanie NURBSami w Rhino do tych z maxa?? Słyszałem, że to o niebo prostsza i lepsza sprawa, czy to prawda??
MC-Maxim Napisano 29 Maj 2004 Autor Napisano 29 Maj 2004 Czy prostszy, tego nie wiem bo bawie sie nim dopiero 3-ci dzien. Narazie wiem tyle ze jezeli chodzi o Booleana to Max wysiada :)
enzo Napisano 29 Maj 2004 Napisano 29 Maj 2004 [email protected] do tego gdzie się prościej modeluje...to patrz na mój wcześniejszy post... podsumowując...w maxie poprostu dłubież przy modelu, możesz go zawsze poprawić, widzisz na bierząco co się dzieje z powierzchnią itd. widzisz efekt w czasie rzeczywistym...i modelujesz jak z plasteliny.. A w rhino...musisz miec łeb do modelowania..., nie widisz efektu od razu, jak coś spaprasz to często musisz zrobić to od razu...No i trzeba sobie w głowie rozłożyć np. autko na częsci na linie itd. a potem w rhino to składać do kupy.. ja też kiedyś mówiłem że rhino jest proste..jak robiłem tutki...piloty, piłki, ławki , stoliki itd. ale jak miałem coś zrobić sam, bez tutka to musiałem wymyśleć własną koncepcje na budowe objektu i tu sie często zaczynały schody... A dzisiaj jak idę przez miasto i widzę jakiś wóz, to staję na chwile przyglądam się i już widzę jak bym poprowadził linie...jak musi być tego efekt itd.. W rhino musisz zawsze być kilka króków dalej i wiedzieć co się będzie zaraz dziać...
MC-Maxim Napisano 29 Maj 2004 Autor Napisano 29 Maj 2004 Pad praktycznie skończony. Jutro wrzuce go ponownie do Maxa i dam jakies materiały :)
MC-Maxim Napisano 30 Maj 2004 Autor Napisano 30 Maj 2004 I jeszcze przed spaniem, dla treningu zrobilem sobie juz z głowy jakiegos pilota. Uzyłem funkcji ktorych wykorzystywałem przy poprzednim projekcie :) Jak sie naucze wiecej to zrobie cos innego :)
Loozack Napisano 30 Maj 2004 Napisano 30 Maj 2004 zauważyłem, że posypały ci się fillety w miejscach, które zaznaczyłem na obrazku #1, a więc proponuję ci zrobić je tak, jak pokazałem na rysunku #2, czyli najpierw zrób filleta krawędzi zaznaczonej na niebiesko, a dopiero potem trochę mniejszego filleta (musi wyrobić na zakrętach) krawędzi zaznaczonej na żółto :) pozdrawiam
MC-Maxim Napisano 30 Maj 2004 Autor Napisano 30 Maj 2004 OK .... dzieki Loozack. Jutro to poprawie :D
Loozack Napisano 30 Maj 2004 Napisano 30 Maj 2004 widzę, że jednak zrobiłeś po swojemu i nadal są bugi ;P
Gacu666 Napisano 30 Maj 2004 Napisano 30 Maj 2004 Hmmm padzik fajny. Tylko nie wiem czy to perspektywa czy co, ale ten pad moim zdaniem jest za szeroki :|. Za duzo wolnej przestrzeni pomiędzy krzyzykiem, a przyciskami, moim zdaniem grałoby się na takim niewygodnie, bo to tak jakby wałek trzymac:). Zrób go węższego a napewno będzie się o wiele lepiej prezentował! Ogólnie to wykonanie fajowe:), kolejny dowód, ze muszę się z Nurbsami i Rhino zapoznac :].
Bzyku Napisano 31 Maj 2004 Napisano 31 Maj 2004 no hym chyba widze dosc duzy blad choc ciezko okreslic bo siatka ghost display jest malo czytelna. na kawalku luku od strony tego krzyzaka jest powierzchnia nie docieta iinaczej zle zfilletowana albo czegos nie schowales. a te fillety na krzyzaku sa naprawde zle najpierw przed booleanem zfilletuj ten krazek a potem dopiero booleana dla tychwyciec zastosuj i jeszcze raz zfilletuj.
zipper Napisano 31 Maj 2004 Napisano 31 Maj 2004 albo zrob kulke o promieniu fileta wsadz ja w srodek i obetnij wszystko ta kulka ... a pozniej zrob path surf ze spotym stiffnesem ale do tego to raczej promienie obu filetow musialyby byc rowne a moze nie koniecznie ... sprobowac nie zaszkodzi pozdrawiam
zipper Napisano 31 Maj 2004 Napisano 31 Maj 2004 musisz przyznac ze pieknie to teraz wyglada .... pozdrawiam
MC-Maxim Napisano 31 Maj 2004 Autor Napisano 31 Maj 2004 FiNiSh :) .... dzieki za pomoc :) Teraz wrzuce go do Maxa i zrobie rendera.
zipper Napisano 31 Maj 2004 Napisano 31 Maj 2004 ten szary na przyciskach i manetce taki jakis lelawy ... ale bardzo fajnie ci to wyszlo ... gratuluje
zipper Napisano 31 Maj 2004 Napisano 31 Maj 2004 aha ... jak masz jeszcze ... to daj linka do tego tutka z ktorego kozystales ... z checia lookne w jakis sposob robione tu bylo pare rzeczy. pozdro
MC-Maxim Napisano 31 Maj 2004 Autor Napisano 31 Maj 2004 Prosze bardzo :) http://npowersoftware.com/tutorials/gamepad_tut/gamepad_tut.html. Fajnie ze Wam sie podoba :]
MF Napisano 31 Maj 2004 Napisano 31 Maj 2004 szkoda, ze to na podstawie tutka.... Ale i tak mi sie podoba ;)...
MC-Maxim Napisano 31 Maj 2004 Autor Napisano 31 Maj 2004 Miałem cos wrzucic ale jednak tego nie zrobie .... za słabe to to. Jak zrobie cos ładniejszego to napewno zamieszcze. Loozack podpowiedział zeby zrobic odkurzacz ... pomysł fajny tylko jeszcze nie potrafie. Musze rozpracowac program :]
xMark Napisano 31 Maj 2004 Napisano 31 Maj 2004 fajna pracka, moze zrobisz z tego jakas scenke?? aha wydaje mi sie ze w tych miejscach jest troche kanciasto
MC-Maxim Napisano 31 Maj 2004 Autor Napisano 31 Maj 2004 No wiem właśnie ale nie wiediałem jak to zmienić. Teraz sie domyslem wiec moge poprowic najwyzej :)
sanki Napisano 31 Maj 2004 Napisano 31 Maj 2004 cos ta jedna kuleczka mala po lewej stronie na dole pokrzaniona jakas jest. Ale ogolnie to spoko, tutek zreszta tez :D
zipper Napisano 31 Maj 2004 Napisano 31 Maj 2004 jesli exportujesz igesami to wejdz w opcje i daj mniejszy zakres tolerancji ... np (milimeters --> 0.001) ladnie wychodzi w wiekszosci przypadkow ... PS. twoj render duzo bardziej przekonywujacy niz ten na tutorialu ;] pozdrawiam
MC-Maxim Napisano 1 Czerwiec 2004 Autor Napisano 1 Czerwiec 2004 Dzieki Zipper i za pomoc i za ocene ;)))
Predator Napisano 1 Czerwiec 2004 Napisano 1 Czerwiec 2004 MC-Maxim ---> fajny pad dawaj koncowe materialy , render i rob nowy projekt :)
MC-Maxim Napisano 1 Czerwiec 2004 Autor Napisano 1 Czerwiec 2004 :) Takten render to juz render końcowy :) Wrzuce go do Finished Works ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się