Napisano 29 Maj 200420 l Witam !! Tez postanowilem pobawic sie Rhino i wykonałem pada z tutoriala. Mam problem z tym malym cylindrem z wycięciami, miejsca na palce wycinałem Powerbooleanem i po tejze operacji obiekt jest jakby niekatywny. Moze ktoś z Was wie dlaczego nie moge nic z nim teraz zrobic ?
Napisano 29 Maj 200420 l Autor A tutaj z opcją widou Ghosted Display ... widac ze ta część o ktora mi chodzi jest innego koloru .... czy ktos wie o co w tym chodzi ?
Napisano 29 Maj 200420 l tak jak juz napisalem wczesniej ... zobacz czy layer nie jest zablokowany ...
Napisano 29 Maj 200420 l Autor To raczej nie to. W sumie moglem to zrobic zwykłym programowym booleanem a pozniej dac PowerFilleta na krawedzie i przynajmniej moglbym zaznaczyc ten obiekt i cos z nim dalej robic :) ... a teraz to ja og nawet usunąć nie moge :/
Napisano 29 Maj 200420 l Autor Super ten pad !!! Ja napewno takiego jeszczen ie zrobie ... ale bede pracował nad tym dalej :D
Napisano 29 Maj 200420 l Cieszę się że ludzie zaczynają doceniać rhino... kiedyś jak zaczynałem na nim pracę 97/98 rok. to nikt nie wiedział co to jest i się raczej śmiał...bo wtedy to panowała moda na 3dsmax...i trwa do dzisiaj :)) Widzę że dobrze ci idzie.., i bardzo dobrze że czytasz tutoriale...i nie wstydzisz się pokazać pierwszych prac.:) Oby tak dalej...ale pamiętaj że praca w NURBS to niezła sztuka..., przytoczę słowa Bzyka , który stwierdził że to jak szachy... i faktycznie gdy skończą się tutoriale to będziesz musiał sam wymyśleć sposób na wymodelowanie objektu...a tu przyda się umiejęstność...zrobienia sobie \'w głowie \' przekroju takiego objektu...i podąrzać za tą wizją. Sorki za tego OFf-top\'a
Napisano 29 Maj 200420 l Autor Dzieki Enzo :) Do przerobienia zostało mi jeszcze (mam nadzieje) duzo tutoriali i musze przesledzic tez wszystkie dostepne videotutoriale. A odnośnie samego programu, uwazam ze Rhiono to bardzo dobry program i z tego co zauwazylem to wszystko w nim jest dokładniejsze niz w Maxie. Wydaje mi sie ze w Maxie ciezko by mi bylo zrobic takiego ladnego booleana jak w Rhino. Z ciekawosci postanowilem wykonac w Maxie dla porównania jeden element z pada w ktorym uzylem booleana i wyszlo to koszmarnie :/
Napisano 29 Maj 200420 l fajnie, ze przybywa userów tego wspaniałego programu :) (powiedziałbym zaje...ego ale wiecie, cenzura :P) i pomysleć, że całą tą falę rozpętała w zasadzie tylko jedna osoba, Bzyku :) piwo dla tego Pana :D a teraz na temat... model wygląda na dobry technicznie, polecam więc wziąść się teraz za jakiś poważniejszy projekt (był już pilot, kalkulator, złączka, telewizor... to może zrób odkurzacz ;) pozdrawiam P.S. Chveti, ehhh... ile to się grało swojego czasu na PSXie... wspomnienia :)
Napisano 29 Maj 200420 l Autor Pomysle Loozack ale nie wiem czy bede w stanie odrazu wykonac model samodzielnie. Musze sie jeszcze duzo nauczyc. Zamieszczam rendera po exporcie ktory nie wypadł najlepiej i widac kilka błędów. AAaaaaa .. mam pytanko jak zwiekszyc dokładnosc siatki w Rhino ... chodzi mi o te półkola, bo sa troszke kanciaste.
Napisano 29 Maj 200420 l menu render -> settings -> mesh -> smoth&slower (jesli w rhino a jesli przy exporcie to masz suwaczek do mesha ... i controlsy do igesow...
Napisano 29 Maj 200420 l MC_Maxim: Dokładność siatki ustawiasz przy exportowaniu... i wieksza tym wiecej polygonów. edit: Zipper był szybszy ;), a model całkiem niezły :)
Napisano 29 Maj 200420 l Wygląda to zachęcająco... czyżby 3ba się było przesiąść za niedługo an Rhino?? Jak am się modelowanie NURBSami w Rhino do tych z maxa?? Słyszałem, że to o niebo prostsza i lepsza sprawa, czy to prawda??
Napisano 29 Maj 200420 l Autor Czy prostszy, tego nie wiem bo bawie sie nim dopiero 3-ci dzien. Narazie wiem tyle ze jezeli chodzi o Booleana to Max wysiada :)
Napisano 29 Maj 200420 l [email protected] do tego gdzie się prościej modeluje...to patrz na mój wcześniejszy post... podsumowując...w maxie poprostu dłubież przy modelu, możesz go zawsze poprawić, widzisz na bierząco co się dzieje z powierzchnią itd. widzisz efekt w czasie rzeczywistym...i modelujesz jak z plasteliny.. A w rhino...musisz miec łeb do modelowania..., nie widisz efektu od razu, jak coś spaprasz to często musisz zrobić to od razu...No i trzeba sobie w głowie rozłożyć np. autko na częsci na linie itd. a potem w rhino to składać do kupy.. ja też kiedyś mówiłem że rhino jest proste..jak robiłem tutki...piloty, piłki, ławki , stoliki itd. ale jak miałem coś zrobić sam, bez tutka to musiałem wymyśleć własną koncepcje na budowe objektu i tu sie często zaczynały schody... A dzisiaj jak idę przez miasto i widzę jakiś wóz, to staję na chwile przyglądam się i już widzę jak bym poprowadził linie...jak musi być tego efekt itd.. W rhino musisz zawsze być kilka króków dalej i wiedzieć co się będzie zaraz dziać...
Napisano 29 Maj 200420 l Autor Pad praktycznie skończony. Jutro wrzuce go ponownie do Maxa i dam jakies materiały :)
Napisano 30 Maj 200420 l Autor I jeszcze przed spaniem, dla treningu zrobilem sobie juz z głowy jakiegos pilota. Uzyłem funkcji ktorych wykorzystywałem przy poprzednim projekcie :) Jak sie naucze wiecej to zrobie cos innego :)
Napisano 30 Maj 200420 l zauważyłem, że posypały ci się fillety w miejscach, które zaznaczyłem na obrazku #1, a więc proponuję ci zrobić je tak, jak pokazałem na rysunku #2, czyli najpierw zrób filleta krawędzi zaznaczonej na niebiesko, a dopiero potem trochę mniejszego filleta (musi wyrobić na zakrętach) krawędzi zaznaczonej na żółto :) pozdrawiam
Napisano 30 Maj 200420 l Hmmm padzik fajny. Tylko nie wiem czy to perspektywa czy co, ale ten pad moim zdaniem jest za szeroki :|. Za duzo wolnej przestrzeni pomiędzy krzyzykiem, a przyciskami, moim zdaniem grałoby się na takim niewygodnie, bo to tak jakby wałek trzymac:). Zrób go węższego a napewno będzie się o wiele lepiej prezentował! Ogólnie to wykonanie fajowe:), kolejny dowód, ze muszę się z Nurbsami i Rhino zapoznac :].
Napisano 31 Maj 200420 l no hym chyba widze dosc duzy blad choc ciezko okreslic bo siatka ghost display jest malo czytelna. na kawalku luku od strony tego krzyzaka jest powierzchnia nie docieta iinaczej zle zfilletowana albo czegos nie schowales. a te fillety na krzyzaku sa naprawde zle najpierw przed booleanem zfilletuj ten krazek a potem dopiero booleana dla tychwyciec zastosuj i jeszcze raz zfilletuj.
Napisano 31 Maj 200420 l albo zrob kulke o promieniu fileta wsadz ja w srodek i obetnij wszystko ta kulka ... a pozniej zrob path surf ze spotym stiffnesem ale do tego to raczej promienie obu filetow musialyby byc rowne a moze nie koniecznie ... sprobowac nie zaszkodzi pozdrawiam
Napisano 31 Maj 200420 l Autor FiNiSh :) .... dzieki za pomoc :) Teraz wrzuce go do Maxa i zrobie rendera.
Napisano 31 Maj 200420 l ten szary na przyciskach i manetce taki jakis lelawy ... ale bardzo fajnie ci to wyszlo ... gratuluje
Napisano 31 Maj 200420 l aha ... jak masz jeszcze ... to daj linka do tego tutka z ktorego kozystales ... z checia lookne w jakis sposob robione tu bylo pare rzeczy. pozdro
Napisano 31 Maj 200420 l Autor Prosze bardzo :) http://npowersoftware.com/tutorials/gamepad_tut/gamepad_tut.html. Fajnie ze Wam sie podoba :]
Napisano 31 Maj 200420 l Autor Miałem cos wrzucic ale jednak tego nie zrobie .... za słabe to to. Jak zrobie cos ładniejszego to napewno zamieszcze. Loozack podpowiedział zeby zrobic odkurzacz ... pomysł fajny tylko jeszcze nie potrafie. Musze rozpracowac program :]
Napisano 31 Maj 200420 l fajna pracka, moze zrobisz z tego jakas scenke?? aha wydaje mi sie ze w tych miejscach jest troche kanciasto
Napisano 31 Maj 200420 l Autor No wiem właśnie ale nie wiediałem jak to zmienić. Teraz sie domyslem wiec moge poprowic najwyzej :)
Napisano 31 Maj 200420 l cos ta jedna kuleczka mala po lewej stronie na dole pokrzaniona jakas jest. Ale ogolnie to spoko, tutek zreszta tez :D
Napisano 31 Maj 200420 l jesli exportujesz igesami to wejdz w opcje i daj mniejszy zakres tolerancji ... np (milimeters --> 0.001) ladnie wychodzi w wiekszosci przypadkow ... PS. twoj render duzo bardziej przekonywujacy niz ten na tutorialu ;] pozdrawiam
Napisano 1 Czerwiec 200420 l MC-Maxim ---> fajny pad dawaj koncowe materialy , render i rob nowy projekt :)
Napisano 1 Czerwiec 200420 l Autor :) Takten render to juz render końcowy :) Wrzuce go do Finished Works ...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto