Napisano 23 Listopad 201014 l Witam, mam pewien animowany loft object. Od 1 do 100 klatki jest animacja stopniowego pojawiania się tego obiektu. Do tej animacji chcę dodać ncloth, żeby obiekt stał się materiałem, a nie blokiem betonu. Zamieniam więc NURBS na Poly, dodaję ncloth i... mesh znika (gdy stworzę sobie poly cube i dodam ncloth - mesh oczywiście zostaje na scenie). By wszystko sprawdzić puszczam Play. Od 1 do 100 klatki nic nie ma, jednak od 100 i dalej obiekt nagle się pojawia i zachowuje jak powinien. Co zrobić, żeby uzyskać ten sam efekt ale podczas trwania animacji, a nie po jej zakończeniu? Albo dajcie inny sposób na stworzenie samo-szyjącego się szalika :P Pozdrawiam Edytowane 24 Listopad 201014 l przez osael Aktualizacja
Napisano 23 Listopad 201014 l Może po konwersji na poly musisz usunąć historię? Edit: sprawdziłem u mnie, i nie musiałem usuwać historii. Nie mam pojęcia o co może chodzić.
Napisano 24 Listopad 201014 l Maya nie jest aż taka sprytna ze swoją historią żeby to co się działo z nurbsem (animacja lofta) przenosiło się na poly po konwersji. Proponuję ci zrobić 2 obiekty po prostu - animować lofta a później mesha z clothem.
Napisano 24 Listopad 201014 l Autor Hej, dzięki za odpowiedzi. @Luki Luki Usunięcie historii ciągnie za sobą animację. Loft object ma historię i musi ją trzymać. Niestety. To jak z blend shape'ami. @Kroopson Twoje wyjście jest sensowne. Sam wcześniej się nad nim zastanawiałem. Jest tylko jedno ale: Loft podczas animacji będzie 'sztywny'. Będzie taki jak go zanimuję. Potem, oczywiście szybko podmieniony mesh będzie wyglądać dobrze. Ale tylko on. Mogę też animować 'ręcznie' zachowanie lofta jako miękki materiał - ale obawiam się, że to może być droga przez mękę. Czy jest jakaś inna droga zanimowania obiektu poly, tak, żeby stopniowo pojawiał się wzdłuż wytyczonej krzywej? Jeszcze raz dzięki za pomoc. --- Edit Znalazłem kolejną drogę jak to stworzyć: http://www.jabimation.com/tutorials/2010/2/9/growing-vines-and-drawing-lines-in-maya.html Kolejne pytanie: Czy można podpiąć wire tool do już 'powyginanej' krzywej? Na razie wszystko działa ale tylko na linii prostej. A ja już mam krzywą jako tor po którym ma się to wszystko dziać ale mesh tego 'nie łapie'. Próbowałem także inne wyjścia (które nie zadziałały :P): - Stworzenie kawałka linii prostej, podpięcie wire toolem i później dołączenie (Attach Curve) do starej krzywej - Stworzenie na nowo krzywej, podpięcie wire toolem i edytowanie krzywej od nowa do starego kształtu (Add Points Tool) - Tutaj od nowych vertexów animacja zaczyna się gubić Jakieś pomysły? -- Edit2 Ok, posunąłem się dalej. Kompletnie zapomniałem o Rebuild Curve. Ale teraz, gdy już zanimuję Skalowanie, narzucę ncloth, ten spada kawałek w dół, nagle się odbija i od razu pędzi do końca krzywej. Przypomina mi to przy extrude via curve, gdy jest za mało divisions to on 'leci na skróty'. Ale tutaj niezależnie ile dodam Vertexów, czy divisions - ciągle mam to samo. -- Edit3 Wypróbowałem kolejne dwa sposoby: http://vcell.ndsu.nodak.edu/~christjo/vcell/Tutorial/tutorial1.htm http://alexdippel.com/?p=161 Oczywiście geometria się rozrasta ale gdy tylko nałożę ncloth to albo animacja znika (w sensie, że zostaje początkowy tylko początkowy mesh) albo mesh kompletnie olewa nclotha i zachowuje się jak beton. Gdyby ktoś pytał - tak, próbowałem to samo także przez softbody (w akcie desperacji rezygnowałem z nclotha). Dzieje się to samo co z nclothem z 'Edit2'. Porażka. Edytowane 25 Listopad 201014 l przez osael
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto