Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

mam pewien animowany loft object.

Od 1 do 100 klatki jest animacja stopniowego pojawiania się tego obiektu.

 

Do tej animacji chcę dodać ncloth, żeby obiekt stał się materiałem, a nie blokiem betonu.

Zamieniam więc NURBS na Poly, dodaję ncloth i... mesh znika (gdy stworzę sobie poly cube i dodam ncloth - mesh oczywiście zostaje na scenie).

By wszystko sprawdzić puszczam Play. Od 1 do 100 klatki nic nie ma, jednak od 100 i dalej obiekt nagle się pojawia i zachowuje jak powinien.

 

Co zrobić, żeby uzyskać ten sam efekt ale podczas trwania animacji, a nie po jej zakończeniu?

 

Albo dajcie inny sposób na stworzenie samo-szyjącego się szalika :P

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez osael
Aktualizacja
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Maya nie jest aż taka sprytna ze swoją historią żeby to co się działo z nurbsem (animacja lofta) przenosiło się na poly po konwersji.

Proponuję ci zrobić 2 obiekty po prostu - animować lofta a później mesha z clothem.

Napisano (edytowane)

Hej,

 

dzięki za odpowiedzi.

 

@Luki Luki

Usunięcie historii ciągnie za sobą animację. Loft object ma historię i musi ją trzymać. Niestety. To jak z blend shape'ami.

 

@Kroopson

Twoje wyjście jest sensowne. Sam wcześniej się nad nim zastanawiałem. Jest tylko jedno ale: Loft podczas animacji będzie 'sztywny'. Będzie taki jak go zanimuję. Potem, oczywiście szybko podmieniony mesh będzie wyglądać dobrze. Ale tylko on.

Mogę też animować 'ręcznie' zachowanie lofta jako miękki materiał - ale obawiam się, że to może być droga przez mękę.

 

 

Czy jest jakaś inna droga zanimowania obiektu poly, tak, żeby stopniowo pojawiał się wzdłuż wytyczonej krzywej?

 

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

 

 

---

Edit

 

Znalazłem kolejną drogę jak to stworzyć:

http://www.jabimation.com/tutorials/2010/2/9/growing-vines-and-drawing-lines-in-maya.html

 

Kolejne pytanie:

Czy można podpiąć wire tool do już 'powyginanej' krzywej?

Na razie wszystko działa ale tylko na linii prostej.

A ja już mam krzywą jako tor po którym ma się to wszystko dziać ale mesh tego 'nie łapie'.

 

Próbowałem także inne wyjścia (które nie zadziałały :P):

- Stworzenie kawałka linii prostej, podpięcie wire toolem i później dołączenie (Attach Curve) do starej krzywej

- Stworzenie na nowo krzywej, podpięcie wire toolem i edytowanie krzywej od nowa do starego kształtu (Add Points Tool) - Tutaj od nowych vertexów animacja zaczyna się gubić

 

Jakieś pomysły?

 

 

--

Edit2

 

Ok, posunąłem się dalej.

Kompletnie zapomniałem o Rebuild Curve.

 

Ale teraz, gdy już zanimuję Skalowanie, narzucę ncloth, ten spada kawałek w dół, nagle się odbija i od razu pędzi do końca krzywej. Przypomina mi to przy extrude via curve, gdy jest za mało divisions to on 'leci na skróty'.

Ale tutaj niezależnie ile dodam Vertexów, czy divisions - ciągle mam to samo.

 

 

--

Edit3

Wypróbowałem kolejne dwa sposoby:

http://vcell.ndsu.nodak.edu/~christjo/vcell/Tutorial/tutorial1.htm

http://alexdippel.com/?p=161

 

Oczywiście geometria się rozrasta ale gdy tylko nałożę ncloth to albo animacja znika (w sensie, że zostaje początkowy tylko początkowy mesh) albo mesh kompletnie olewa nclotha i zachowuje się jak beton.

 

Gdyby ktoś pytał - tak, próbowałem to samo także przez softbody (w akcie desperacji rezygnowałem z nclotha). Dzieje się to samo co z nclothem z 'Edit2'.

 

Porażka.

Edytowane przez osael

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności