illusion Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 Pięknie wykonany model. Na renderze z tyłu wygląda trochę jak Ford Mondeo. Czy on w realu ma taki duży prześwit między kołem a błotnikiem? Może go ciut obniżyć, żeby nabrał charakteru, w końcu to Maserati... :) Pzdr.
maciek.m Napisano 3 Styczeń 2011 Autor Napisano 3 Styczeń 2011 Witam wszystkich w nowym roku i zycze wszystkiego naj :) Co do modelu mialem dluzsza przerwe poniewaz wyjechalem na swieta i nie mialem dostepu do kompa. Dzis troche posiedzialem nad nowym studiem i wyszlo takie cus :] @illusion ten przeswit mogl sie wydawac taki duzy przez ustawienie kamery przy samym podlozu, z innego ujecia wyglada to inaczej :]
Oleksiak Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Mdłe tło i materiał opon straszny ;) Śruby w feldze mają jakieś dziwne refleksy. Chyba można rozjaśnij trochę wnętrze felgi - poczekaj na jakiegoś specjalistę to się wypowie ;) No i światła chyba są za ciemne. Podoba mi się model bardzo ładny i lakier choć na tym się nie znam ale mi się podoba :D Kadr też jest spoko. Rozjaśnij trochę przedni grill na dole czy co to tam jest bo ciemno tam masz. A jeżeli też chcesz ponarzekać to zapraszam do mojego wątku ;) Pozdrawiam.
maciek.m Napisano 3 Styczeń 2011 Autor Napisano 3 Styczeń 2011 @Oleksiak dzieki za wytkniecie bledow, wydaje mi sie ze troche poprawilem:] ?
Smoku Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Opona dalej jak dla mnie za ciemna, niby jest od góry jest jaśniejsza teraz ale od dołu dalej nic nie widać, no i lakier stanowczo przepalony. Studio powinno albo mieć podobny odcień czyli jakiś białawy, lub kontrastowy czyli mocno ciemny (prawie czarny) ale wtedy felgi nie mogą być czarne bo zginą na tle studia.
Oleksiak Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Może będzie to trochę naciągana teoria ale te koła nie są chyba dobrze skręcone albo koła dobrze skręcone tylko kadr zły (wiem pisałem coś innego już wyjaśniam). Czytam teraz sporo o kompozycji itp. i jak tak przyglądam się różnym renderom studyjnym to koła są skręcone tak aby podkreślić dynamikę sceny (a przynajmniej powinny być) a u Ciebie nie wydaje się jakby ten samochód chciał "ściąć obraz" - nie wiem czy to co pisze ma jakiś sens to tylko moja teoria ;) ale pierwsze co pomyślałem to czemu nie skręcił tych kół w drugim kierunku żeby lepiej je widać :P Może zaraz ktoś kto się na tym zna napisze ile jest sensu w tym co napisałem - chętnie się dowiem :D Koniec teoretyzowania... Lampy jak dla mnie bardzo na plus i przód jest taki smaczniejszy ;) O studio to mogę chyba tylko zacytować Smoku. Dla mnie to jest ładny samochód w jakieś spelunie-studio :D takie to brudne. Poszukałem i może się przyda: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=69790 Wydaje mi się że byłoby ciekawe gdybyś zrobił podłogę lekko odbijającą otoczenie coś jak w tym drugim linku co dałem. Może oponom wyłącz to światło które daje takie odbicie rozproszone i daj coś co będzie bardziej dawało odbicie bezpośrednie. Ufff się rozpisałem mam nadzieje że pomagam ;)
maciek.m Napisano 4 Styczeń 2011 Autor Napisano 4 Styczeń 2011 Smoku, Oleksiak dziekuje za podpowiedzi jak to poprawic wszystko, co do tego skretu kol jeszcze sprobuje w 2 mańke :) Wzucal bym szybciej ale komp niestety slabiutki i wolno renderuje ale spokojnie od soboty zamiast 2x2,2GhZ i 3gb ramu bedzie 6x2,8GhZ i 12gb rmu :D No a to render po waszych sugestiach ps. teraz cos mi sie chyab zlewa te auto z telm i juz testuje troszke inny lakier zeby bardziej sie oddzielal od studia
fletcher Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 To moze jak już tak bardzo chcesz biały lakier to dla kontrastu zrób ciemne studio. Coś w tym stylu - klik1 klik2
maciek.m Napisano 4 Styczeń 2011 Autor Napisano 4 Styczeń 2011 Eh to ja juz nie wiem czy jasne czy ciemne studio:P A inny lakier nie pasuje do tego auta.. Daje taka lekka warjacje
pecet Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Koła trochę powiększ i karoseria w dół. Może poeksperymentuj z fov-em kamery, ja bym dał mniejszy jak w przykładach, które dał fletcher.
Touch Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Teraz to kompletnie popsułeś, hehe. Przejarane jak nic. Wróć do wersji z posta #54 i tak jak pisali, spróbuj z ciemnym tłem
maciek.m Napisano 5 Styczeń 2011 Autor Napisano 5 Styczeń 2011 Dobra obnizylem go lekko tlo ciemne, wsumie render zlepiony z 2 dol z odbijajacym a gora z matowym studiem. ciutke lepsza rozdzialka: http://img262.imageshack.us/img262/3937/new0.jpg
Oleksiak Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Tylne koło chyba za ciemne i mnie osobiście nie podoba się odblask na szybie chyba zbyt jasny i nie aż tak rozmazany. Podłoga fajnie odbija tylko co to za plamy na niej? Byle do przodu, moim zdaniem jest na plus.
Smoku Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Jak dla mnie pasuje teraz studio. Ale ten refleks na przedniej szybie nie ma, jak dla mnie uzasadnienia, nie powinno go tam być. Postaraj się go zlikwidować. I felgi teraz kompletnie znikły jak studio ciemne. Może pokombinuj jak to wyjdzie z takimi metalicznymi jak tu http://static.blogo.it/autoblog/maserati-granturismo-coupe/big_maserati_gt_coupe_uff_02.jpg możliwe że będzie potrzebna wtedy zmiana na adekwatny lakier karoserii do felg.
fletcher Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 No już o niebo lepiej :) Ja uwielbiam czarne felgi w samochodach, więc taki mogłyby zostać. Trzeba tylko popracować nad ich materiałem i może nawet oddzielnym światełkiem dla nich. A na szybę daj exclude(chyba?) w ustawieniach światła i odbicie powinno zniknąć.
maciek.m Napisano 5 Styczeń 2011 Autor Napisano 5 Styczeń 2011 @Oleksiak felge tylnia postaram sie podswietlic, a te plamki to poprostu plamki :P takie urozmaicenie @Smoku w nastepnym tyg pobawie sie felgami i lakieram jak juz max nei bedzie mi sie wylaczal przy co drugiej probie renderowania a renderowanie trwalo 20min(test w malej rozdzialce) :P refleks postaram sie zlikwidowac @fletcher ja tez lubie takie felgi wiec caly czas tak uparcie ich nie zmieniam :) jeszcze poprcuje nad nimi i oswietleniem, i dzieki za wskazowke co do szyby zobacze czy zadziala :) A teraz walcze z tylnymi swiatlami jak widac na renderze z tylu wygladaja tragicznie i cos za chiny nie moge ich jakos ladnie wyrenderowac .. :]
maciek.m Napisano 5 Styczeń 2011 Autor Napisano 5 Styczeń 2011 Dobra studio dla tylu ustawione, niektore materialy poprawilem. Dzieki fletcher za podpowiedz co do szyb tylnia tez tak zrobilem i dla niej ustawilem swiatlo ktore dziala tylko na nia, duza kontrola :) Troche za duzo powiekszylem tylnie kolo i zapomnialem go obnizyc, troche ma za duzy przeswit, ale to do poprawki.
Smoku Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Hmm a bawiłeś się z tym w szopie? Bo ja już nie mam nic do zarzucenia, ale może da się wycisnąć jeszcze z tego coś, kontrast poprawić itd. Ile masz poly?
Oleksiak Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 wow... no dobra jedziemy dalej... - felgi straciły to coś ;) - opona ma za mały kontrast między światłem a cieniem. - refleksy na rurze wydechowej są trochę mdłe - plamy na podłodze mi się strasznie nie podobają ;) urozmaicenie to dobry pomysł ale to może jakiegoś delikatnego bumpa dać? - lepiej teraz wygląda środek felgi - tylna szyba fajna - cały czas jest coraz lepiej i to chyba najważniejsze ;) To wszystko to tylko moja opinia zrób z nią co chcesz ;) Jeżeli nie widziałeś o możliwości wykluczania obiektów to może i ta wskazówka coś pomoże: w świetle możesz jeszcze wyłączyć działanie na refleksy albo kolor obiektów dzięki temu możesz przy osobnych światła kontrolować te dwie rzeczy. Tu masz wątek w którym o tym masz co nieco napisane http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=72006&page=5 >
maciek.m Napisano 6 Styczeń 2011 Autor Napisano 6 Styczeń 2011 @smoku w szopie rojasnilem lekko biale elementy lamp i minimalnie kontrast bo render wyszedl dobrze nasycony i skontrastowany, jesli mialbys ochote cos pokombinowac to moge podeslac czysy render:) A poly to to ma 2854328 :D to jest ze wszytkimi wygladzeniami wlaczonymi nie chce mi sie wylaczac pokolei zoby zobaczyc ile bez:P niektore elementy blach jak przednie nadkole jest dwukrotnie zageszczane zeby wyszly dobrze wyciacia na kierunkowzkas i wloty @Oleksiak no tak tylko twoja opinia, ale jak ze cenna i pouczajaca :) Poprawie co sie da, ale plamek na podlodze nie usune:P Co do tych swiatel to musze sie pobawic ale to nastepnym razem bo tu na szczescie sie trzyma kupy oswietlenie.
Touch Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Nie bój się podciągać tego mocno w PS, chociaż wiadomo, najlepiej kiedy jak najlepszy efekt osiągnie się już z samego renderingu. Zdecydowanie zbyt matowe odbicia masz tak na szybach jak i na samym lakierze. Zmiękczyłeś przez to charakter tego samochodu. Trochę się pobawiłem, jeżeli sobie nie życzysz, mów, usunę:) Pozdr
maciek.m Napisano 6 Styczeń 2011 Autor Napisano 6 Styczeń 2011 Dzieki Touch bede probowal, z ta ziana koloru studia fajny pomysl pomysle:) A teraz mam pilne pytanie!:D Mam na feldze material ale niestety w okienku z materialami go zamienilem innym, i jest juz tylko na feldze jak moge go przeciagnac z felgi do okienka z materialami? Da sie wogole? Pomocy :)
Berger Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Tak, weź narzędzie pipeta, jest w material editorze w głównym okienku, napewno znajdziesz. Reszta wiadoma :)
GrześDuro Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 albo klikasz na felge, material editor "get material", i w okienku ktore sie otworzy klikasz O
maciek.m Napisano 6 Styczeń 2011 Autor Napisano 6 Styczeń 2011 Dzieki :) sytuacja uratowana heh, niby sprawa prosta a nie wiedzialem:P
Oleksiak Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 Touch może jakieś informacje o tym jak osiągnąłeś taki efekt w PS ? ;) maciek.m - ;) dajesz dalej. Plamki trudno.. ;)
maciek.m Napisano 8 Styczeń 2011 Autor Napisano 8 Styczeń 2011 Dobra, to by bylo na tyle :) Model ukonczony zarowno renderki jak i modelowanie. Nie mam juz sily dalej testowac roznych rozwiazan, trzeba brac sie za nastepne cos:) Dziekuje wszystkim za podpowiedzi, porady itd :) Bez was wygladalo by to o wiele gorzej :P I zapraszam do dzialu ukonczonych prac:) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=73387
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się