Skocz do zawartości

Pojazd 3d : Wraczek A2 (WIP)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Jako ze chlopaki z carmekers cosik popsuli w swym forum, a game art jakos tak przysypia to postanowilem wrzucic tutaj swoje wypociny z nadzieja na wsparcie, a przede wszystkim pomoc w \"ich\" ukonczeniu.

Wiec tak. Autko ma chulac po Vice City, co oznacza ze ma miec odpadajace nadkola, zderzaki, maske itd. Pojazd ten tez nie powinien przekraczac 3000 trisow (co przy moich umiejetnosciach moze byc problemem, no i obranej oblej bryle wykonywanego autka).

Takie sa wstepne informacje, a teraz pierwsze rzuty nie podzielonej bryly :

 

przod1.jpg

 

tyl1.jpg

  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po uwagach wspomnianych juz kolegow, dodalem kilkanascie poly aby zaokraglic bryle i jeszcze bardziej dopasowac do printow (podobno jest lepiej, aha bez wlaczonego mesha) :

 

przod3.jpg

 

tyl3.jpg

 

bok1.jpg

Napisano

A tutaj mamy juz poczatki tworzenia w pelni trojwymiarowych elementow ktore bardzo popsuly mi cienie w autku. Wiec tu prosze o pomoc. Carmejkerzy poradzili mi opcje detach, lecz czy jest to wlasciwe rozwiazanie? Na czerwono zaznaczone babole :

 

badprz.jpg

 

badtyl.jpg

 

fuj.jpg

Napisano

No co jest ludziska? Wszystko tak wspaniale ze was az zatkalo, czy moze wrecz odwrotnie i nawet nie chce sie gadac? :) No prosze o komentarze, co mam zrobic scene? ;)

Dobra a teraz rzuty z wlaczonym meshem i zrobionym detachem wewnetrznych czesci auta (nie wiem czy to wlasciwe rozwiazanie ale nikt mi nic nie podpowiada wiec robie tak bo lepiej wyglada) :

 

przod4.jpg

 

tyl4.jpg

 

bok2.jpg

Aha nadal na interii bo jak sprobowalem np. lycosa to bylo jeszcze gorzej (moze tylko u mnie?).

Pozdrawiam!

Napisano

Mi się podoba, bryła wygląda na dobrą, podobny jest, tyle że z chęcią bym siateczkę obejrzał :) A 3k do Vice City to dużo nie jest, GTA uciągnie dużo cięższe modele (kiedyś gdzieś widziałem Vipera chyba w okolicy 10k - i to widziałem go na screenshocie, czyli działał). co do detachowania elementów to nie pomogę, nie wiem jak to działa w gta. Zabierz się za detale :)

Napisano

Oj dzieki Ci drogi eMPeku za komentarz! Z Twych ust \"wyglada na dobra\" to prawdziwy komplement :) - da mi powera do dalszego dlubania. Pod wieczor zamieszcze siateczke i moze cosik z wnetrza.

Pozdrawiam!

Ps. Sa goscie ktorzy chwala sie autkami i po 20k, ale nie wiem czy jest czym skoro potem nie da sie tym grac.

Napisano

A tutaj detale, czyli deska rozdzielcza, kierownica, drazek zmiany biegow no i oczywiscie coby bylo gdzie zadek posiadzic fotele :

 

inside1.jpg

Tutaj mamy rzut ze zdjetymi czesciami ktore sa do rozwalki (maska, nadkola, drzwi itd.) :

 

inside2.jpg

No i ostatni na dzsiaj - tak bedzie borok wygladal gdy pozbawimy go klapy oraz zderzaka :

 

inside3.jpg

To narazie tyle. Teraz najzmudniejsza dla mnie czesc modelingu - rozdzielanie czesci aby je znowu polaczyc. :)

 

Komentujcie prosze! Pozdrawiam!

 

Ps. Zrzuty ostatnich dwoch postow sa na lycosie, wczytuja sie nieco szybciej?

Napisano

Szczerze? to cienko to wyglada:/ tutaj wszystko jest za okragle, pobaw sie troche smoothing grupami, wtedy to nabierze ksztaltu i bedzie lepiej wygladac, btw. nie trzeba robic tyle szczegolow reszte mozna zalatwic teksturka.

 

pozdr

Napisano

Mała sugestia. Jak robisz zrzut siatki to (w maksie of course) weż smooth shaded + wire i zrób screenshota (Tools -> grab viewport/ewentualnie Print Screen). Jeżeli chcesz renderować to daj kolor biały + self illumination na maxa + wywal 2 sided bo mało widać - nieczytelna trochę ta siatka. Z tego co widać to możnaby trochę poweldować, niemniej \'obłość\' modelu jest super. Dobra robota.

Ja chyba nie miałbym samozaparcia do robienia modelu do GTA :D kiedyś próbowałem zrobić samolot do Combat Flight Simulator 3, ale przy skryptowaniu wysiadłem hehe. Jak skończysz to z chęcią bym pojeźdił :)

Napisano

Dzieki bardzo eMPeck. Jak bedzie gotow to na pewno dostaniesz zip\'ka :) Co do smoothing groups to nie ma sensu z nimi narazie nic robic bo przygotowywujac autko pod GTA musze go wyeksportowac do Zmodelera a tam i tak sie straca.

 

Pozdrawiam!

 

Ps. Nastepna siateczka bedzie wg. Twojej metody (chociaz jedno jest dobrze - te mialy juz wylaczone 2 sided).

Napisano

Witam wszystkich ludzikow ktorzy tu zagladaja (szkoda ze tak malo z was komentuje)!

Jako ze sesja mocno na karku a juz w przyszly tygodniu pierwsze poprawki ;) to w ten weekend przydalo by sie ta bestie skonczyc. Wrzucam dwa rzuty podzielonego w koncu kadluba z dodanym dla zabawy lakierem :

 

przod5.jpg

 

tyl5.jpg

A tutaj jak to niestety nedznie wyglada w Zmodelerze :)

 

zmodel1.jpg

Dzisiaj robie nocke no i pierwsze texturki powinny byc jeszcze tej nocy, a najpozniej jutro rano, so stay tuned! :)

Pozdrawiam!

Napisano

Pytanie laika w dziedzinie low-poly. Na jakiej zasadzie dokonują się rozwałki? Musisz przygotować deformacje oddzielonych fragmentów siatki? Można robic pomianki textur w locie w trakcie gry na bardziej zniszczone?

Modelik jest oki. Teraz trzeba to dopieścić... zgadzam się w kwestii grup wygładzania. Popracuj nad tym

Napisano

witam...

 

modelik fajny nie powiem...ale wg mnie nie nadaje się do GTA...ma za dużo poly ! w GTA po 1 nie ma nadkoli...wszystkie rysy bryły samochodu są zastąpione texturą..(ochydnie to wygląda btw :P) ale taka prawda :) pozatym wnętrze dużo Ci vertexów zeżarło...po co takie dokładne fotele?? W GTA mash raptem 2 boxy z texturą :P Ogólnie bardzo fajnie Ci model wyszedł ...ale po exporcie do plików do rozpoznawalnych przez engine GTA (Liberty City i Vice City...nie wiem jak w San Andreas:P)sam model zajmie z pare ładnych mexów...czyli np mój 128MB ram komp zacznie kwiczeć jak pojawią się w tym samym miejscu więcej nish 1 taka furka :)

 

pozdrawiam...

Napisano

Nie wiem jak to jest zrobione w gta, ale jest kilka mozliwosci, najprstszym jest podmiana txt, ale model musi byc podzielony na wiecej podobiektow. Innym jest podzielenie samochodu roniez na kilka podobiektow,ale wykonania kilku( co najmniej 1) wersji dla destruction modelu, wymaga to zgodnosci granicznych vertexow, wspolnych dla dwoch podobiektow sasiadujacych z soba. mozna jeszcze, ale to juz programowo(rowniez trzeba dzielic na podobiekty) po ustawienie box kolizyjnych , silnik na podstawie uderzenia, jego kata i sily( potrzebna fizyka) deformuje siatke i dodaje jej vertexy. Ta ostatnia wersja jest na ful wypas juz, a jak do tego dojdzie txtura zniszczenia, albo dirt na alfie ktora bedzie sie blendowala z normalna textura w okolicy zniszczonego fragmentu car\'oserii to juz jest na maxa wypas.

Napisano

Witam! Dzieki za wszystkie odpowiedzi!

Po pierwsze sorrki ze nic nie zdzialalem pomimo smialej obietnicy, ale po tym jak nauczylem sie texturowac w Zmodelerze to poprostu sie zalamalem i narazie nie wiem za bardzo ja to rozwiazac. W kazdym badz razie pracowac nadal bede.

Por@szek - widze ze nie marnujesz czasu, a z texturowaniem tego statku to ja Ci zycze powodzenia! ;)

Kris_R - Por@szek juz podpowiedzial jak to jest robione, a w GTA jest to sposob chyba najprostszy, czyli robi sie obiekt zniszczony (ktory moze miec inna texturke) ktory podmienia ten dobry. Czyli kazda czesc trzeba zrobic dwa razy, dobra i zdeformowana.

Phantom - czy my napewno mowimy o tej samej grze (GTA III i VC)? Nadkola zaleza tylko i wylacznie od modelu i nawet niektore orginalne modele w grze je maja. Po drugie ilosc poly - moj nie bedzie przekraczac 3500tris (czyli po exporcie spokojnie powinienem sie zmiescic w 300kb bez textur). Jak juz pisalem srednia autek ktore robia carmakerzy to tak 5000-8000 i da sie tym spokojnie jezdzic nawet gdy zbierzesz do kupy 4 takie autka na skrzyzowaniu. Nie wspominam o cudach po 20000 i wiecej, ale wtedy rzeczywiscie zaczyna skakac.

Mam nadzieje ze jeszcze tej nocy bede mogl wam pokazac screena z gry (niestety bez texturek, to jeszcze potrwa zanim rozgryze jak to zrobic).

Pozdrawionka!

Napisano

Okej, tym razem nawet sie udalo i moge zamiescic screena z gry. Walki z tym, coby to sie razem kupy trzymalo, jest w cholere. Widac mnostwo bugow, no i nie wiem czy to na tym etapie uda sie usunac (szczegolnie te przerywane linie mnie martwia, bo to skutek opcji detach, wiec prawdopodobnie przenikaja sie tam siatki). No nic, narazie jestem na tym etapie wiec jesli ktos ma jakies pomysly co z tym dalej robic to prosze pisac. Wszelkie komentarze mile widziane.

 

ingame.jpg

Pozdrawiam.

Napisano

szczerze powiedziawszy to niechce mi sie wierzyc ze te samochody w gta maja po 5000 do 8000 poly, tego wogole nie widac( tych poly oczywioscie) jak macie to dajcie mi licka gdzie jest to napisane.

Napisano

Dzieki chlopaki za wszystkie komentarze!

Na poczatku sie usprawiedliwie, ale niestety przez najblizsze 2tyg. bydzie bida bo mam co tydzien po 2 egzaminy, wiec wiele sie modelikiem nie pozajmuje. Obiecuje ze po sesji wezme sie za niego na maxa i jeszcze w tym miechu posmigamy sobie po Vice City moim wraczkiem! :)

Por@szek - tak jak napisal juz eMPeck chodzi o autka robione przez carmakerow, a to prosze link - http://gta3.gamigo.de/download.php?do=cat&id=1 polecam np. honde nsx gdzie JEDNO KOLO ma 4700tris!

MRCN - no narazie napisales to tylko Ty no ale moze rzeczywiscie nalezalo by troche odchudzic drzwi i kierownice? Co reszta na to?

darkelf - hehe oki to juz wiem co robie next! ;)

Pozdrowionka!

Napisano

Tak myslicie? Kurcze bylo by bardzo dobrze bo tych \"szpar\" jest wiecej (ze wzgl. na niska rozdzielczosc zrzutu i dosc wysoka kompresje to nie widac wszystkiego). Mam nadzieje ze w niedzielke bede mogl troszku posiedziec to przy okazji poprawie kierownice.

Pozdrawiam wszystkich!

eMPeck - nie dziekuje! ;)

Napisano

Witam i przepraszam ze sie tak slimacze, ale mam sesje. Jeszcze tydzien, no i troche poszaleje (troche bo we wrzesniu poprawki ;) ). Wiec prosze o troszke cierpliwosci bo modelik napewno skoncze!

Dzieki Por@szek za zainteresowanie! Pozdrawiam!

 

Ps. Moze uda sie dzisiejszej nocki cosik ruszyc (jak zebro nie bedzie marudzic ;) ), to wrzuce co nieco.

 

[Wyedytowany dnia 18-6-2004 > sayonerka]

Napisano

coś długo masz te sesje :(

szkoda że dopiero teraz zobaczyłem twój modelik ale lepsze to niż wcale :)

co do tych linii przy drzwiach to musi być tam niewielka szczelina (chyba)

a zamiast funkcji detach to chyba powinieneś poprostu załatwić sprawe ustawiając odpowiednie \"smoothing groups\"

Napisano

Witam!

No szkoda ze dopiero teraz, ale tak jak wspominal Por@szek niestety malo osob tu trafia i komentuje. Przeciez nie wstawiamy modeli na forum zeby sie nimi pochwalic, tylko aby sie czegos nauczyc. Wiec kazda uwaga jest tu na wage zlota, a wiec dzieki javor! Co do tych smoothing groups to nie mam pojecia jak sie za to wziasc bo musze to robic w Zmodelerze (juz pisalem przy przenoszeniu z Maxa wszystkie normals sie traca).

Dobra koniec marudzenia, sesja narazie odstawiona do wrzesnia, wiec jutro napewno zamieszcze cosik nowego!

Pozdrawiam!

Napisano
Wysłane przez Por@szek

szczerze powiedziawszy to niechce mi sie wierzyc ze te samochody w gta maja po 5000 do 8000 poly, tego wogole nie widac( tych poly oczywioscie) jak macie to dajcie mi licka gdzie jest to napisane.

 

jeśli dobrze zrozumiałem chodzi Ci o samochody standardowe, a więc powiedzmy taki stinger z gta vc ma 1237poly a infernus 1618p. ;> dodatkowe samochody - nie podstawowe - mieszczą się w przedziale 10k - 60k ale spokojnie gra może uciągnąć 120k. poly - sam sprawdzałem;]

Napisano

Naprawde ładny, zwieksz poly szyb i reflektorów. Wnetrze zrob z super teksturami, tam moze by malo poly, ale kierownica i deska wkolo zegarów powinna byz okraglódka, (nie rob kierownicy z kantami:)). Natomist wóz niech ma duzo poly, jak ma juz go cos robić to zrób go jak najlepiej,tymbardziej ze robisz czesciowo w maxie, a nie z daleka super wóz a tu z bliska widać ze kanty czy co. Nie patrz

 

na to ze moze ciać, moim zdaniem trudno, za to render bedziesz miał super i bedziesz z siebie dumny, naprawde warto poracować. Napewno go sobie sciagnę jak opublikujesz. Pamiętaj, niewazne jak zrobisz, zawsze własne.

 

Powodzenia.

Napisano

widze ze kolega robi low poly do gier. Sadze Kulfer ze jak bedziesz robil jakas gre, to ja poczekam az beda neuronowe kompy zanim w nia zagram. Wedlug twoich zalozen chyba byl \"Pyl\" robiony, bo do tej pory nie ma mocnego kompa aby chodzil plynnie. Moje kondolencje dla graczy ...

Napisano

Witam!

Dzieki za dobre slowa i wasze zainteresowanie tym wypierdkiem! :) Zeby nie bylo ze nic nie robilem to zainteresowanych moimi problemami w trakcie aktu tworzenia zapraszam pod adres : http://forum.gta.pl/threaddisplay.php?x=fid,tid,s&y=14,4613,ea30aad4d256f91ea057911f09b472c5

Wiec dopiero dzisiaj moge zamiescic pierwszy screen z gry z kompletnym modelem zniszczen. Ehhh wydaje sie to tak niewielkim kroczkiem naprzod a roboty przy tym jak przy modelowaniu. :)

 

ingame3.jpg

 

Kolejny kroczek, texturowanie. Zyczcie mi powodzenia! :)

Pozdrawiam!

Napisano

Witajcie! Hanba straszna, tak dlugo sie z tym mordowac no ale niestety to tak troche jak odkrywac Ameryke na nowo. Bladze po omacku, pytam, czytam, kombinuje. Lecz wyglada na to ze problemy techniczne zwiazane z wstawianiem modelu do engine\'u gry mam juz za soba. Pozostanie wiec teksturowac. To co zrobilem do tej pory :

 

ingame5.jpg

 

ingame4.jpg

 

Prosze o wszelkie uwagi. Co wyglada zle, co mozna by poprawic. Jak widac, przynajmniej taka mam nadzieje, poprawilem felgi i kierownice wedle waszych wskazowek.

 

Aha! Co powiedzieli byscie aby zrobic mu takie jasne wnetrze? Niezle to chyba wyglada prawda?

 

Pozdrawiam!

 

[Wyedytowany dnia 9-7-2004 > sayonerka]

Napisano

Teksturka wygląda na nieco rozmytą, szególnie widać to na drzwiach.

Dodaj zamki, migacze i jakieś rozbłyski na masce (nie znam tej gry, ale chyba powinna być możliwość skorzystania z environement mapping, aby symulowało odbijanie się otoczenia na masce i szybach).

Co do koloru wnetrza, wydaje mi się, że deska rozdzielcza powinna byc ciemniejsza (szaro-czarna), ale ja się na samochodach za bardzo nie znam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności