Dynamico Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 (edytowane) Witam Nie potrafię w żaden sposób zlikwidować efektu pokazanego na załączonym obrazku. Ten sam materiał - im dalej od kamery tym gorzej wygląda. Co mam poprawić? Proszę o pomoc. max 2010, vray 1.5, LC+IM . i ustawienia materiału Edytowane 27 Grudzień 2010 przez Dynamico
freqfreq Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 Pokaż ustawienia subdivision i gi'a, pokaż też ustawienia jakiegoś światła i wartości w zakładce vray'a settings->dmc sampler
Dynamico Napisano 29 Grudzień 2010 Autor Napisano 29 Grudzień 2010 (edytowane) Probując zmieniać różne parametry vray podnisłem Max subdiv. w DMC sampler do 20. Pomogło. Natomiast był to "strzał na ślepo" i nie mam pewności czy jest to tylko przypadkowe rozwiązanie czy faktycznie zawsze mając takie "nieostro" odbijające materiały w scenie trzeba ten parametr tak mocno podwyższać powyżej ustawień domyślnych. . . . Wcześniej DMC sampler/Max subdiv. był ustawiony na 4 Edytowane 29 Grudzień 2010 przez Dynamico
freqfreq Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 Za ten efekt mogą odpowiadać 3 rzeczy : 1. Subdivs'y w refleksji materiału 2. Subdivs'y w samplingu poszczególnych świateł 3. Image sampler Może zamiast podwyższać subdivs'y w ustawieniach materiałów czy świateł, zostaw je na wartościach domyślnych, renderuj sobie dzięki temu prevki szybciej, a finalnie zmień GLOBAL subdivs multiplier, np. na 3 Mnoży ci to prawie wszystkie subdivs'y przez wpisaną liczbę. Dodatkowo, będąć już w tej zakładce (a jej ustawień nie pokazałeś) zmień noise threshold na coś znacznie mniejszego niż domyślne, np. 0,002 Antyaliasing, jeśli używasz Adaptive DMC, to nawet wartości 1 i 100 nie będą przesadzone w pewnych przypadkach. Użyj dla testu Adaptive subdivision na 1/2 i 3 Wszelkie syfy i nierówności na krawędziach obiektów w twoim renderze powoduje właśnie to.
Dynamico Napisano 29 Grudzień 2010 Autor Napisano 29 Grudzień 2010 Dzięki za podpowiedzi. Ustawienia parametrów o których pisaleś mam zazwyczaj w właśnie podobne - nie ruszałem na razie Adaptive amount (0,85 - standard). Czy subdivision refleksji materialu ustawione na 32 nie jest już duże? Subivision świateł ustawiam na nie mniej niż 24-32. Image sampler używam Adaptive DMC + CatmulRoom - wydawalo mi się, że takie zestawienie jest chyba najczęściej polecane do Interiorów. Pewnie jest tyle opinii ilu użytkowników. Każdy ma swoje sposoby, których - jeżeli się sprawdzają - pilnuje dla siebie :-) No i nigdy nie ruszałem Global Subdivision. Trzeba wypróbować.
Kub@ Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 Ustaw zwykły filtr area i daj min 2 max 8. Catmul potrafi ztrasznie zepsuć aa na diagonalnych kształtach. Dodatkowo w color mapingu daj na wszelki wypadek clamp output oraz subpixel mapping - to może pomóc zlikwidować bugi w blikach na chromie ( a na Twoim renderze są). Na global subdivs uważaj, bo może Ci wzrosnąć czas renderu niemiłosiernie. Lepiej ręcznie podrasowac w scenie to co trzeba.
Hynol Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 Włącz subpixel mapping w color mapingu. To nie jest kwestia AA wbrew pozorom tylko problem z odbiciami vraylightów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się