Skocz do zawartości

Vray, tekstury, problem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

Nie potrafię w żaden sposób zlikwidować efektu pokazanego na załączonym obrazku. Ten sam materiał - im dalej od kamery tym gorzej wygląda. Co mam poprawić?

Proszę o pomoc.

max 2010, vray 1.5, LC+IM

1a.jpg

 

.

i ustawienia materiału

mat.jpg

Edytowane przez Dynamico
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Probując zmieniać różne parametry vray podnisłem Max subdiv. w DMC sampler do 20. Pomogło. Natomiast był to "strzał na ślepo" i nie mam pewności czy jest to tylko przypadkowe rozwiązanie czy faktycznie zawsze mając takie "nieostro" odbijające materiały w scenie trzeba ten parametr tak mocno podwyższać powyżej ustawień domyślnych.

.

1.jpg

.

2.jpg

.

3.jpg

 

Wcześniej DMC sampler/Max subdiv. był ustawiony na 4

Edytowane przez Dynamico
Napisano

Za ten efekt mogą odpowiadać 3 rzeczy :

1. Subdivs'y w refleksji materiału

2. Subdivs'y w samplingu poszczególnych świateł

3. Image sampler

 

Może zamiast podwyższać subdivs'y w ustawieniach materiałów czy świateł, zostaw je na wartościach domyślnych, renderuj sobie dzięki temu prevki szybciej, a finalnie zmień GLOBAL subdivs multiplier, np. na 3

Mnoży ci to prawie wszystkie subdivs'y przez wpisaną liczbę.

Dodatkowo, będąć już w tej zakładce (a jej ustawień nie pokazałeś) zmień noise threshold na coś znacznie mniejszego niż domyślne, np. 0,002

 

80816082.jpg

 

Antyaliasing, jeśli używasz Adaptive DMC, to nawet wartości 1 i 100 nie będą przesadzone w pewnych przypadkach.

Użyj dla testu Adaptive subdivision na 1/2 i 3

Wszelkie syfy i nierówności na krawędziach obiektów w twoim renderze powoduje właśnie to.

Napisano

Dzięki za podpowiedzi.

Ustawienia parametrów o których pisaleś mam zazwyczaj w właśnie podobne - nie ruszałem na razie Adaptive amount (0,85 - standard).

Czy subdivision refleksji materialu ustawione na 32 nie jest już duże?

Subivision świateł ustawiam na nie mniej niż 24-32.

Image sampler używam Adaptive DMC + CatmulRoom - wydawalo mi się, że takie zestawienie jest chyba najczęściej polecane do Interiorów.

Pewnie jest tyle opinii ilu użytkowników. Każdy ma swoje sposoby, których - jeżeli się sprawdzają - pilnuje dla siebie :-)

 

No i nigdy nie ruszałem Global Subdivision. Trzeba wypróbować.

Napisano

Ustaw zwykły filtr area i daj min 2 max 8. Catmul potrafi ztrasznie zepsuć aa na diagonalnych kształtach. Dodatkowo w color mapingu daj na wszelki wypadek clamp output oraz subpixel mapping - to może pomóc zlikwidować bugi w blikach na chromie ( a na Twoim renderze są).

 

Na global subdivs uważaj, bo może Ci wzrosnąć czas renderu niemiłosiernie. Lepiej ręcznie podrasowac w scenie to co trzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności