Jump to content

Vray, tekstury, problem


Dynamico

Recommended Posts

Witam

Nie potrafię w żaden sposób zlikwidować efektu pokazanego na załączonym obrazku. Ten sam materiał - im dalej od kamery tym gorzej wygląda. Co mam poprawić?

Proszę o pomoc.

max 2010, vray 1.5, LC+IM

1a.jpg

 

.

i ustawienia materiału

mat.jpg

Edited by Dynamico
Link to comment
Share on other sites

Probując zmieniać różne parametry vray podnisłem Max subdiv. w DMC sampler do 20. Pomogło. Natomiast był to "strzał na ślepo" i nie mam pewności czy jest to tylko przypadkowe rozwiązanie czy faktycznie zawsze mając takie "nieostro" odbijające materiały w scenie trzeba ten parametr tak mocno podwyższać powyżej ustawień domyślnych.

.

1.jpg

.

2.jpg

.

3.jpg

 

Wcześniej DMC sampler/Max subdiv. był ustawiony na 4

Edited by Dynamico
Link to comment
Share on other sites

Za ten efekt mogą odpowiadać 3 rzeczy :

1. Subdivs'y w refleksji materiału

2. Subdivs'y w samplingu poszczególnych świateł

3. Image sampler

 

Może zamiast podwyższać subdivs'y w ustawieniach materiałów czy świateł, zostaw je na wartościach domyślnych, renderuj sobie dzięki temu prevki szybciej, a finalnie zmień GLOBAL subdivs multiplier, np. na 3

Mnoży ci to prawie wszystkie subdivs'y przez wpisaną liczbę.

Dodatkowo, będąć już w tej zakładce (a jej ustawień nie pokazałeś) zmień noise threshold na coś znacznie mniejszego niż domyślne, np. 0,002

 

80816082.jpg

 

Antyaliasing, jeśli używasz Adaptive DMC, to nawet wartości 1 i 100 nie będą przesadzone w pewnych przypadkach.

Użyj dla testu Adaptive subdivision na 1/2 i 3

Wszelkie syfy i nierówności na krawędziach obiektów w twoim renderze powoduje właśnie to.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi.

Ustawienia parametrów o których pisaleś mam zazwyczaj w właśnie podobne - nie ruszałem na razie Adaptive amount (0,85 - standard).

Czy subdivision refleksji materialu ustawione na 32 nie jest już duże?

Subivision świateł ustawiam na nie mniej niż 24-32.

Image sampler używam Adaptive DMC + CatmulRoom - wydawalo mi się, że takie zestawienie jest chyba najczęściej polecane do Interiorów.

Pewnie jest tyle opinii ilu użytkowników. Każdy ma swoje sposoby, których - jeżeli się sprawdzają - pilnuje dla siebie :-)

 

No i nigdy nie ruszałem Global Subdivision. Trzeba wypróbować.

Link to comment
Share on other sites

Ustaw zwykły filtr area i daj min 2 max 8. Catmul potrafi ztrasznie zepsuć aa na diagonalnych kształtach. Dodatkowo w color mapingu daj na wszelki wypadek clamp output oraz subpixel mapping - to może pomóc zlikwidować bugi w blikach na chromie ( a na Twoim renderze są).

 

Na global subdivs uważaj, bo może Ci wzrosnąć czas renderu niemiłosiernie. Lepiej ręcznie podrasowac w scenie to co trzeba.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy