Napisano 27 Grudzień 201014 l Witam Nie potrafię w żaden sposób zlikwidować efektu pokazanego na załączonym obrazku. Ten sam materiał - im dalej od kamery tym gorzej wygląda. Co mam poprawić? Proszę o pomoc. max 2010, vray 1.5, LC+IM . i ustawienia materiału Edytowane 27 Grudzień 201014 l przez Dynamico
Napisano 28 Grudzień 201014 l Pokaż ustawienia subdivision i gi'a, pokaż też ustawienia jakiegoś światła i wartości w zakładce vray'a settings->dmc sampler
Napisano 29 Grudzień 201014 l Autor Probując zmieniać różne parametry vray podnisłem Max subdiv. w DMC sampler do 20. Pomogło. Natomiast był to "strzał na ślepo" i nie mam pewności czy jest to tylko przypadkowe rozwiązanie czy faktycznie zawsze mając takie "nieostro" odbijające materiały w scenie trzeba ten parametr tak mocno podwyższać powyżej ustawień domyślnych. . . . Wcześniej DMC sampler/Max subdiv. był ustawiony na 4 Edytowane 29 Grudzień 201014 l przez Dynamico
Napisano 29 Grudzień 201014 l Za ten efekt mogą odpowiadać 3 rzeczy : 1. Subdivs'y w refleksji materiału 2. Subdivs'y w samplingu poszczególnych świateł 3. Image sampler Może zamiast podwyższać subdivs'y w ustawieniach materiałów czy świateł, zostaw je na wartościach domyślnych, renderuj sobie dzięki temu prevki szybciej, a finalnie zmień GLOBAL subdivs multiplier, np. na 3 Mnoży ci to prawie wszystkie subdivs'y przez wpisaną liczbę. Dodatkowo, będąć już w tej zakładce (a jej ustawień nie pokazałeś) zmień noise threshold na coś znacznie mniejszego niż domyślne, np. 0,002 Antyaliasing, jeśli używasz Adaptive DMC, to nawet wartości 1 i 100 nie będą przesadzone w pewnych przypadkach. Użyj dla testu Adaptive subdivision na 1/2 i 3 Wszelkie syfy i nierówności na krawędziach obiektów w twoim renderze powoduje właśnie to.
Napisano 29 Grudzień 201014 l Autor Dzięki za podpowiedzi. Ustawienia parametrów o których pisaleś mam zazwyczaj w właśnie podobne - nie ruszałem na razie Adaptive amount (0,85 - standard). Czy subdivision refleksji materialu ustawione na 32 nie jest już duże? Subivision świateł ustawiam na nie mniej niż 24-32. Image sampler używam Adaptive DMC + CatmulRoom - wydawalo mi się, że takie zestawienie jest chyba najczęściej polecane do Interiorów. Pewnie jest tyle opinii ilu użytkowników. Każdy ma swoje sposoby, których - jeżeli się sprawdzają - pilnuje dla siebie :-) No i nigdy nie ruszałem Global Subdivision. Trzeba wypróbować.
Napisano 29 Grudzień 201014 l Ustaw zwykły filtr area i daj min 2 max 8. Catmul potrafi ztrasznie zepsuć aa na diagonalnych kształtach. Dodatkowo w color mapingu daj na wszelki wypadek clamp output oraz subpixel mapping - to może pomóc zlikwidować bugi w blikach na chromie ( a na Twoim renderze są). Na global subdivs uważaj, bo może Ci wzrosnąć czas renderu niemiłosiernie. Lepiej ręcznie podrasowac w scenie to co trzeba.
Napisano 29 Grudzień 201014 l Włącz subpixel mapping w color mapingu. To nie jest kwestia AA wbrew pozorom tylko problem z odbiciami vraylightów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto