Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Nie potrafię w żaden sposób zlikwidować efektu pokazanego na załączonym obrazku. Ten sam materiał - im dalej od kamery tym gorzej wygląda. Co mam poprawić?

Proszę o pomoc.

max 2010, vray 1.5, LC+IM

1a.jpg

 

.

i ustawienia materiału

mat.jpg

Edytowane przez Dynamico

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pokaż ustawienia subdivision i gi'a,

pokaż też ustawienia jakiegoś światła i wartości w zakładce vray'a settings->dmc sampler

Napisano
  • Autor

Probując zmieniać różne parametry vray podnisłem Max subdiv. w DMC sampler do 20. Pomogło. Natomiast był to "strzał na ślepo" i nie mam pewności czy jest to tylko przypadkowe rozwiązanie czy faktycznie zawsze mając takie "nieostro" odbijające materiały w scenie trzeba ten parametr tak mocno podwyższać powyżej ustawień domyślnych.

.

1.jpg

.

2.jpg

.

3.jpg

 

Wcześniej DMC sampler/Max subdiv. był ustawiony na 4

Edytowane przez Dynamico

Napisano

Za ten efekt mogą odpowiadać 3 rzeczy :

1. Subdivs'y w refleksji materiału

2. Subdivs'y w samplingu poszczególnych świateł

3. Image sampler

 

Może zamiast podwyższać subdivs'y w ustawieniach materiałów czy świateł, zostaw je na wartościach domyślnych, renderuj sobie dzięki temu prevki szybciej, a finalnie zmień GLOBAL subdivs multiplier, np. na 3

Mnoży ci to prawie wszystkie subdivs'y przez wpisaną liczbę.

Dodatkowo, będąć już w tej zakładce (a jej ustawień nie pokazałeś) zmień noise threshold na coś znacznie mniejszego niż domyślne, np. 0,002

 

80816082.jpg

 

Antyaliasing, jeśli używasz Adaptive DMC, to nawet wartości 1 i 100 nie będą przesadzone w pewnych przypadkach.

Użyj dla testu Adaptive subdivision na 1/2 i 3

Wszelkie syfy i nierówności na krawędziach obiektów w twoim renderze powoduje właśnie to.

Napisano
  • Autor

Dzięki za podpowiedzi.

Ustawienia parametrów o których pisaleś mam zazwyczaj w właśnie podobne - nie ruszałem na razie Adaptive amount (0,85 - standard).

Czy subdivision refleksji materialu ustawione na 32 nie jest już duże?

Subivision świateł ustawiam na nie mniej niż 24-32.

Image sampler używam Adaptive DMC + CatmulRoom - wydawalo mi się, że takie zestawienie jest chyba najczęściej polecane do Interiorów.

Pewnie jest tyle opinii ilu użytkowników. Każdy ma swoje sposoby, których - jeżeli się sprawdzają - pilnuje dla siebie :-)

 

No i nigdy nie ruszałem Global Subdivision. Trzeba wypróbować.

Napisano

Ustaw zwykły filtr area i daj min 2 max 8. Catmul potrafi ztrasznie zepsuć aa na diagonalnych kształtach. Dodatkowo w color mapingu daj na wszelki wypadek clamp output oraz subpixel mapping - to może pomóc zlikwidować bugi w blikach na chromie ( a na Twoim renderze są).

 

Na global subdivs uważaj, bo może Ci wzrosnąć czas renderu niemiłosiernie. Lepiej ręcznie podrasowac w scenie to co trzeba.

Napisano

Włącz subpixel mapping w color mapingu. To nie jest kwestia AA wbrew pozorom tylko problem z odbiciami vraylightów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.