Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej, mam problem z poruszaniem się w trybie perspektywy. Zbliżenie do obiektu za pomoca rolki nie działa jak powinno, im jestem bliżej, tym wolniej kamera się przybliża, by kompletnie zatrzymac się w połowie drogi między obiektem a oknem roboczym. Potrzebnę mi jest to do tego, zeby dostać się w szczeliny, rowy, dziury - (modeluję wyspę).

 

Jesli użyję lupy, która jest w prawym dolnym rogu, to działa, ale nie potrafię zrobić do tego skrutu klawiaturowego a bez skrutów nawet nie chce myśleć o pracy. Ponaddto jest jeszcze jedna wada, kiedy tym narzedziem się zbliże i jestem bardzo blisko kamera jest tak wrażliwa, że jakikolwiek najmniejszy ruch podczas rozglądania się, kamera odjeżdża gdzieś kilometry dalej. Muszę wtedy używać narzedzia obracania które jest znowu w prawym dolnym rogu, by nie było takich wariacji, a wole obracać się z ctrl.

 

Ogólnie, jak pracować w szczelinach i jaskiniach ? Puki co, zaznaczam poly, które mi zasłaniają i je tymczasowo ukrywam, zdaje to egzamin, ale to niepotrzebna dodatkowa praca.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmmm, jeżeli mowa o Maxie (bo nie sprecyzowałeś) : na dole po prawej stronie masz daw rzedy ikonek po czery w każdym rzędzie. W górym trzeci od lewej jest zoom ustaw go sobie na "zoom extents selected", zaznacz poligon krawędź lub co tam tylko chcesz edytować i go wcisnij. automatycznie Ci zbliży zaznaczony element i przy obrocie widoku też bedzie obracał Ci wzgledem zaznaczenia.

Napisano
emace, jak ci kamera "zwalnia" to spróbuj Ctrl+Alt +poruszaj całą myszą przód/tył.

 

A jak do tego wciśniesz środkowy przycisk myszy to będzie duuuużo lepiej ;)

Napisano

A domyślnym skrótem lupy to chyba jest Alt+z (przynajmniej ja tak mam a nic nie ustawiałem)

A na głupienie kamery to czasami mi pomaga wejście i wyjście w isolation mode :P

Napisano

dzięki za podpowiedzi.

ech. teraz się przełączam w perspective, ale nie włącza mi się nawet ten tryb ;/ OCK ?

 

Ctrl+Alt +poruszaj całą myszą przód/tył - to kompletnie nie działa

śpm też nie zmienia zachowania ;)

Napisano

W górym trzeci od lewej jest zoom ustaw go sobie na "zoom extents selected", zaznacz poligon krawędź lub co tam tylko chcesz edytować i go wcisnij

 

ładnie całkiem to działa. Jednak, powiedzmy że jestem już w środku tuby tym sposobem, jak się obracać wokół zaznaczonego punktu, polygona tak, by obrazu w pewnym momencie, nie zasłoniła mi tylna ściana tuby ?

Napisano

czy w widoku ortographic można wygodnie poruszać się i edytować wnętrza obiektów, takie jak pokój, grota itp ?

Napisano

nie wiecie czemu w widoku perspective, mój model się tak krzaczy ? im większe oddalenie, tym gorzej to wygląda. Model nie ulega zniszczeniu, jest to tylko problem wyświetlania, tylko...i aż ;/

 

krzoki_hrpeqrw.jpg

Napisano

Niestety tak już jest - to jest problem z-buffera. Występuje problem z interpretacją która płaszczyzna jest bliżej kamery a która dalej.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności