Shiva Napisano 11 Styczeń 2011 Share Napisano 11 Styczeń 2011 Witam czy coś w temacie Fly-Through z camerą i obiektami się zmieniło...? Mam scene gdzie kamera oraz obiekty są zanimowane, renderuje to sposobem walk-through (irr - multiframe, lc - Fly-Through) i tu pojawia się problem bo są bugi natomiast inaczej jest gdy animuje scene bez dodatkowych zanimowanych obiektów we wnątrz sceny tylko camerka i interior i jest ok... Z góry dziękuje za info i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 11 Styczeń 2011 Share Napisano 11 Styczeń 2011 no i taka jest norma w fly-through. Prekalkulowanie IRR i LC dziala jesli nie masz ruchomych obiektow w scenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiva Napisano 11 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2011 OK a w jaki sposób ustawić irr i lc (walk-through) by również ruchome obiekty były renderowane poprawnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 11 Styczeń 2011 Share Napisano 11 Styczeń 2011 Fly through to typ animacji BEZ ruchomych obiektów, gdzie porusza się tylko kamera. I to się raczej nie zmieni. Dla ruchomych obiektów są inne sposoby obliczania GI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiva Napisano 11 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2011 Fly through to typ animacji BEZ ruchomych obiektów, gdzie porusza się tylko kamera. I to się raczej nie zmieni. Dla ruchomych obiektów są inne sposoby obliczania GI. Jasne to już jest pewne... a co do innych sposobów oblicania GI to możesz coś wicej napisać ? Z gróry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 11 Styczeń 2011 Share Napisano 11 Styczeń 2011 Mozesz albo bardzo podciagnac ustawienia IRR i LC (wazne tez zeby dac duza interpolacje probek zeby to sie ladnie rozmylo) i liczyc na to ze nie bedzie za bardzo mrygac miedzy klatkami. Albo policzyc IRR dla kazdej klatki osobno, a potem ustawic zeby vray podczas liczenia sceny interpolowal oswietlenie pomiedzy klatkami (opcje liczenia IRR mapy - animation(prepass) i animation(render) ). Swego czasu probowalem to w jednym projekcie, wyszlo nawet niezle, ale makabrycznie dlugo sie liczylo. W manualu vraya maja jeszcze jeden sposb na liczenie animacji w passach. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiva Napisano 11 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2011 Dziś testowałem irr z animation (prepass) na dość słabych ustawieniach, render był w miarę szybki lecz niedokładny a opcja z vray sphere troszke zagmatwana jak będzie więcej czasu to ją wypróbuje... heh to chyba pozostaje czekać na vray 3.0 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 renderujesz to bez GI i tyle. Obecnie tylko silniki full raytrace bez czarodziejskich sztuczek sa w stanie sobie z tym poradzić. Na dzień dzisiejszy chyba jedynie Arnold jest na tyle szybkim raytracerem by to miało sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bonifatz Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 hmmm .... LC+brutforce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiva Napisano 12 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2011 hmmm .... LC+brutforce ? Pomysł dobry ale w testach marnie niestety wychodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 12 Styczeń 2011 Share Napisano 12 Styczeń 2011 camera path i związane z nim liczenie prekalkulowane dla LC i IRR jest jakiś czas temu wprowadzoną metodą do vRaya. Sprawdziłem - spisuje się idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kub@ Napisano 13 Styczeń 2011 Share Napisano 13 Styczeń 2011 SWRSC - dobrze wiedzieć :) serio nie ma flickeringu przy np. animacji samochodów itp ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 13 Styczeń 2011 Share Napisano 13 Styczeń 2011 nic a nic. Trochę dłużej liczy IRR i różnica jest taka, że każda klatka to osobny plik z IRR mapą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiva Napisano 13 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2011 SWRSC możwsz coś więcej o tym napisać ? please... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 13 Styczeń 2011 Share Napisano 13 Styczeń 2011 http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm tutaj jest to ładnie opisane, powinno wystarczyć. Od siebie tylko dodam, że ważnym parametrem jest interpolation frames w IRR - im szybciej poruszają się obiekty tym więcej potrzeba naszych interp. frames. Ale w większości przypadków, dla wizualizacji architektonicznych bez szaleńców za kółkiem i wariatów na chodnikach - defaultowe wartości w zupełności wystarczają. Testowałem to na dużo bardziej skomplikowanym pod względem liczenia IRR dla silnika przypadku - budująca się bryła budynku i wychodziło totalnie bez plam i bugów. Jeśli chodzi o ludziki i samochody - sprawdzi się wyśmienicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiva Napisano 14 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2011 Znalazłem jeszcze coś takiego :http://jg3d.blogspot.com/2009/01/rendering-moving-objects-with-v-ray.html może się przyda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się