Napisano 11 Styczeń 201114 l Witam czy coś w temacie Fly-Through z camerą i obiektami się zmieniło...? Mam scene gdzie kamera oraz obiekty są zanimowane, renderuje to sposobem walk-through (irr - multiframe, lc - Fly-Through) i tu pojawia się problem bo są bugi natomiast inaczej jest gdy animuje scene bez dodatkowych zanimowanych obiektów we wnątrz sceny tylko camerka i interior i jest ok... Z góry dziękuje za info i pozdrawiam.
Napisano 11 Styczeń 201114 l no i taka jest norma w fly-through. Prekalkulowanie IRR i LC dziala jesli nie masz ruchomych obiektow w scenie.
Napisano 11 Styczeń 201114 l Autor OK a w jaki sposób ustawić irr i lc (walk-through) by również ruchome obiekty były renderowane poprawnie ?
Napisano 11 Styczeń 201114 l Fly through to typ animacji BEZ ruchomych obiektów, gdzie porusza się tylko kamera. I to się raczej nie zmieni. Dla ruchomych obiektów są inne sposoby obliczania GI.
Napisano 11 Styczeń 201114 l Autor Fly through to typ animacji BEZ ruchomych obiektów, gdzie porusza się tylko kamera. I to się raczej nie zmieni. Dla ruchomych obiektów są inne sposoby obliczania GI. Jasne to już jest pewne... a co do innych sposobów oblicania GI to możesz coś wicej napisać ? Z gróry dziękuje.
Napisano 11 Styczeń 201114 l Mozesz albo bardzo podciagnac ustawienia IRR i LC (wazne tez zeby dac duza interpolacje probek zeby to sie ladnie rozmylo) i liczyc na to ze nie bedzie za bardzo mrygac miedzy klatkami. Albo policzyc IRR dla kazdej klatki osobno, a potem ustawic zeby vray podczas liczenia sceny interpolowal oswietlenie pomiedzy klatkami (opcje liczenia IRR mapy - animation(prepass) i animation(render) ). Swego czasu probowalem to w jednym projekcie, wyszlo nawet niezle, ale makabrycznie dlugo sie liczylo. W manualu vraya maja jeszcze jeden sposb na liczenie animacji w passach. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim.htm
Napisano 11 Styczeń 201114 l Autor Dziś testowałem irr z animation (prepass) na dość słabych ustawieniach, render był w miarę szybki lecz niedokładny a opcja z vray sphere troszke zagmatwana jak będzie więcej czasu to ją wypróbuje... heh to chyba pozostaje czekać na vray 3.0 ;)
Napisano 12 Styczeń 201114 l renderujesz to bez GI i tyle. Obecnie tylko silniki full raytrace bez czarodziejskich sztuczek sa w stanie sobie z tym poradzić. Na dzień dzisiejszy chyba jedynie Arnold jest na tyle szybkim raytracerem by to miało sens.
Napisano 12 Styczeń 201114 l Autor hmmm .... LC+brutforce ? Pomysł dobry ale w testach marnie niestety wychodzi...
Napisano 12 Styczeń 201114 l camera path i związane z nim liczenie prekalkulowane dla LC i IRR jest jakiś czas temu wprowadzoną metodą do vRaya. Sprawdziłem - spisuje się idealnie.
Napisano 13 Styczeń 201114 l SWRSC - dobrze wiedzieć :) serio nie ma flickeringu przy np. animacji samochodów itp ?
Napisano 13 Styczeń 201114 l nic a nic. Trochę dłużej liczy IRR i różnica jest taka, że każda klatka to osobny plik z IRR mapą.
Napisano 13 Styczeń 201114 l http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm tutaj jest to ładnie opisane, powinno wystarczyć. Od siebie tylko dodam, że ważnym parametrem jest interpolation frames w IRR - im szybciej poruszają się obiekty tym więcej potrzeba naszych interp. frames. Ale w większości przypadków, dla wizualizacji architektonicznych bez szaleńców za kółkiem i wariatów na chodnikach - defaultowe wartości w zupełności wystarczają. Testowałem to na dużo bardziej skomplikowanym pod względem liczenia IRR dla silnika przypadku - budująca się bryła budynku i wychodziło totalnie bez plam i bugów. Jeśli chodzi o ludziki i samochody - sprawdzi się wyśmienicie.
Napisano 14 Styczeń 201114 l Autor Znalazłem jeszcze coś takiego :http://jg3d.blogspot.com/2009/01/rendering-moving-objects-with-v-ray.html może się przyda...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto