Skocz do zawartości

Animacja - Fly-Through help...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam czy coś w temacie Fly-Through z camerą i obiektami się zmieniło...?

 

Mam scene gdzie kamera oraz obiekty są zanimowane, renderuje to

sposobem walk-through (irr - multiframe, lc - Fly-Through) i tu pojawia się problem bo są bugi natomiast inaczej jest gdy animuje scene bez dodatkowych zanimowanych obiektów we wnątrz sceny tylko camerka i interior i jest ok...

Z góry dziękuje za info i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fly through to typ animacji BEZ ruchomych obiektów, gdzie porusza się tylko kamera. I to się raczej nie zmieni. Dla ruchomych obiektów są inne sposoby obliczania GI.

Napisano
Fly through to typ animacji BEZ ruchomych obiektów, gdzie porusza się tylko kamera. I to się raczej nie zmieni. Dla ruchomych obiektów są inne sposoby obliczania GI.

 

Jasne to już jest pewne... a co do innych sposobów oblicania GI to możesz coś wicej napisać ?

 

Z gróry dziękuje.

Napisano

Mozesz albo bardzo podciagnac ustawienia IRR i LC (wazne tez zeby dac duza interpolacje probek zeby to sie ladnie rozmylo) i liczyc na to ze nie bedzie za bardzo mrygac miedzy klatkami.

Albo policzyc IRR dla kazdej klatki osobno, a potem ustawic zeby vray podczas liczenia sceny interpolowal oswietlenie pomiedzy klatkami (opcje liczenia IRR mapy - animation(prepass) i animation(render) ). Swego czasu probowalem to w jednym projekcie, wyszlo nawet niezle, ale makabrycznie dlugo sie liczylo.

 

W manualu vraya maja jeszcze jeden sposb na liczenie animacji w passach.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim.htm

Napisano

Dziś testowałem irr z animation (prepass) na dość słabych ustawieniach, render

był w miarę szybki lecz niedokładny a opcja z vray sphere troszke zagmatwana

jak będzie więcej czasu to ją wypróbuje... heh to chyba pozostaje czekać na

vray 3.0 ;)

Napisano

renderujesz to bez GI i tyle.

Obecnie tylko silniki full raytrace bez czarodziejskich sztuczek sa w stanie sobie z tym poradzić. Na dzień dzisiejszy chyba jedynie Arnold jest na tyle szybkim raytracerem by to miało sens.

Napisano

camera path i związane z nim liczenie prekalkulowane dla LC i IRR jest jakiś czas temu wprowadzoną metodą do vRaya. Sprawdziłem - spisuje się idealnie.

Napisano

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm tutaj jest to ładnie opisane, powinno wystarczyć.

Od siebie tylko dodam, że ważnym parametrem jest interpolation frames w IRR - im szybciej poruszają się obiekty tym więcej potrzeba naszych interp. frames. Ale w większości przypadków, dla wizualizacji architektonicznych bez szaleńców za kółkiem i wariatów na chodnikach - defaultowe wartości w zupełności wystarczają.

 

Testowałem to na dużo bardziej skomplikowanym pod względem liczenia IRR dla silnika przypadku - budująca się bryła budynku i wychodziło totalnie bez plam i bugów. Jeśli chodzi o ludziki i samochody - sprawdzi się wyśmienicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności