Skocz do zawartości

Wyskakują błędy...


xxxander3000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

1. Modeluje auta i z czasem jest coraz gorzej.

często wyskakuja mi błędy np.:

gdy chce zrobic collapse (modyfikatorów na stosie) symmetry na obiekcie (wczesnie było zrobione collapse do meshsmooth, teraz nie mogę zcalić symmetry.

36146766.jpg

 

i po wybraniu collapse wyskakuja mi te błędy jeden potem drugi i po nim program się wyłącza.

screen2yz.jpg

 

Dlaczego tak się dzieje ? zdarzaja się częściej takie sytuacje, 3d max się wyłącza, gdy coś chce zrobić. czy to wina sprzętu czy coś w programie ?

 

Bo rozumiem, że lepiej we wszystkich elementach zrobić collapse i pogrupować elementy żeby komp miał lżej. (? może wskazówki na ten temat)

 

2 . Jeszcze od razu wspomne o błędzie przy renderowaniu. kiedy renderuje całe auto to wyskakuje błąd :

Error allocating mesh. Insufficient memory available for : "element" reduce the face count to render this scene

Element tu chodzi o akurat te klosze/odbłyśniki w lampach które widać na powyższych screenach. Kiedy lampy ukryłem to auto się renderowało, kiedy próbowałem zrenderować same te lampy pojawiał sie ten problem (z materiałem raytrace i zwykłym to samo), a renderowanie proste bez dodatkowych opcji.

Bywało tez że wyskakiwał błąd i w komunikacie było cos o raytrace ale nie pamiętam dokładnie co.

 

Nie wiem czy to wyszło przejrzyście, ale może wszystko będzie jasne ;) Z góry dzięki.

Edytowane przez xxxander3000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Widać że modyfikator "symmetry" jest Instance z innym "symmetry" w innym modelu. Spróbuj modyfikatorowi dać "make unique".

 

BTW - pierwsze okienko to tylko "Warning" - monit żeby upewnić się że chcesz spłaszczyć modyfikatory. Klikasz "Yes".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam 32 bitowy.

Jeśli dobrze patrze (w object properties) faceów ma dokładnie 600448

Ogólnie trochę skomplikowany obiekt (składa się z 4 takich samych obiektów jak widac trochę na screenie ) ponieważ jest tam dużo kantów wokół i jest użyty mod. meshsmooth.

"Widać że modyfikator "symmetry" jest Instance z innym "symmetry" w innym modelu. Spróbuj modyfikatorowi dać "make unique"." -- tak było zrobiłem na symmetry make unique, jednak też wyskoczył błąd po ktorym 3d max sie wyłączył. Przedtem przez chwile symmetry zniklo ze stosu, ale obiekt tez zniknął i pojawiła sie jakby czerwona obwódka w jego miejscu, po chwili błąd i 3dsmax wyłączył się.

 

Co mogę z tym zrobić ?

 

Czy może po prostu zrobić mirror zamiast symmetry ?? jaka jest rożnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quadysz właśnie spróbowałem tak zrobić jak mówisz na obiekcie i obiekt znikł pojawiła sie czerwona ramka wokół obiektu którego nie było widać , wyskoczył ten sam błąd po czym program sie wyłączył. jednak przed tym program zapisał plik i po otworzeniu zapisanego przed zamknięciem obiekt jest cały czyli tak jak chcialem. Więc będę działał od tego momentu. Jednak chciałbym wiedzieć dlaczego wyskakuje mi ten błąd .. ??

 

Ok, lampy już jako jeden obiekt bez modyfikatorów i mam problem z zrenderowaniem tego bo wyskakuje mi że chyba brakuje pamięci. A wyskakuje to kiedy dochodzi do lamp (w oknie renderowania) :

screenrender.jpg

 

Próbowałem powyłączać wszystkie zbędne procesy, ale nic.

 

Obiekt jest dosć złożony poniżej screen jak to wygląda :

screenlampy.jpg

 

Co o tym myslicie ? Do tego dochodzi jeszcze meshsmooth. Czy to może stwarzać problemy ? Chce żeby te kanciki wokół lampy byly bo tak jest w rzeczywistości. W tej postaci po MS kształt mi odpowiada.

Czy to może robić problem ? Jeśli tak to jak prościej mogę zrobić lampe tak wyglądającą ?

 

 

Dodam jeszcze, że jeszcze wcześniej udało mi się to zrenderować, teraz pojawiają się problemy, myślę, że sprzęt nie daje rady :/ mam 4 gb jednak xp obsługuje mi 3GB. tak to wyglądało:

lampa1j.th.jpg

 

Proszę o rady (najlepiej prostym językiem ;) )

Edytowane przez xxxander3000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o render to sprobuj w globalnych opcjach raytracera zmniejszyc ilosc odbic (jezeli liczysz standardowym rendererem)

 

druga sprawa to meshsmooth... przy takiej siatce to spooora przesada go tam dawac ;) chyba ze robisz render tylko samych swiatel ;) no ale jak wylaczysz meshsmootha to powinno byc lzej jeszcze

 

a blad... nie mam szczerze mowiac pojecia skad sie bierze, sprobuj jak juz masz to jako jeden obiekt zaznaczyc wszystkie werteksy i zweldowac (tylko thresholda dobrze ustaw bo przy takiej siatce to ci niezla kasze zrobi na domyslnych ustawieniach), czasami jest tak ze gdzies w obiekcie jest blad niewiadomo skad... czasem lepiej wymodelowac od nowa dany obiekt :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

próbowałem w ustawieniach rendera cos przestawiać raytracer, jednak nic nie dało....

Pomyślałem żeby przekonwertować obiekt na editable mesh.. po czym zamknęło maxa ale przed tym zapisało, i okazuje się że editable mesh sie renderuje :)

(powiedzcie mi jaka jest różnica.. było editable poly teraz mesh bo optycznie nie widać)

 

Obiekt no jest skomplikowany ale innego sposobu nie znam na tak zrobienie go w prostszy sposób a wygładzenie MS musi być żeby przypominało oryginał. W każdym razie teraz renderuje więc ok.

 

Przy okazji powiedzcie mi jeszcze. Jak pisałem 1 gb jest nieużywany. Mam XP-ka 32 bit i maxa 32 . Napisał ktos że max 32 potrafi coś dziwnie działać..

W każdym razie chce zainstalować system 64 bitowy (i będe miał 4 gb) tylko pytanie brzmi XP 64 bit czy 7 64 bit? Mówią że 7ka dobra, ale czy ona nie będzie mi spowalniać 3d Maxa ?? Będe miał 1 gb ramu więcej czy ona tego nie zje ? i czy z graficznej i procka mi nie ujmie na Win 7-mce ?

Co instalować XP 64 czy siódemke 64 ? Żeby jak najlepiej pracować w 3d Max.

 

Ps Jeśli ma ktos pod ręką link to tutków na zrobienie szyb szkła a szczegolnie starszego typu szkieł lamp z nierównego szkła (wzorki jak to w starszych lampach) widziałem to gdzieś wcześniej chyba na forum ale teraz nie moge znaleźć... cos źle patrze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę jak na razie nikt na powyższe zagadnienia się nie wypowiada.. czekam dalej.

 

Mam kolejną "ciekawostke" a mianowicie krzaczy mi się obiekt robie zbliżenie w viewporcie . Z daleka ok z bliska wyskakują jakies krzaczki :

screenkrzaki.jpg

 

Zdarza się takie coś ? Dlaczego tak się dzieje ? (gdy to zrenderuje tego nie ma, ale trochę przeszkadza to w pracy).

 

Ps. nie chce zakładac nowego tematu bo może ktoś odwiedzający będzie wiedział...

Chyba coś mi się przestawiło i nie mogę płynnie przesuwać obiektów , przesuwają się skokowo . (muszę przybliżyć żeby przesunąć mały kawałek) Pomoże ktoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracujesz na kosmicznych jednostkach?

przykładowo wielkość obiektu to kilka tysięcy cm/metrów/mm/cali albo obiekt który pokazujesz znajduje się zajebiaszczo daleko od punktu 0,0,0.

 

Zaznacz to co pokazales na screenie te dwa elementy - zgrupuj je - stuknij "W" i wpisz na dole wartość pozycji na x0y0z0 - i klepnij "Z" powinno pomóc w przypadku obu pytań powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekt to część auta ktore modeluje a całe auto nie jest duże bo mniejsze jak ta siatka ktorą widać w widoku perspective, więc też współrzędne są też blisko 0 (max współrzędna obiektu ze screena to 40 jednostek).

W każdym razie zgrupowałem zrobiłem na zero xyz żeby sprawdzić i po tym klepnąłem Z i wszystko ok :)

Znowu otworzyłem zapis z tymi krzaczkami i tylko klepnąłem Z bez innych zmian i wróciło do normy.

Niby nie skomplikowane, ale sam bym tego świadomie nie zastosował... musiałoby sie coś przypadkiem włączyć, także dzięki za pomoc :)

Już myślałem, że sprzęt coś świruje (tfu), hehe

 

Czasem w perspective żeby przybliżyć obiekt bardziej włączam na chwile ortographic i potem przełączam znowu na perspective i zauważyłem że wtedy mogą się pokazać krzaczki, ale zastosowanie Z (rozumiem hmm zcentrowanie obiektu w oknie ) rozwiązuje problem.

Płynne przesuwanie też wróciło do normy.

 

 

Ps. fajnie jakby ktoś nawiązał do mojego poprzedniego postu (ostatni z poprzedniej strony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko że działa.

A co do drugiego ale pierwszego ;] pytania to tak jak napisałem.

Dopisz w logu 3g a najpierw o tym poczytaj i problem się może rozwiać. Ale też nie musi bo ten 1G wiecej też bedzie za mało.

Jak 3G nie zadziała to rozwiązania są dwa.

 

1-Optymalizacja sceny/obiektu

2-Wycieczka po wiecej ramu.

 

(ps. moge się myli - na sprzecie specjalnie sie nie znam, mówie tylko z doświadczenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to troszkę na zwalone drivery do karty. Spróbuj przeinstalować na jakieś stabilne (czyli STARSZE a nie aktualne). Masz OpenGL, czy DX? Nvidia czy ATI?

 

Nie kupowałbym więcej RAMu, bo nie ma ona żadnego znaczenia przy wyświetlaniu siatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej ramu na 32 bitowym systemie nic nie da - takie jest fizyczne ograniczenie. Jedyna możliwość to optymalizacja siatki. A te krzaczki w viewportach spowodowane są przez kartę graficzną, która nie ma odpowiedniej precyzji obliczeń (np. 128 bitowa, nowsze są 256 bitowe). Przełączenie z Perspective na User zlikwiduje te artefakty (obliczenia perspektywiczne są bardzo skomplikowane i wymagają dużej precyzji a aksonometryczne - dużo prostsze). Łatwo to potwierdzić - kiedy dwie płaszczyzny bardzo blisko siebie w widoku perspektywicznym powodują powstawanie artefaktów, wystarczy je odsunąć od siebie, ale o ile to już zależy od wielu czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arturprx2 dzięki za rady, miałem więcej czasu i popatrzyłem tak jak napisałeś o tym 3gb switch, zastosowałem to... jesli chodzi o 3d max to zajebiście pomogło musze powiedzieć :) bo te błędy o które pytałem w temacie znikły :) wróciłem do obiektu kiedy wyskakiwały błędy przy collapse modyfikatorów i działa bezbłędnie collapse, renderuje też ten obiekt. Także oby tak dalej :) Wychodzi na to że ramu brakowało 3d maxowi.

 

Hynol z tymi krzaczkami jak wcześniej napisałem już jest ok. (a propos karty to GeForce 8600GT)

 

Buckey (j.w. z krzaczkami sobie poradziłem) właśnie wiem że na 32bitach więcej ramu nic nie da a 1gb mi nie widzi dlatego myśle o zainstalowaniu windowsa 64 bit i pytałem wcześniej co lepiej XP 64 czy siódemka 64.

 

Aczkolwiek teraz po zastosowaniu 3gb switch jest lepiej i mi się nie chce bawić w instalacje systemu i wszystkiego innego od nowa to sie wstrzymam chyba przynajmniej na razie.

Mam nadzieje że 3 gb switch przy obsługiwanych 3gb pamięci nic nie zaszkodzi w kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności