flamaster69 Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 (edytowane) Czołem, to mój drugi model jak robię w 3ds i w ogóle. Pierwszy to był z tutoriala kupionego na allegro, ten już robię sam. Słabe rysunki referencyjne, więc jest to zmota kilku ciężarówek Kenworth produkowanych w jednym okresie, jednak [linią bazową jest to co widać od lewej strony. Wrzucam tu, żeby otrzymać krytyczne komentarze lub konstruktywne rady jak nie popełnić błędów przy dalszym modelowaniu. oto mój WIP: Z góry dziękuję. Edytowane 3 Luty 2011 przez flamaster69 edycja opisu 1
Smoku Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Unikaj wielokątów takich jak przy nadkolu. Proponuję również zapoznać się metodą często stosowaną na tym forum - baza -> zagęszczanie -> detal i wycinanki w gęstszej siatce. Pozdrawiam
pecet Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Nie urywaj edgeloopów, zwłaszcza kilku obok siebie.
flamaster69 Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 dodałem koła, zrobiłem drzwi, kierunkowskazy, lustra, pręty, pręciki, trąby, wydech... i coś tam jeszcze. zeżarł mi do tej pory ok 50 godzin pracy. Proszę o rady, dziękuję,
Lemo14 Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 nom na tym zdjęciu troszeczke mało widać daj kilka renderów z każdej strony i się zobaczy :D ale z tego co widzę to coraz lepiej modelik wygląda ^^
blinq Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Wygląda lepiej, ale pokaż siatkę bo w pierwszym poście widać było, że miałeś ją troszkę skopaną. No i pokaż więcej renderów ;)
flamaster69 Napisano 3 Luty 2011 Autor Napisano 3 Luty 2011 (edytowane) Czołem, dziękuję Wam bardzo za uwagi i poklepanie po plecach. :) To jest mój drugi samodzielny model, powoli już go kończę. Zostało mi trochę detali, ale dla odpoczynku pobawiłem się teksturami i oświetleniem. Nie potrafię zrobić realistycznych świateł i wyglądają cały czas 'plastikowo'. Tutki o zrobieniu lampki w pokoju nic mi nie dały. W tym miejscu Wasze rady były by dla mnie nieocenione, zaoszczędziły by mi kolejnych godzin eksperymentów i poszukiwań (które jednakowoż sporo, mimo wszystko, uczą). Do tej pory zeżarł mi prawie 100godzin intensywnej pracy. Najpierw same siatki: i wynik moich renderowych eksperymentów. (z czego są te kolorowe kropki???) Dziękuję i pozdrawiam. Edytowane 3 Luty 2011 przez flamaster69
JacekCichy Napisano 3 Luty 2011 Napisano 3 Luty 2011 Z jakiego programu korzystasz i jeżeli z maxa to w jakiej wersji to postaram się pomóc z światłem na tyle na ile umiem ;)
JacekCichy Napisano 3 Luty 2011 Napisano 3 Luty 2011 No więc ja np. renderuję swoje obrazki przy pomocy zwykłego scanline'a a w zasadzie raytracingu. Do oświetlenia używam czegoś co ma symulować trójpunktowy model oświetlenia. - pierwsze światło to: Skylight ustawiam również z menu rendering -> Light Tracer a następnie zmieniam wartość Initial Sample Spacing na 1x1 - drugie światło to: target direct ustawiam w punkcie z którego patrzy kamera w stronę oświetlanego obiektu, decay -> inverse square start -> zmieniam tak żeby zaczynało się wygaszać zaraz przed modelem - trzecie światło to: target direct ustawiam sobie w punkcie z którego chcę mieć cienie oczywiście skierowane w stronę obiektu decay i start tak samo jak w świetle drugim dodatkowo włączam cienie typ shadow map w Shadow parameters zmieniam parametr Dens: z 1.0 na 0.9 Jeżeli ustawisz tak jak to opisałem uzyskasz efekt dokładnie taki sam jak w moim A-wingu. Jeżeli czegoś nie rozumiesz pytaj ;) Powodzenia! EDIT: Ja bym spróbował najpierw oświetlić a dopiero potem bawić się w materiały ;) 1 1
Lemo14 Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 materiały troszeczkę zbyt cukierkowe ale myślę ze to przez to oświetlenie, lecz modelik naprawdę zacny :D i ta naczepka ^^ powodzenia !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się