Jump to content

Pojazd 3d: Kenworth truck. Moja druga praca.


flamaster69

Recommended Posts

Czołem,

to mój drugi model jak robię w 3ds i w ogóle. Pierwszy to był z tutoriala kupionego na allegro, ten już robię sam. Słabe rysunki referencyjne, więc jest to zmota kilku ciężarówek Kenworth produkowanych w jednym okresie, jednak [linią bazową jest to co widać od lewej strony. Wrzucam tu, żeby otrzymać krytyczne komentarze lub konstruktywne rady jak nie popełnić błędów przy dalszym modelowaniu.

 

oto mój WIP:

 

wip1.jpg

 

Z góry dziękuję.

Edited by flamaster69
edycja opisu
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Czołem,

dziękuję Wam bardzo za uwagi i poklepanie po plecach. :)

To jest mój drugi samodzielny model, powoli już go kończę. Zostało mi trochę detali, ale dla odpoczynku pobawiłem się teksturami i oświetleniem.

Nie potrafię zrobić realistycznych świateł i wyglądają cały czas 'plastikowo'. Tutki o zrobieniu lampki w pokoju nic mi nie dały. W tym miejscu Wasze rady były by dla mnie nieocenione, zaoszczędziły by mi kolejnych godzin eksperymentów i poszukiwań (które jednakowoż sporo, mimo wszystko, uczą). Do tej pory zeżarł mi prawie 100godzin intensywnej pracy.

Najpierw same siatki:

wip_10.jpg

 

wip_11.jpg

 

wip_12.jpg

 

wip_13.jpg

 

i wynik moich renderowych eksperymentów.

 

wip_14.jpg

 

(z czego są te kolorowe kropki???)

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Edited by flamaster69
Link to comment
Share on other sites

No więc ja np. renderuję swoje obrazki przy pomocy zwykłego scanline'a a w zasadzie raytracingu. Do oświetlenia używam czegoś co ma symulować trójpunktowy model oświetlenia.

- pierwsze światło to: Skylight

ustawiam również z menu rendering -> Light Tracer

a następnie zmieniam wartość Initial Sample Spacing na 1x1

- drugie światło to: target direct

ustawiam w punkcie z którego patrzy kamera w stronę oświetlanego obiektu,

decay -> inverse square

start -> zmieniam tak żeby zaczynało się wygaszać zaraz przed modelem

- trzecie światło to: target direct

ustawiam sobie w punkcie z którego chcę mieć cienie oczywiście skierowane w stronę obiektu

decay i start tak samo jak w świetle drugim dodatkowo włączam cienie typ shadow map

w Shadow parameters zmieniam parametr Dens: z 1.0 na 0.9

 

 

Jeżeli ustawisz tak jak to opisałem uzyskasz efekt dokładnie taki sam jak w moim A-wingu. Jeżeli czegoś nie rozumiesz pytaj ;) Powodzenia!

 

 

EDIT: Ja bym spróbował najpierw oświetlić a dopiero potem bawić się w materiały ;)

  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy