Skocz do zawartości

Pojazd 3d: Kenworth truck. Moja druga praca.


flamaster69

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

to mój drugi model jak robię w 3ds i w ogóle. Pierwszy to był z tutoriala kupionego na allegro, ten już robię sam. Słabe rysunki referencyjne, więc jest to zmota kilku ciężarówek Kenworth produkowanych w jednym okresie, jednak [linią bazową jest to co widać od lewej strony. Wrzucam tu, żeby otrzymać krytyczne komentarze lub konstruktywne rady jak nie popełnić błędów przy dalszym modelowaniu.

 

oto mój WIP:

 

wip1.jpg

 

Z góry dziękuję.

Edytowane przez flamaster69
edycja opisu
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Czołem,

dziękuję Wam bardzo za uwagi i poklepanie po plecach. :)

To jest mój drugi samodzielny model, powoli już go kończę. Zostało mi trochę detali, ale dla odpoczynku pobawiłem się teksturami i oświetleniem.

Nie potrafię zrobić realistycznych świateł i wyglądają cały czas 'plastikowo'. Tutki o zrobieniu lampki w pokoju nic mi nie dały. W tym miejscu Wasze rady były by dla mnie nieocenione, zaoszczędziły by mi kolejnych godzin eksperymentów i poszukiwań (które jednakowoż sporo, mimo wszystko, uczą). Do tej pory zeżarł mi prawie 100godzin intensywnej pracy.

Najpierw same siatki:

wip_10.jpg

 

wip_11.jpg

 

wip_12.jpg

 

wip_13.jpg

 

i wynik moich renderowych eksperymentów.

 

wip_14.jpg

 

(z czego są te kolorowe kropki???)

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez flamaster69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc ja np. renderuję swoje obrazki przy pomocy zwykłego scanline'a a w zasadzie raytracingu. Do oświetlenia używam czegoś co ma symulować trójpunktowy model oświetlenia.

- pierwsze światło to: Skylight

ustawiam również z menu rendering -> Light Tracer

a następnie zmieniam wartość Initial Sample Spacing na 1x1

- drugie światło to: target direct

ustawiam w punkcie z którego patrzy kamera w stronę oświetlanego obiektu,

decay -> inverse square

start -> zmieniam tak żeby zaczynało się wygaszać zaraz przed modelem

- trzecie światło to: target direct

ustawiam sobie w punkcie z którego chcę mieć cienie oczywiście skierowane w stronę obiektu

decay i start tak samo jak w świetle drugim dodatkowo włączam cienie typ shadow map

w Shadow parameters zmieniam parametr Dens: z 1.0 na 0.9

 

 

Jeżeli ustawisz tak jak to opisałem uzyskasz efekt dokładnie taki sam jak w moim A-wingu. Jeżeli czegoś nie rozumiesz pytaj ;) Powodzenia!

 

 

EDIT: Ja bym spróbował najpierw oświetlić a dopiero potem bawić się w materiały ;)

  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności