maciek.m Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 (edytowane) Witam, zainspirowany pracami simonhc'a postanowiłem nauczyc sie wizualizacji budynków. Bardzo dużo pomogł mi Godzil który przedstawił mi podstawy potrzebne do rozpoczęcia pracy, za co bardzo dziękuję ;) Mam nadzieje że coś doradzicie, poradzicie i oczywiście skrytykujecie :) No dobra, o to mój pierwszy domek, a pod nim następny(duuuża złość.. przez wywalenie korków straciłem plik z tym domkiem i nie moge juz nad nim pracowac). Jak bedzie powstawać coś nowego też bede tu zamieszczał. (heh zauwazylem dopiero teraz przesuniecie na drzwiach) Edytowane 3 Luty 2011 przez maciek.m
MariushO Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 3 i 4 renderer zdecydowanie lepszy. Pierwsze 2 raczej przecietne, jakiego softu uzywasz? i jaki renderer?
maciek.m Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 To dobrze ze lepsze, bo zle by bylo jak bym sie cofal :P A soft 3ds max 2010, render w vray. Powiem odrazu czym oswietlalem, a wiec nocna scena vray sphere i hdr environment, a dzienna(czarnobiala) tylko vray shere
MariushO Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Jesli uzywasz vraya to polecam ten tutorial(wlasnie w newsach max3d): http://www.cgworkshop.org/showtut/33 dopiesc trawke i swiatla i bedzie super
pitu91 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Ja bym się doczepił zbyt wąskich drzwi garażu w stosunku do wysokości. Taras wygląda dość niecodziennie, mógłby być dłuższy. Myślę, że powinieneś wykorzystać daszek nad drzwiami na jego poszerzenie, ale żeby się nie załamał należy dodać kolumnę na wysuniętym rogu. Poza tym chyba warto wykorzystać pustą ścianę nad drzwiami, tymbardziej jeśli zdecydujesz się powiększyć taras. Na koniec. Czy niepotrzebnie doszukuję się na obrazku rynny?
maciek.m Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 @pitu91 co do wszystkich twoich wskazowek architektonicznych, zapewne sa trafne, ale j robilem na podstawie planow architektonicznych z zachowaniem wszystkich wymiarow. Nie patrzalem czy to ma wiekszy czy mniejszy sens chodzilo raczej zeby wygladalo to ladnie wizualnie.
MariushO Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 pitu91 cos ty jest architektem? a jesli tak to powinienes sam wiedziec i pewno miales do czynienia z projektami w ktorych taras jes waski pomimo architektonicznych mozliwosci jego powiekszenia i ten taras u macka.m jest zupelnie normalny i tysiace domow maja wlasnie takie choc moglyby miec szersze i to nie jest niecodzienny taras tylko calkiem zwyczajny i w wielu projektach komercyjnych wlasnie tak sa rozwiazane tarasy,a taka gwoli scislosci to oceniamy tutaj walory graficzne a nie architektoniczne. maciek.m tak trzymaj tylko jak ci mowilem popraw trawke i oswietlenie i bedzie super
bbandi Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 No Maćku, robiąc w maxie rób zawsze kilka plików z pracą bo nie tylko korki moga mieć wpływ na pracę ale sam max bywa kapryśny nawet czasem kliknięcie save nie daje 100% pewności że zapisał:) dlatego większy postęp zapisuj od razu w 2, 3 plikach - też się kiedyś przewiozłem. Co do prac to całkiem miłe jak dla mnie.
Solo Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Oceniamy tu walory graficzne, a nie architektoniczne, ale, żeby wizka była realistyczna i ładna wizualnie to i model musi być realistycznie. Nawet box'a można ładnie wizualnie przedstawić, ale co z tego? Poza tym fajne pracki, tylko zwracaj dużą uwagę na poprawne modelowanie detali tych budynków, ponoć w nich diabeł tkwi ;) Render może być ładny, ale żadna wizka kiedy budynek wygląda (jak to mi kiedyś zwrócił uwagę pewien szanowany na tym forum Pan :P) infantylnie. Pozdrawiam, Solo :)
maciek.m Napisano 30 Styczeń 2011 Autor Napisano 30 Styczeń 2011 Bbandi teraz juz wiem.. :P mam prace w 4 plikach. W nowym budynku dodalem troche gratow do srodka co by pokoje nie byly takie puste. Ale mam problem z oswietleniem, jak widzicie zarowno na nocnym i dziennym renderze przy tym wystepie nad gornymi oknami cienie jakos dziwnie sie rozkladaja, albo ich prawie nie ma w niektorych punktach, podobnie przy tarasie. Są to wpuszone jeden w drugi boxy, czy jest opcja ze to przez to tak dziwnie sie cienie robia i trzeba raczej to polaczyc w jedna plaszczynze? (trawe poprawie jeszcze, za malo jej nasialem :])
gientekwl Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 uważam, że ładnie jedziesz... Jak na start jest całkiem, spoko... ale koniecznie popracuj nad kadrem, w tym się mało mieści, oddal kamerę troszeczkę. No i wiadmo, sprawy techniczne Powodzenia
maciek.m Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Napisano 31 Styczeń 2011 @gientekwl budynek jest z okldki gazety, tam jest wlasnie taki kadr. narazie nie moge powiekszyc kadru bo dalej konczy sie budynek :P Moze da dniach dorobie cos z glowy i wtedy powieksze kadr. A co do renderu, polaczylem sciany w jedna calosc i jest lepiej :) Dodalem brakujaca wierzyczke i dosialem trawy. Mam pytanie, w gazetach ktore przegladam i na innych wizkach na forum od chalogenow i innych swiatel rozchodza sie takei fajne rozblyski. Jest na nie jakis prosty sposob moze pedzle do szopa??
maciek.m Napisano 3 Luty 2011 Autor Napisano 3 Luty 2011 (edytowane) Daje jeszcze scene dzienna: I nowy budynek a raczej wierzowiec, dlubie go od dzis od 15 kolo, pomysl moj wiec nie ma jakis super rozwiazan architektonicznych bo architekt ze mnie marny :P Bede chcial wyrenderowac go tak jak reszte w dzien i nocy. Edit. Daje jako taka probe sceny nocnej tego wierzowca, oswietlone mapka hdre nieba. dobra i jeszcze zbizenie na ostatnie pietra Edytowane 4 Luty 2011 przez maciek.m
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się