Papa Pio Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 Witam... zabrałem się za robienie pierwszej wizualizacji wnętrza... a przynajmniej pierwszej wykorzystującej więcej niż tekstury koloru... W prawdzie chciałem ją w całości skończyć i wtedy wrzucić ją na WIP do oceny przez tutejszych fachmanów, ale cenne uwagi na trasie wyjdą tylko na dobre... Uprzedzam że nie będzie to szaleńczo dynamiczny wątek bo czasu na grafikę mam jak na lekarstwo... ale chcę i lubię :P Wykorzystuję Blender i Internal Render
MRmike Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 wydaje mi sie ze najpierw powinienes wymodelowac wszystkie meble i rozne tam pierdoly, potem brac sie za tekstury, bo to tylko czas ucieka testujac materialy, a i tak wyjdzie inaczej niz na koncu. Poza tym oddal troche kadr na pierwszym i zastosuj korekcje kamery, nie wiem jak to sie w blenderze robi wiec nie pomoge ci. I co to za kran a trzecim renderze w tle ?;d
Papa Pio Napisano 16 Luty 2011 Autor Napisano 16 Luty 2011 (edytowane) Ten kran początkowo był przy zlewie, ale żona stwierdziła że jest niepraktyczny bo jak będą naczynia w zlewie to nie da się napełnić tam czajnika woda... słuszna uwaga... oczywiście kran ten będzie usunięty ze sceny ^^ Co do teksturowania to masz rację... to pożera czas bo chce się zobaczyć jak to będzie wyglądało z takim czy innym materiałem, ale obrałem już pewną koncepcję kolorystyczną, której chcę się trzymać... no i teksturowanie to przyjemna sprawa ... kusi :D Edytowane 16 Luty 2011 przez Papa Pio
Papa Pio Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 (edytowane) świeżak... no i masz babko placek... dobra trudno mam kwit o dysleksji... choć walczę z tym dzielnie... Ale kolega Plasti chyba nie jest szczególnie czuły na punkcie ortografii jeśli spojrzeć na "Miasto:" pod avatarem ^^ dorzuciłem górną część mebli... za to musiałem przypadkowo skasować mapy z frontu kuchenki i z kurków od gazu... mam nadzieję ze leżą jeszcze w koszu do przywrócenia... Trochę ciemno na tej brązowej ścianie... chyba śmignę jakąś mozaikę nad blatem i kuchenką w kolorze len-brąz Edytowane 17 Luty 2011 przez Papa Pio
Mortom Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Proponuję włączyć GI (Global Ilimination) :) Zastosuj do oświetlenia sceny jakieś światła typu Area (takie płaskie duże płachty/prostokąty święcące rozproszonym światłem - nie wiem jak to może się nazywać w Blenderku... sam zaczynam interesować się tym softem ze względu na jego, było nie było "cenę") Pozdr. :)
Papa Pio Napisano 18 Luty 2011 Autor Napisano 18 Luty 2011 Zdaje się że jest coś takiego jak Area chyba się nawet na to natknąłem, tylko, że w formie kolistej... nad światłem i cieniami chcę popracować już na koniec... GI muszę znaleźć, ale to też zostawiam na koniec bo znacznie wydłuży mi to rendering... Wczoraj byłem tak padły wieczorem, ze tylko dorzuciłem tą mozaikę... następny będzie okap albo lodówka... idzie weekend ;] Nooo Blender tym mnie właśnie przywiódł... nie jestem zawodowcem, nie zarabiam na grafice, nie mam 16 k na Max-a... trzeba tylko się przekonać do interface-u... kwestia czasu :)
MRmike Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 wrzucaj wieksze up'y i rozkminiaj ile mozesz tego blendera
Papa Pio Napisano 21 Luty 2011 Autor Napisano 21 Luty 2011 (edytowane) Okap, lodówka, grzejnik... z pozoru proste sprawki, a tyle z nimi zabawy... grzejnik potraktowałem z bumpa, ale coś złego dzieje się z nim na drugim ujęciu... macie na to jakieś pomysły? Edytowane 21 Luty 2011 przez Papa Pio
drexler Napisano 21 Luty 2011 Napisano 21 Luty 2011 Uchwyt szafki przy kaloryferze wydaje się być niedopasowany do reszty. Też proponuję włączyć GI. Włącz na niskich ustawieniach i porównaj czasy renderingu. Nie powinieneś długo czekać na render. Sam jestem ciekaw jak to wygląda w blenderze, bo jeszcze się do niego nie przekonałem ale kusi ta ceną ;]
Papa Pio Napisano 24 Luty 2011 Autor Napisano 24 Luty 2011 (edytowane) Drexler - Uchwyt od tej szafki to po prostu przeskalowany w jednej osi uchwyt od szuflady, nie bardzo wiem co mógłbym z nim zrobić. Co do GI to normalnie nie mogę - zbyt często renderuje - prace by się bardzo spowolniły... już teraz czekam kilka cennych minut... (1.8 Ghz i 1 GB RAM - więc szału nie ma) Stół, Krzesła, kalendarz i zegar (ten ostatni coś dziwnie mi tam nie leży)... w ogóle pusto na tej ścianie... zastanawiam się czy tam jakieś pułki sieknąc czy kwiaty... hehe kwiaty (to dopiero jest dłubania)... w każdym razie... kompozycyjne pomysły mile czytane... zastanawiam się czy nie dać jasnego koloru tej ściany a w cyferblacie zegara odwrócić kolory... Edytowane 24 Luty 2011 przez Papa Pio
3d_operator Napisano 24 Luty 2011 Napisano 24 Luty 2011 Lodówka wydaje się za mała. Kamerę dałbym niżej.
Papa Pio Napisano 28 Luty 2011 Autor Napisano 28 Luty 2011 Weekendem powstał czajnik i chochle... rendering dał się już odczuć (ok 10 min)... trochę to przeraża jeśli wziąć pod uwagę, że ma to być docelowo scena do pewnej animacji... ale do czasu animacji prawdopodobnie zaopatrzę się w nowszy sprzęt... 1 GB RAMu szału nie robi...
lukasjogabonito Napisano 28 Luty 2011 Napisano 28 Luty 2011 rendering dał się już odczuć (ok 10 min) hehe, i to cie przeraża?
Papa Pio Napisano 28 Luty 2011 Autor Napisano 28 Luty 2011 (edytowane) hehe, i to cie przeraża? Tylko w perspektywie animacji z nałożeniem motion blur... strach się bać ile przyjdzie czekać na pojedynczą klatkę... oczywiście gdyby chodziło tylko o wizualizację to 10 minut nie robi żadnego wrażenia, ale niestety w tej kuchni ma się dziać... i trochę lać... dyńka pomysłów jest pełna, ale zrealizować to ... uuu... oby do końca roku się udało Edytowane 28 Luty 2011 przez Papa Pio
MRmike Napisano 28 Luty 2011 Napisano 28 Luty 2011 jeśli już tak bardzo chcesz te materiały pokazywać to popracuj nad nimi a jak nie to dawaj clay render, bo myślę że będzie lepiej wyglądał niż aktualne materiały... dodasz na koniec ładne światło i ustawienia to zobaczysz co znaczy czas renderingu ;p pozdrawiam
pabulo Napisano 28 Luty 2011 Napisano 28 Luty 2011 takich rzeczy raczej nie renderuje sie w ruchu po całości. w sensie że każda klatka od początku do końca jak still
Papa Pio Napisano 1 Marzec 2011 Autor Napisano 1 Marzec 2011 Fakt... czajnik jest lustrzasty aż do przesady... muszę rozkminić jak to w Blenderku zmienić... mam już nawet pewien trop... a clay... w żadnym razie... po to robię te rendery żeby zobaczyć jak się to wszystko zgrywa kolorystycznie... no i nieopisana frajda zobaczyć kolejny render z kolejnym obiektem mimo, ze poziom nie jest światowy :D... taka niepoprawność początkujących ^^
Papa Pio Napisano 8 Marzec 2011 Autor Napisano 8 Marzec 2011 Papa Pio słabnie no zróbcie coś... kryzys twórczy... ostatnio wziąłem się za rozkminianie szkła w blenderze z wykorzystaniem wbudowanego renderera... ot i efekt... ogólnie muszę się zawziąć...
Papa Pio Napisano 15 Marzec 2011 Autor Napisano 15 Marzec 2011 A tu trochę pierdutów... Rendering zaczyna męczyć - ok 15 minut... bez GI i Motion Blur... gdzie tu do animacji :/
incorect Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Jak dla mnie to blat zdecydowanie ma za mocne odbicia.
Papa Pio Napisano 22 Marzec 2011 Autor Napisano 22 Marzec 2011 Kwiatki + widok za oknem... kurcze nie wiem co jeszcze można by tam wstawić... w sensie z mebli... może jakiś plakat na ściane... blat faktycznie przesadzony z tymi odbiciami... muszę to skorygować... no i cienie robią co chcą...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się