SSparrow Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 (edytowane) Witam. Mam na prace lic. wykonać animację. Mam nadzieje że pomożecie mi troche w niej... z 3ds maxem mam styczność od wakacji, ta styczność jest bardzo w kratkę głównie przez uczelnie. W sumie to głównie modelowałem, ostatnio zacząłem uczyć się oświetleń i teksturowania, ten semestr z kuli tego że jest ostatni jest luźny i mam nadzieje że nadrobię straty :) Teraz muszę już zacząć tą animacje na pracę. Pierwsza część to musi być coś takiego: 1) + Mam zrobić kulkę dołączoną do sprężyny, która w czasie po prostu faluje zgodnie z funkcją sin a wraz z nią ma się malować wykres. 1a) Pierwsze pytanie mam co do sprężyny. Sprężynę zrobiłem kształtem 'helix'. I teraz chyba nie najlepszym pomysłem jest jej edytowanie do 'editable spline' ponieważ potem będę miał większe trudności z jej animacją. W helixie po prostu zmieniam parametr 'height' co powoduje kurczenie albo rozciąganie. Jak bym edytował sprężynę do 'editable spline' to skalą, czy tez modyfikatorami jakimi się bawiłem tego się nie da, ponieważ np. sprężyna kurczy się... ale wraz z tym płaszczy się wysokość 'rurki' z jakiej ta sprężyna jest wykonana... 1b) Chyba największy problem... jak zrobić linie, w kształcie funkcji sinusowej? To znaczy zrobić linie, nadać może niewiem... jakis modyfikator, czy gdzieś w opcji wpisać aby to była funkcja sinusoidalna? Narazie wykombinowałem coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=YIwAN7WOA_0 Z góry dzięki za ewentualne filmy instruktażowe, podpowiedzi, tutoriale itp. to dla mnie ważne :-) Pozdro! Edytowane 25 Luty 2011 przez SSparrow
SUPER_OkO Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 Zrób linię z wieloma punktami. Nalóż na nią Wava (spaceWarp). Kulki podłącz do lini za pomocą path constrainta. Sprężyny rozciągające możesz zrobić np. podpiąć skinem do stretchbona lub też np. dla osi scaleZ zmienic controller na script_float i tam dopisac reszte. To tak w skrócie, napewno znajdzie się paru którzy ci powiedzą co i jak zrobić krok po kroku.
SSparrow Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 Dobra pierwsza część już jest :) Wyszło to mniej więcej tak: http://www.youtube.com/watch?v=V24DN5sPGRw. Słaba jakość ale nie miałem czasu wrzucać większego pliku na YT. 2 część pracy jakoś pochytam już sam, z 3 będę miał pytanie ale to potem dopiero. Zaczynam robić tutki z animacji po kolei na pewno coś pomogą bo jak "SUPER_OkO" napisałeś: "prężyny rozciągające możesz zrobić np. podpiąć skinem do stretchbona lub też np. dla osi scaleZ zmienic controller na script_float i tam dopisac reszte." to nie wiedziałem po jakiemu do mnie piszesz albo czy mi grozisz ;)
ognisty Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 można zapytać jaka uczelnia, kierunek itp? sam jestem zainteresowany taką formą prezentacji z użyciem maxa..
SSparrow Napisano 7 Marzec 2011 Autor Napisano 7 Marzec 2011 Katowice UŚ :) Sory ze dopiero teraz ale zająłem się modelowaniem i tutaj nie wchodziłem bo o dziwo w sumie dobrze mi idzie chyba ;P Nie chce zakładać nowego tematu a problem mam taki. Wiecie jak zrobić takiego ślimaka? To znaczy wiem że liniami można... ale chciałbym to wykombinować mniej więcej tak. Zrobić cylinder i użyć jakiegoś modyfikatora który 'zawinie' mi tego cylindra w ślimaka. Nie wiem czy taki mod w ogóle istnieje a może wy wiecie i mi pomożecie z tym.
asblaze Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 nie lepiej shape po ścieżce? Loft się do tego super nada :) A z modyfikatorów FDD i Bend
pecet Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 Przecież to 5 min poly modelingiem, niewiem jak to dokładnie opisać, ale użyj tego zdjęcia jako blueprintu, 'obrysuj' na plane wszystkie zagięcia potem uwypuklaj i na końcu ms.
SSparrow Napisano 8 Marzec 2011 Autor Napisano 8 Marzec 2011 Wiem że łatwo się da wymodelować to. Ale ja dopóki nie stwierdzę że już ogarnąłem znaczną większość 3d maxa to chce różne rzeczy na różne sposoby robić/modelować żeby się uczyć ciągle czegoś nowego i nowych sposobów :) Dzięki za podpowiedzi. Przydały się!
SSparrow Napisano 13 Marzec 2011 Autor Napisano 13 Marzec 2011 Teraz napotkałem nowy problem... Jak zrobić, że np w 100 klatce są 3 obiekt... a, b, c. W 150 klatce chce już mieć tylko a,b. Przez normalne usunięcie obiektu 'c' nie działa, bo te 3 obiekty wykonują jakąś animację przed, a jak usunę 'c' no to znika cały obiekt z całą sekwencja animacji przed. Pomożecie mi? Bo już się denerwuje nad tym max... grrrrrr :/
jamnique Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 Zanimuj visibility obiektu. W 149 klatce jeszcze jest a w 150 nie ma. Albo przesuń go poza ekran z klatki na klatkę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się