Skocz do zawartości

3ds max bezczynnie czeka na rendering


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema! Mam taki problem. Ostatnio zauważyłem przy testowaniu jednej sceny 3ds max ma dziwne przestoje w renderingu. Testuję sss shader w mentalu a więc jest sporo tekstur (7 skóry i 2 oczu każda ma noda color correction) do tego displacement na modelu 5mln poly.

3ds max najpierw przelicza dispa i geometrię a potem bezczynie czeka kilka minut. Potem liczy FG i znowu czeka przez parę minut. Dopiero potem renderuje. Denerwuje mnie to czekanie więc zastanawiam się nad jego powodem. Jak mogę zbadać przyczynę, ew co może się tak długo wczytywać? Spróbuję jeszcze to przenieść do czystej sceny ale wątpię żeby pomogło. Macie jakieś pomysły skąd może się to brać?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

A zobacz czy podczas tych przestojow procek jest bezczynny czy nie, to samo z dyskiem pracuje czy nie? Mialem tak kiedys po exporcie modelu do obj i puznieiszym go importowaniu do maxa. Przy renderowaniu mental stawal, procek na 70% mocy i nic przez pewien czas sie nie dzialo. Pamietam ze mergowalem ten obiekt do pustej sceny, reset xform, konwertowalem do mesha potem spowrotem do poly i pomoglo. A czemu tak sie stalo nie mam pojecia.

Napisano

Lucek, po grzyba Ci displace na 5mln modelu? Normal nie starczy?

Jak model jest cieżki, jest sporo dużych mapek w tym szczególnie displace, i na to jeszcze sss przydupczyłeś to co się dziwisz?

 

Jak te mapki są duże, to wypada je skonwertować do .map, odciąży Ci to pamięć.

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/mental-ray-map-converter-v1-1

 

Textury (nawet malo wazace jpg) sa brane do pamieci jako mapy bitowe, wiec zajmuja duzo wiecej niz w postaci skompresowanej (nie chce klamac ale 4k chyba 192mb).

Z plikow .map natomiast mental sobie wezmie tylko to co potrzebuje, nie w calosci.

 

Zciąć geo koniecznie 5mln to jakiś obłęd, to już displace nie trzeba na bank.

Znaczy samo geo spoko, mental to lyknie, ale z displacem to juz gorzej.

4GB ramu sprzed 4 lat to imo mało na takie rendery, można się pociąć.

 

W dodatku preprocessing leci chyba na jednym wątku..

Napisano

Levus dzięki za podpowiedzi. Model nie ma 5 mln nie wiem czemu tak napisałem:D Z 5 mln to on jest wypalany. Geometria jest dużo lżejsza a detal jest zrobiony bumpem. Postaram się skonwertować na .map może to coś pomoże:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności